برگزیده ها
 پیکر ۶۱ نفر از جانباختگان هواپیمای اوکراین آماده تحویل به خانواده‌هایشان

سرپرست دادسرای امور جنایی پایتخت از آماده شدن پیکر ۶۱ نفر از جانباختگان سقوط هواپیمای بویینگ ۷۳۷ برای تحویل به خانواده آنها خبر داد.

مازندمجلس: محمد شهریاری درباره آخرین اقدامات انجام شده در رابطه با سانحه هوایی اخیر گفت: از اولین لحظات وقوع این حادثه در صحنه حضور داشتم و دستورات لازم را برای شناسایی و جمع‌آوری پیکر قربانیان و شهدای این حادثه صادر کردم.

وی افزود:از آنجایی که ۱۷۶ نفر از هموطنان و شهروندان اتباع دیگر کشورها در این سانحه فوت کردند به پزشکی قانونی دستور دادیم تا از طریق اخذ DNA نسبت به شناسایی هویت اجساد اقدام کند.

سرپرست دادسرای امور جنایی پایتخت افزود: تلاش ویژه‌ای شد تا تمام تکه‌های به جا مانده در صحنه وقوع سانحه هوایی جمع‌آوری و پیکرسازی یعنی کنار هم قرار دادن تکه‌های اجساد برای دستیابی به یک پیکر انجام شود.

شهریاری با بیان اینکه در همان روزهای اول از خانواده ها تقاضا کردیم به پزشکی قانونی بیایند و نمونه DNA به ما بدهند، گفت: با دقت کامل این نمونه‌ها مشابهت داده شد و خوشبختانه تا این لحظه ۶۱ پیکر شناسایی شده و آماده تحویل به خانواده‌هاست؛ البته خانواده ۴ تبعه سوئدی و تعدادی از اتباع افغانستان هنوز نسبت به ارائه DNA اقدام نکردند که از طریق وزارت امور خارجه پیگیر این موضوع هستیم.

وی تاکید کرد:‌ به پزشکی قانونی دستور دادیم تا پس از انجام آزمایشات لازم و تشخیص هویت با خانواده قربانیان تماس بگیرد و اقدام به تحویل پیکر جانباختگان کند. به همین دلیل هر خانواده‌ای که با آنها تماس گرفته شود، می‌تواند با همراه داشتن مدارک هویتی اقوام درجه یک و مدارک هویتی متوفی به پزشکی قانونی مراجعه کند و پیکر عزیزان خود را دریافت کنند. از خانواده‌های معظم می‌خواهیم تا پیش از برقراری تماس با آنها از سوی سازمان پزشکی قانونی برای تحویل گرفتن پیکر جانباختگان مراجعه‌ای نداشته باشند.

-جانباختگان-هواپیمای-اوکراین مازندمجلس