برگزیده ها
 شفافیت آرا نباید حریت نماینده را تهدید کند

عضو فراکسیون امید مجلس با مثبت ارزیابی کردن شفافیت آرا نمایندگان در موضوعات مهم و اساسی اما تاکید کرد که شفاف شدن آرا نمایندگان در همه موضوعات حریت و آزادی عمل نماینده را به مخاطره می اندازد.

مازندمجلس: داود محمدی درباره طرح شفافیت آرا نمایندگان با بیان اینکه مردم باید از آرا و دیدگاه‌های نمایندگان خود در مجلس مطلع باشند گفت: اینکه نمایندگان باید در بخش‌های مختلف و به طور کلی نظرات خود را به مردم اعلام کنند امری مقبول و پذیرفته شده است اما باید در این زمینه ملاحظاتی را در نظر گرفت.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم حفظ حریت نمایندگان افزود: اگرچه اطلاع رسانی به مردم از اهمیت قابل توجهی برخوردار است اما این موضوع نباید حریت و آزادی عمل نماینده را تهدید کند.

وی با بیان اینکه نمایندگان باید آرا خود را بر اساس کار کارشناسی و مشاوره با نخبگان اعلام کنند، تاکید کرد: اگر آرا نمایندگان در تمامی موارد شفاف باشد ممکن است شرایطی ایجاد شود که نماینده مجبور باشد برای تامین نظر گروه یا جناح خاصی رای خود را بدون توجه به کار کارشناسی ابراز کند که این موضوع آسیب جدی به دنبال خواهد داشت.

محمدی ایجاد چند دستگی را از دیگر آسیب‌های احتمالی شفافیت آرا نمایندگان در تمامی موارد برشمرد وگفت: اگر بنا بر این گذاشته شود که نماینده در هر موردی رای خود را به اطلاع مردم برساند به دلیل وجود نظرات مختلف در حوزه های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جامعه دچار چنددستگی می شود.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در شفافیت آرا نباید حریت نماینده تهدید شود، تاکید کرد: اگر قرار باشد نماینده تحت تاثیر فشارهای بیرونی رای خود را بدون توجه به ابعاد کارشناسی اعلام کند آن رای واقعی نخواهد بود. تاکید می‌کنم شفافیت آرا نمایندگان در موارد اساسی و بنیادی تعیین کننده سرنوشت کشور در حوزه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی همچون برجام ضروری بوده و رای مخفی معنایی ندارد اما در سایر موارد نباید فضایی ایجاد شود که آزادی نمایندگان گرفته شود.

-شفافیت-آرا حریت-نماینده-مجلس-شورای-اسلامی مازندمجلس