برگزیده ها
 با تهدید عدم حضور نخبگان در مجلس آینده روبرو هستیم

فعال سیاسی اصولگرا و دبیرکل جمعیت جوانان انقلاب اسلامی گفت: همیشه و در همه طول زندگی‌ام برای من، تائید صلاحیت حمید رسایی علامت سوال باقی خواهد ماند.

مازندمجلس: «محمدجواد محمدی نوری»، فعال سیاسی اصولگرا و دبیرکل جمعیت جوانان انقلاب اسلامی، درباره فرایند اطلاع رسانی شورای نگهبان به تایید یا رد صلاحیت داوطلبان نمایندگی یازدهمین دوره مجلس گفت: برای بنده هنوز پیامی مبنی بر رد صلاحیت ارسال نشده است. از این رو از مسئولان گله دارم. متأسفانه در دوره قبل هم پیامی برای من نیامد در حالی که ایراد کوچکی در بخش رویه مدرک تحصیلی بنده بود. در روز پایانی اگر شخصا به صورت حضوری به فرمانداری نمی‌رفتم، این ایراد را متوجه نمی‌شدم. به نظر می‌رسد تا حدودی ما در ستاد مستقر در فرمانداری، بی ثباتی را شاهدیم. به هر حال پیامک جزو مقررات قانونی اطلاع به نامزدها نبوده و نیست بلکه براساس آنچه که سخنگوی ستاد انتخابات کشور اعلام کرد، قرار بر این بود که نامه به دست خود نامزدها برسد.

محمدی نوری افزود: در مرحله اول درباره وضعیت اجرایی، اعتراض کردیم. اکنون این گله را از نظارت استان تهران خواهیم داشت که این رویه نادرست است که پیامک اطلاع‌رسانی کنند. پیامک در این شرایط بد اینترنتی کشورمان نمی‌تواند موثر باشد و یا مناسب حال و روز این روزهای نامزدها نیست. به هر حال کاندیداها انتظار دارند به محض دریافت نامه اگر اشکالی در روند صلاحیت شان است، اعتراض کنند. از این رو باید زمان مناسب داشته باشند. فکر می‌کنم این رویه جالبی نباشد در عین حالی که با پیامک اطلاع می دهند بهتر است مثل گذشته براساس یک سند مکتوب از هیأت نظارت به داوطلبان آنگونه که سخنگوی ستاد هیأت انتخابات کشور اعلام کرد این اتفاق بیفتد و در شورای نگهبان هم همین رویه در حال رخ دادن است. باید آقایان نامه مکتوب بدهند و دلایل را آنجا اعلام کنند. من هنوز پیامک دریافت نکردم و باید مراجعه کنم ببینم که اوضاع و احوال ما در انتخابات، چگونه است.

این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به این سوال که براساس شنیده‌ها، آیا تائید یا رد صلاحیت شده‌اید نیز گفت: به من در این باره مطلبی گفته نشده است. اما از دوستان‌مان در جبهه پیشرفت و آنهایی که ظاهرا شنیده می شد صلاحیت دارند متأسفانه صلاحیت آقایان براساس پیامک گویا احراز نشده است. حال چه رد صلاحیت یا تایید صلاحیت شویم در هر دو صورت ما در برابر قانون تمکین خواهیم کرد و مراتب اعتراض را نسبت به رد صلاحیت ها، دنبال می‌کنیم. اگر توفیق حاصل شد تائیدیه را دریافت کنیم، امیدواریم اتفاق موثری از سوی شورای نگهبان بتواند در انتخابات کمک حال ما باشد و این برگرفته از اعتماد ملی است.

او ادامه داد: تاحدودی هم شورای نگهبان برای افزایش کارآمدی انتخابات و افزایش مشارکت انتخاباتی با یک نگاه موثر و قانونی به پیامد صلاحیت نامزدها باید بپردازد. در حال حاضر هر تصمیمی بگیریم آینده و سرنوشت کشور مدیون تصمیمات امروز شورای نگهبان خواهد بود. کشور ما در حالی می‌تواند به ثبات برسد و دوام داشته باشد که امروز بتوانیم، درست تشخیص و رای دهیم و به درستی مردم را همراه و اعتماد آنها را حفظ کنیم.

لزوم رعایت مرّ قانون و اهانت نکردن به نهادهای قانونی در انتخابات/ بگذارید مردم با شوق و ذوق به سمت انتخابات بروند/ هیئت مذاکره‌کننده، وزیر و رئیس‌جمهوری در مذاکرات زحمت کشیدند
محمدی نوری در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسد در این دوره رد صلاحیت‌های گسترده‌ای به ویژه در میان اصلاح‌طلبان صورت گرفته است و نمایندگانی مانند علی مطهری رد صلاحیت شده‌اند، در جناح اصولگرا وضعیت چگونه است؟ بیان کرد: روز ثبت نام هم در وزارت کشور گفته شد که مهمترین انتخابات ادوار جمهوری اسلامی ایران را داریم به خاطر هزار مسأله و به بهانه هزار نکته که از جمله می‌توانیم به مباحث بین‌المللی و تهدیدات بین المللی اشاره کنیم. همچنین به اوضاع بد داخلی، عدم وحدت و تمرکز همه نیروهای کشوری و مهمتر از همه به ضعف مجلس دهم که یادگاری گذاشته است. شاید مهمترین عاملی که باعث شده بنده و دیگران وارد عرصه ثبت‌نام شویم، ضعف کارنامه مجلس است. به عبارت دیگر نداشتن یک مجلس کارآمد باعث شده که این انتخابات با مشارکت حدود 16 هزار نفر ثبت نام کننده، پیش برود.

دبیرکل جمعیت جوانان انقلاب اسلامی افزود: از سخنگوی شورای نگهبان می‌شنویم که حدود 5 هزار نفر تایید شده‌اند که تا حدودی عجیب و غریب است و حدود 10 هزار نفر رد صلاحیت شدند و این مسئله یک موج خبری بسیار گسترده‌ای را در کشور ایجاد خواهد کرد که می تواند، کاهش مشارکت مردم را نیز به دنبال داشته باشد. شنیده‌ام که بسیاری از اصلاح طلبان رد صلاحیت شدند یا عدم احراز صلاحیت برای آنها ارسال شده است. در طیف اصولگرایی این ردصلاحیت‎‌ها کمتر بوده است. گویا عناصری که انتظاری داشتیم باید به دلایل مختلف تائید نشوند، احراز و تایید صلاحیت شده‌اند که می‌تواند در بحث سلامت انتخابات در آینده، تردید ایجاد کند.

او درباره رد صلاحیت شدن علی مطهری عنوان کرد: مطهری در دوره های قبل صدای ملت بود. تعبیری داشتم که صدای او صدای یک مرد بود. اما در دوره جدید آن رویه مستقل بودن و اعتدال بودن خودش را نگه داشته بود و کمتر به مباحث ورود می کرد به دلیل اینکه نایب رئیس مجلس شده بود. معتقدم شخصیتی مثل علی مطهری یکی از فرصت‌های خوب مجلس شورای اسلامی است و داشتن چنین مهره‌های موثری که می‌توانند حرف مردم را بزنند و در دفاع از مردم، مقاومت و پایداری کنند، بسیار ارزشمند است. فقدان حضور این گونه اشخاص با شخصیت های انقلابی و تحصیلکرده می‌تواند مجلس ما را در آینده با تهدید عدم حضور نخبگان، مواجه کند.

محمدجواد محمدی نوری در باره تایید صلاحیت شدن رسایی و ذاکانی نیز تصریح کرد: در رابطه با ذاکانی مطلبی را نمی‌دانم و نمی‌خواهم قضاوت کنم اما همیشه برای من تائید حمید رسایی، علامت سوال باقی خواهد ماند آن هم در همه طول زندگی.

فعال-سیاسی-اصولگرا -عدم-حضور-نخبگان-در-مجلس مازندمجلس