برگزیده ها
تحلیلی بر انتخابات حوزه انتخابیه مرکز استان/ رقابت ۳ مرد و یک زن در ساری

اختصاصی مازندمجلس: پس از قعطی شدن نتایج احراز صلاحیت نامزدهای انتخابات، پازل انتخابات در ساری شفاف‌تر شد.

اختصاصی مازندمجلس: از میان ۴ کاندیدا شاخص باقی مانده در مرکز استان سه کاندیدا مرد و یک کاندیدا زن می‌باشد.

جغرافیایی

به لحاظ جغرافیایی دو کاندیدا (یوسف‌نژاد و زارعی) از شهرستان میاندورود و عالیه زمانی تنها کاندیدای چهاردانگه می‌باشد که آرای منطقه‌ای قابل توجه‌ای را در پشت سر خود دارد از سویی آرای قومی و منطقه‌ای میاندورود میان دو کاندیدای این شهرستان و آرای شهر ساری میان هر چهار کاندیدا توزیع خواهد شد.

همچنین حمایت نامزدهای چهاردانگه‌ای که پیش از این از انتخابات انصراف داده و یا صلاحیت آنها احراز نشده از تنها کاندیدا چهاردانگه توانسته است وزن جغرافیایی انتخابات را نسبت به وزن سیاسی آن سنگین‌تر نماید.

جنسیتی

حمایت زنان از تنها کاندیدای زن مرکز استان، عملا ۳ کاندیدای دیگر را در رقابت برای گرفتن یک کرسی باقی مانده قرار داده است و درصورتی که 'عالیه زمانی" انتخاب اول زنان این حوزه انتخابیه باشد، انتخاب دوم زنان میان سایر نامزدها توزیع خواهد شد.

سیاسی

به لحاظ سیاسی اما "منصورعلی زارعی" تنها کاندیدای شاخص اصولگرایان مرکز استان می‌باشد که می‌تواند حداکثر آرای اصولگرایان را از آن خود کند حتی بخشی از آرای قابل توجه‌ای از نامزدهای اصولگرای رد صلاحیت شده را نیز جذب نماید.

در نقطه مقابل اصلاح‌طلبان به هر سه گزینه دیگر اقبال دارند و تا این لحظه آرای اصلاح‌طلبان میان این سه گزینه توزیع خواهد شد.


تصمیم حامیان کاندیدا و نماینده‌ای که صلاحیت وی احراز نشده در حمیات از هریک از این کاندیدا و مشق سیاسی جریان عملگرایی نیز در نتایج انتخابات ساری بی‌تاثیر نخواهد بود.

مجلس_یازدهم ساری_میاندورود مازندمجلس