برگزیده ها
 تغییر به نفع مردم، شعاری که در حد شعار ماند

اختصاصی مازند مجلس: اخیراً چهره‌هایی با شعار تغییر به نفع مردم در حوزه انتخابیه تهران با عنوان جوانان انقلابی اعلام ماهیت کردند.

اختصاصی مازندمجلس: اخیراً چهره‌هایی با شعار تغییر به نفع مردم در حوزه انتخابیه تهران با عنوان جوانان انقلابی اعلام ماهیت کردند، شعاری که در ساری نیز از سوی یکی از نامزدهای انتخاباتی استفاده می‌شود، تحث الشعاع قرار گرفتن این شعار در ساری به سبب استفاده از آن توسط چهره‌های پایتخت‌نشین سبب شد عملاً ماهیت سیاسی نامزد انتخابات ساری نیز تحت‌الشعاع قرار بگیرد به همین سبب برخی از لیدرهای این کاندیدا در ساری پیشنهاد تصمیم به نفع مردم را مطرح نموده‌اند، اما اختلاف‌نظر لیدرها در تعیین شعار سبب جدایی برخی از افراد از کمپین این کاندیدا شده است.

آنچه مسلم است "تغییر به نفع مردم" شعاری نیست که متناسب با این نامزد انتخابات باشد چراکه به‌عنوان چهره جدید در انتخابات محسوب نمی‌شود و یک‌بار در این میدان حضورداشته است از سویی استفاده‌کنندگان از این شعار در مرکز استان گفتمان جدیدی هم مطرح نکرده‌اند تا نافع بودن این تغییر به نفع مردم اثبات شود.

چراکه در حوزه انتخابیه ساری، نامزدهایی هم هستند که تجربه انتخابات گذشته را نیز داشته‌اند اما با گفتمان جدید وارد انتخابات شده‌اند و اگر ادعای تغییر داشته‌ باشند برای این افراد صادق‌تر است.

درنهایت اینکه انتخاب شعار که به‌عنوان یکی از مهم‌ترین تصمیم یک کمپین انتخاباتی است که باید از سوی افراد متخصص در حوزه تبلیغات، روانشناسی و علوم اجتماعی صورت بگیرد.

شعار باید برآمده از نیازهای واقعی رأی‌دهندگان و توانمندی کاندیدا باشد و همچنین باید قابلیت تکرار، ماندگاری داشته و از همه مهم‌تر انحصاری باشد نه آنکه هر فردی بتواند آن را با تفسیر به رأی برای خود نیز استعمال نماید و رأی‌دهندگان نتوانند استفاده‌کنندگان از این شعار را از هم تمیز دهند.

شعار-انتخاباتی مازندمجلس