برگزیده ها
نماینده مجلس: فساد مانند موریانه اعتماد عمومی را از بین می‌برد

نماینده کاشان در مجلس با بیان اینکه فساد مانند موریانه اعتماد عمومی را از بین می‌برد، گفت: با شفافیت و مقابله با فساد می‌توان سطح اعتماد عمومی را افزایش داد.

مازندمجلس: سید جواد ساداتی نژاد نماینده مردم کاشان و آرام بیدگل یکی از مشکلاتی که کشور در حال حاضر با آن مواجه است بحث عدم شفافیت در حوزه های مختلف است، گفت: شفافیت عاملی است که می‌تواند سطح اعتماد عمومی را بالا ببرد و منجر به وحدت و همگرایی بیشتر در کشور بین جامعه و مسئولان شود.

وی با بیان اینکه فساد می‌تواند مانند موریانه اعتماد عمومی را از بین ببرد، افزود: با شفافیت و نظارت بر نهاد‌های مختلف می‌توان بسیاری از مشکلات را از بین برد.

نماینده مردم کاشان در مجلس با اشاره به بررسی طرح شفافیت مالی کاندیدهای انتخابات مجلس، اظهار داشت: طرح مذکور که اخیراً در مجلس در حال بررسی است؛ نیز مصداقی از شفافیت است که می‌تواند باعث اعتماد رأی دهندگان به وکلایشان شود.

ساداتی نژاد با تأکید بر اینکه اعلام و ثبت اموال مسئولان پیش و بعد از پذیرش مسئولیت نیز یکی از مصادیق شفافیت است، اضافه کرد: با ثبت اموال و دارایی مسئولان در سامانه‌ای که به همین منظور طراحی شده، به نوعی به‌عنوان عامل پیشگیری عمل می‌کند و مسئولان با توجه به وجود نظارت دستگاه‌ها دست از پا خطا نمی‌کنند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس اظهار داشت: شفافیت آرای نمایندگان نیز از مصادیق شفافیت است که با اجراشدن آن افرادی که به یک نماینده رأی داده‌اند در جریان قرار می‌گیرند که نماینده آنها در مجلس به طرح‌ها لوایح مختلف چه رأیی داده و چه تصمیمی گرفته‌ است.

نماینده-ی-مجلس فساد مازندمجلس