برگزیده ها
200میلیارد تومان اعتبار برای توسعه بهداشت و درمان شرق مازندران هزینه شد

 اختصاصی مازندمجلس: شرقی‌ترین حوزه انتخابیه استان مازندران طی سال‌های اخیر در حوزه بهداشت و درمان با معضلاتی چون کمبود امکانات پیشرفته و نیروی انسانی دست‌وپنجه نرم نموده است. طی گفت‌وگویی با علی‌محمد شاعری نماینده حوزه انتخابیه بهشهر، نکا و گلوگاه در جریان آخرین اقدامات صورت گرفته برای توسعه در حوزه بهداشت و درمان قرار گرفتیم.

اختصاصی مازندمجلس: شرقی‌ترین حوزه انتخابیه استان مازندران طی سال‌های اخیر در حوزه بهداشت و درمان با معضلاتی چون کمبود امکانات پیشرفته و نیروی انسانی دست‌وپنجه نرم نموده است. طی گفت‌وگویی با علی‌محمد شاعری نماینده حوزه انتخابیه بهشهر، نکا و گلوگاه در جریان آخرین اقدامات صورت گرفته برای توسعه در حوزه بهداشت و درمان قرار گرفتیم. طبق اعلام شاعری، به‌زودی و طی یکی دو سال آینده بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در دست احداث این حوزه انتخابیه تکمیل و آماده‌ی بهره‌برداری خواهد شد. متن گفت‌وگو مازند مجلس با نماینده بهشهر در ادامه می‌آید:

احداث، تجهیز و بهره‌برداری از بیمارستان در شهرستان‌های نکا، گلوگاه و بهشهر

شاعری در آغاز گفت‌وگو با اشاره به فعالیت‌های 4سال گذشته‌اش در حوزه بهداشت و درمان، بیان کرد: در چهار سال گذشته با پیگیری‌هایی که از سوی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی داشتیم، حدود 200 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه‌ی بهداشتی و درمانی شرق مازندران هزینه کردیم.  مهم‌ترین محورهای عملکرد ما با کمک دولت عبارت‌اند از: تکمیل و تجهیز بیمارستان 240 تختخوابی خاتم‌الانبیا بهشهر که یک بیمارستان فوق تخصصی بوده و آماده‌ی پذیرش بیمار است. اقدام دیگری که در شرق مازندران انجام دادیم تهیه‌ی 13 دستگاه آمبولانس پیشرفته‌ی بنز از وزارت بهداشت بود. این مهم را پیگیری کردیم و به شبکه‌ی بهداشت منطقه تحویل دادیم. اقدام دیگر شروع فاز دوم بیمارستان امام حسین(ع) شهرستان نکا بود. به فضل الهی تا 2 سال دیگر، این بیمارستان با ظرفیت 60 تختخواب به بهره‌برداری می‌رسد. همچنین توسعه‌ی بیمارستان ثامن‌الائمه گلوگاه در مرحله‌ی احداث ساختمان است که تا پایان سال آینده بنای این بیمارستان به پایان رسیده و سپس به‌سرعت تجهیز خواهد شد.

 راه‌اندازی مراکز دیالیز و مراکز پیشرفته‌ی درمان اطفال

شاعری در ادامه افزود: اقدام مهم دیگر در شرق مازندران خرید و نصب یک دستگاه MRI در بیمارستان امام خمینی بهشهر به مبلغ 6 میلیارد تومان و همین‌طور خرید یک دستگاه سی‌تی‌اسکن به قیمت 15 میلیارد ریال در بیمارستان خاتم‌الانبیا بود که به‌زودی در این بیمارستان نصب خواهد شد. راه‌اندازی مراکز دیالیز و همین‌طور مراکز پیشرفته‌ی درمان اطفال، افتتاح و بهره‌برداری از حدود 40 مرکز جامع سلامت و خانه‌ی بهداشت هم یکی دیگر از اقدامات 4 سال گذشته‌ی ما با کمک دولت در مناطق شهری و روستایی بوده است. از دیگر فعالیت‌های انجام‌شده در حوزه بهداشت و درمان می‌توان به کمک به تکمیل بیمارستان 20 تختخوابی زاغمرز اشاره کرد. این اتفاق با همراهی مردم عزیز صورت گرفت.  امیدوارم با کمک‌های بعدی سال آینده این بیمارستان را به اتمام برسانیم.

 چشم‌انداز ما رساندن شاخص‌های سلامت به استاندار جهانی است

نماینده حوزه مردم بهشهر، نکا و گلوگاه بیان داشت: از مهم‌ترین اقدامات انجام‌شده در حوزه بهداشت و درمان می‌توان به حدود 15 هزار مترمربع بنای جدید در شهرستان‌های بهشهر، نکا و گلوگاه اشاره کرد. روند خدمت ادامه خواهد داشت و چشم‌اندازی که در بخش درمان داریم این است که شاخص‌های بهداشتی و درمانی را به استانداردهای جهانی برسانیم.  مردم باید از موهبت خدمات درمانی برخوردار باشند. این موضوع یک حق است. اگر می‌خواهیم جامعه‌ی سالم و سربلند داشته باشیم، باید اولویت اول خود را به بخش سلامت و بهداشت انسان‌ها اختصاص دهیم. یکی از اولویت‌های مهم بنده به‌عنوان نمانیدِ ی مردم، توسعه‌ی بهداشت و درمان در شرق استان است؛ به‌گونه‌ای که مردم برای درمان و دریافت خدمات بهداشتی، به شهرهای دیگر سفر نکنند و بتوانند همه‌ی خدمات تخصصی را در اولین فرصت و با دسترسی کامل در نزدیک‌ترین مکان به محل زندگی خود دریافت کنند.

شاعری در پایان صحبت‌هایش گفت: همه‌ی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی که اشاره شد در دو سال آینده تکمیل و آماده‌ی بهره‌برداری خواهد بود.

توسعه-بهداشت-و-درمان-شرق-مازندران علی-محمد-شاعری مازندمجلس