برگزیده ها
 مجلس سال ۲۰۲۰ می‌خواهیم

اختصاصی مازندمجلس: دکتر رضا پیوندی از نخبگان جوان ساروی است که به مدت 4 سال بارأی اعتماد مردم ساری در چهارمین دوره پارلمان شهری حضور داشت و توانست علاوه بر نقش‌آفرینی خود در مصوبات شورا، به دلیل ارتباط خوب با پایتخت، با رایزنی خود در سطح ملی، مدیریت شهری را در دریافت اعتبارات ملی یاری رساند.

اختصاصی مازندمجلس: دکتر رضا پیوندی از نخبگان جوان ساروی است که به مدت 4 سال بارأی اعتماد مردم ساری در چهارمین دوره پارلمان شهری حضور داشت و توانست علاوه بر نقش‌آفرینی خود در مصوبات شورا، به دلیل ارتباط خوب با پایتخت، با رایزنی خود در سطح ملی، مدیریت شهری را در دریافت اعتبارات ملی یاری رساند. پیرامون مسائل ملی و استانی و همچنین شهر ساری با وی گفت‌و‌گویی داشتیم که در ادامه می‌آید:

اعتماد به جوانان، عزت‌نفس شهروندان

پیوندی پیرامون مسائل مرکز استان بیان داشت: شهر ساری طی سال‌ها بابی اعتمادی به فرزندان خویش از سوی دولت‌مردان روبه‌رو بود اما از زمانی که به این باور رسیدیم که ساری را جوانان خواهند ساخت و حتی می‌توانند به استان و کشور نیز خدمت کنند، شاهد تحول در نگرش و نیز اعتمادبه‌نفس در نسل جدید و عزت‌نفس در شهروندان هستیم.

در هر سازمانی بیشترین بهره‌وری را نیروهای جوان دارند
این فعال سیاسی با اشاره به بحث جوان‌گرایی و توجه به ظرفیت‌های جوانان، عنوان کرد: عملیات کربلای ۴ را رزمندگان جوان مازندران رقم زدند. اغلب شهدای مدافع حرم نیز از جوانان بوده‌اند. هیچ جبهه نظامی، علمی، مدیریتی، سایبری، سیاسی و ... نیست که به جوانان سپرده شود و نتیجه مطلوب حاصل نشود. در هر سازمانی بیشترین بهره‌وری را نیروهای جوان دارند. در مقوله توسعه پایدار نیز مهم‌ترین شاخص، نیروی انسانی است. البته هر نیروی انسانی سبب توسعه پایدار نخواهد بود. یقیناً منظور، نیروی انسانی جوان و مولّد است. نیروی باانگیزه‌ای که در تولید علم مولد است، در ایجاد کسب‌وکار با راه‌اندازی استارتاپ ها مولّد است. اگر در قانون تجارت جوان‌گرایی سبب توسعه کسب‌وکارها می‌شود چرا این قانون را در حوزه سیاست اجرایی نمی‌کنیم؟

چرا در ارتش‌های مدیریتی از جوانان استفاده نمی‌شود؟

پیوندی ادامه داد: حدود ۵۰ هزار نفر از جمعیت شهرستان‌های ساری و میان‌دورود را جوانان دهه هفتاد تشکیل می‌دهند.
چرا خدمت سربازی را در سن ۱۸ سالگی قرار داده‌اند؟ آیا نظامیان حاضرند افراد مسن را به‌نظام وظیفه فرابخوانند؟ اگر جوان بودن شاخص مهمی در ارتش‌های نظامی است چرا در ارتش‌های مدیریتی از جوانان استفاده نمی‌شود؟ آیا ما پسران جوان را فقط برای خدمت سربازی و دختران را برای خانه‌داری می‌خواهیم؟

در عصر 4G ها نمی‌تواند اینترنت دیال آپ عرضه کرد

عضو سابق شورای شهر ساری اظهار داشت: هزینه‌های جانبی خودروهای فرسوده چندین برابر خط تولید خودروهای دوستدار محیط‌زیست است. این شاخص در حوزه مدیریت نیز صدق می‌کند. اگر پیری شریان‌های حیاتی شخص را مسدود می‌کند، پیری مدیریتی نیز انسداد، بیماری مدیریتی، رانت و ... را به وجود می‌آورد. در عصر 4G ها نمی‌تواند اینترنت دیال آپ عرضه کرد.

جمهوری اسلامی گام اساسی در نوسازی مدیریتی برداشته است

پیوندی پیرامون مسائل کلان کشور نیز بیان داشت: پس از رحلت آیت‌الله هاشمی شاهرودی و نیز تغییر رئیس قوه قضاییه با برگزاری انتخابات مجلس یازدهم در سال ۹۸ عملاً از سال ۱۴۰۰ با تغییر رئیس قوه مجریه همه روسای سه قوه تغییر خواهند کرد و بسیاری از ارکان مدیریتی کلان کشور نیز طی چند سال اخیر شاهد تغییر مدیریتی بوده‌اند. همچنین با اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در سال اخیر، جمهوری اسلامی توانسته است گام اساسی در نوسازی مدیریتی خویش بردارد و متناسب با مقتضیات زمان خود را به‌روزرسانی نموده است. وی افزود: در قوه مقننه که یکی از مهم‌ترین ارکان تصمیم‌ساز و نظارتی کشور است، هماهنگی با ذائقه نسل جدید و فهم نیازها و چالش‌های آنان ضروری است.

نمی‌شود کشور را با افراد پنجاه سال به بالا مدیریت کرد

این فعال سیاسی گفت: مجلس یازدهم زمانی تشکیل می‌شود که دنیا در قرن بیستم، سال ۲۰۲۰ را تجربه می‌کند سالی که در بسیاری از کشور‌ها همچون مالزی چشم‌انداز گذشته پایان‌یافته و چشم‌انداز جدیدی برای آینده شروع می‌شود.

به‌طور مثال برنامه چشم‌انداز (2020 Horizon) بزرگ‌ترین برنامه تحقیقاتی و نوآوری در اتحادیه اروپا است. این برنامه به‌عنوان یک طرح ابتکاری اروپایی و بزرگ‌ترین برنامه تحقیقاتی و نوآوری در اتحادیه اروپا در مدت بیش از 7 سال از سال ۲۰۱۴ تا سال ۲۰۲۰ با بودجه ۸۰ میلیارد یورو و باهدف جذب سرمایه‌گذاری خصوصی و بهره‌مندی ایده‌های ناب از آزمایشگاه به بازار ارائه‌شده است. هدف از این برنامه جامع، اطمینان از تولید علم در اروپا، برداشتن موانع بازدارنده نوآوری و همکاری بخش خصوصی و دولتی برای ایجاد نوآوری است. پیوندی ادامه داد: وضع قوانین متناسب با چالش‌های امروزه امری بسیار مهم و ضروری است همچنان که فقه پویای شیعی متناسب با مقتضیات عصر خویش اجتهاد می‌نماید و به چالش‌های زمان خویش بادانش روز پاسخ می‌دهد، نوسازی قوانین و همراه شدن بافرهنگ نسل جدید، فنّاوری روز و نیازهای این نسل مجلسی متناسب با مقتضیات سال ۲۰۲۰ نیاز دارد که این مهم را جوانان رقم خواهند زد. در ورود به دهه پنجم انقلاب نمی‌شود کشور را با افراد پنجاه سال به بالا مدیریت کرد. نباید صرفاً ساختمان مجلس شورای اسلامی نوسازی شود، اگر ساکنانش به‌روز و جوان نشوند تحولی در قانون‌گذاری و نظارت ایجاد نخواهد شد. امام خمینی در دیوان اشعار خویش سروده‌اند: هان ای عزیز فصل جوانی به هوش باش/ در پیری از تو هیچ نیاید به غیر خواب!

مجلس-2020 مازندمجلس