برگزیده ها
اظهارات جدید روحانی درباره سقوط هواپیمای مسافربری اوکراین

رئیس‌جمهور گفت: از آنجایی که حدس زدم سقوط هواپیما عادی نبوده، دستور دادم تا تحقیقات و بررسی ها در زمانی کوتاه تر انجام شود.

مازندمجلس: حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای وزارت جهاد کشاورزی، با اشاره به سانحه سقوط هواپیما گفت:‌ همکاری خوبی از طرف نیروهای مسلح که تنها مسیر ما برای یافتن حقیقت در این بخش بود انجام گرفت. بلافاصله بعد از آنکه برای من مشخص شد که یک خطای بسیار دردناک و نابخشودنی انجام گرفته در همان لحظه به مسئولین امر اعلام کرد که بلافاصله به مردم اطلاع دهند.

وی با بیان این مطلب که از آنجایی که حدس زدم سقوط هواپیما عادی نبوده، دستور دادم تا تحقیقات و بررسی ها در زمانی کوتاه تر انجام شود،‌ افزود:‌ این حادثه حادثه بسیار تلخی و تحملش برای مردم بسیار سنگین است حتی اگر این هواپیما به خاطر نقص فنی هم سقوط کرده بود بازهم غم‌بار بود اما بعد از اینکه مشخص شد خطا واشتباه انسانی منجر به این فاجعه شده غم مردم را چندین برابر کرد؛ اینجا به همه خانواده‌های عزیز جانباختگان در ایران و سایر کشورها تسلیت می‌گویم.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: اولاً، قول می‌دهم دولت با همه توان و امکاناتش پیگیر این مسئله باشد. این مسئله مسئله بسیار مهمی است و قوه قضاییه باید یک دادگاه ویژه با یک قاضی عالی‌رتبه و ده‌ها کارشناس تشکیل بدهد و این یک پرونده عادی و معمولی نیست. تمام دنیا به این دادگاه ما نگاه خواهند کرد. به همه عزیزان دولت توصیه می‌کنم در کنار این خانواده‌های این عزیز باشند در مشکل و مسائل آنها از مردم عزیز ایران می‌خواهم در کنار این عزیزان همدردی ارزشمندی را انجام دهند. در تهران و سایر شهرستان ها این تلاش را انجام دهند.

روحانی اضافه کرد:‌ از مسئولان می‌خواهم همه پروسه سقوط هواپیما را توضیح دهند. همه آن را برای مردم توضیح دهند. مردم ما در این غم همه سهیم و شریک هستند اما می‌خواهند بفهمند آیا مسئولان آنها طبق قاعده و اصول اخلاقی به درستی رفتار کردند. به عنوان نماینده ملت ایران و رئیس‌جمهور این مسئله رادنبال خواهم کرد و در مراحل بعدی به هر نتیجه‌ای برسیم به مردم خبر خواهیم داد. حادثه حادثه کوچکی نیست. مسئله امنیت فضای ایران است. بحث 170 نفر نیست. همه انها عزیز بودند اما امنیت فضای ایران برای ملت ما و دنیا بسیار اهمیت دارد.

سقوط-هواپیمای-مسافربری-اوکراین حسن-روحانی مازندمجلس