برگزیده ها
 آغاز مرحله نظرسنجی برای شناسایی کاندیداهای نهایی

معاون استان‌های شورای ائتلاف نیروهای انقلاب از معرفی کاندیداهای منتخب حوزه‌های استانی به این شورا خبر داد و گفت: مرحله نظرسنجی برای شناسایی کاندیداهای نهایی آغاز شده است.

مازندمجلس: نورالدین قدیمی معاون استان‌های شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، با اشاره به سازوکار اعلام اسامی کاندیدهای شورای ائتلاف در استان‌ها، گفت: برگزاری مجامع شهرستانی بعد از تشکیل شورای ائتلاف در استان‌ها، در دستور کار قرار گرفت، که با فرایند مشخص شده مجامع عمومی در سطح همه شهرستان‌ها تشکیل شد.

وی ادامه داد: به دنبال تشکیل مجامع شهرستان‌ها، شورای ائتلاف شهرستان‌ها و حوزه‌های انتخابیه نیز شکل گرفت که اولین اقدام شورای ائتلاف در سطح شهرستان‌ها و حوزه‌ها شناسایی کاندیداهای مطرح برای حضور در مجلس بود.

قدیمی با بیان اینکه انتخاب کاندیداها بر اساس شاخصه‌های مشخص شده انجام شد، تصریح کرد: این اقدام قبل و بعد ثبت نام‌های رسمی انجام شد و کاندیداهایی که با شاخصه‌های اعلام شده توسط شورای ائتلاف همسویی و هم‌خوانی داشتند، شناسایی شدند و سپس افراد در سطح حوزه‌های انتخابیه بر اساس شاخصه‌های اعلام شده مورد ارزیابی قرار گرفتند.

وی با تأکید بر اینکه بیش از 2 هزار نفر از کاندیداهای ثبت نامی، بر اساس شاخصه‌های اعلام شده شناسایی اولیه شدند، ادامه داد: از این تعداد بیش از 1600 نفر در مراحل بررسی توانستند نظر مثبت اعضای شوراها در شهرستان‌ها را جلب کنند و در ادامه به آنها اعلام شد که اگر تمایل دارند به عنوان کاندیدای نیروهای انقلاب مورد حمایت قرار گیرند باید فرایند مشخص شده برای رسیدن و معرفی کاندیدای شورای ائتلاف را پذیرفته و پایبندی به آن را اعلام نمایند که از این تعداد بیش از 1400 نفر این فرایند را پذیرفتند.

معاون استان‌های شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با بیان اینکه بیش از 1000 نفر از حوزه‌های انتخابیه استانی وارد فرآیند نظرسنجی شده‌اند، ادامه داد: این تعداد معرفی شده برای نظر سنجی از 198 حوزه انتخابیه به غیر از حوزه تهران، ری،شمیرانات و پردیس و چند حوزه محدود باقیمانده می‌باشد که تکلیف کاندیداهای آنها طی چند روز آینده مشخص و اعلام خواهد شد.

قدیمی ظرفیت اعلامی کاندیداهای هر حوزه انتخابیه از طرف مجامع شهرستانی را سه الی پنج برابر هر کرسی مجلس اعلام کرد و گفت: به طور متوسط برای هر کرسی مجلس 4 نفر تاکنون برای فرآیند نظرسنجی معرفی شده‌اند که کاندیداهای نهایی شورای ائتلاف، بعد از اتمام نظرسنجی، ازبین افراد ذکرشده مشخص و معرفی خواهد شد.

معاون استان‌های شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با اشاره به زمان فرآیند نظرسنجی کاندیداها اظهار کرد: فرآیند نظر سنجی از اواسط هفته جاری آغاز شده و تا اواخر هفته آینده ادامه خواهد داشت که به صورت حوزه به حوزه و شهر به شهر انجام می‌شود و پس از اتمام نظرسنجی و جمع‌بندی نتیجه از طریق مرکز مربوطه در اختیار ما قرار خواهد گرفت.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه سازو کار اعلام نتایج نظر سنجی‌ها با ارسال نامه‌ای به استان‌ها اعلام شده است، تصریح کرد: در هر استان کمیته‌ای مرکب از رئیس شورای ائتلاف استان، دبیر شورا، دبیر کمیته انتخابات و دبیر شهرستان‌های آن شورا به عنوان عضو ثابت و اصلی تشکیل و نتایج نظر سنجی در اختیار این کمیته قرار خواهد گرفت.

قدیمی با تأکید بر اینکه نتایج نظر سنجی در حضور فرد کاندیدا قرائت خواهد شد، اظهار داشت: برای اعلام نتایج نظرسنجی در هر حوزه ، کمیته استانی با حضور رئیس یا رؤسای شورای شهرستان‌های تشکیل دهنده هر حوزه و کاندیداهایی که از آن حوزه برای نظر سنجی معرفی شده بودند تشکیل جلسه می‌دهد و در حضور آنها نتایج نظر سنجی اعلام می شود و اگر براساس نتایج نظرسنجی مشخص شود که افرادی رای آوری لازم را ندارند، طبق تعهدی که قبلاً اعلام کرده‌اند باید از ادامه حضور در عرصه انتخابات انصراف دهند.

معاون استان‌های شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با بیان اینکه فرصت معینی برای تجدید نظرسنجی برای برخی کاندیداها در نظر گرفته شده است، گفت: اگر در برخی حوزه‌ها احتمال دهیم که آرای یک یا دو کاندیدا نزدیک به هم است و تجزیه و تحلیل نتایج نظرسنجی بیانگر این واقعیت باشد که ممکن است طی روزهای آینده شاهد تغییر در آرای آن کاندیداها باشیم، نظرسنجی مجدد در آن حوزه و برای آن کاندیداهای خاص انجام می شود تا به نتیجه قطعی دست پیدا کنیم.

وی اظهار داشت : تلاش ما این است که با نظرسنجی دقیق و علمی، به نتیجه مطلوب برسیم و ضمن امانت‌داری از نظر مردم، کسانی را در معرض رای نهایی مردم قرار دهیم که در نظرسنجی انجام شده مشخص شده است که مورد اقبال عمومی بوده‌اند.

-شناسایی-کاندیداهای-نهایی -نظرسنجی مازندمجلس