برگزیده ها
 افراطیون به دنبال نماینده‌سازی برای مجلس یازدهم هستند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: کسانی که بر نمایندگان برای تغییر رأی‌شان در حوزه‌ها و انتخابات مختلف در مجلس و... فشار می‌آوردند و سعی کردند به نوعی تحکمی عمل کنند، سعی‌شان این است که در حال حاضر نماینده‌سازی کنند. اگر افراطیون برای مجلس آینده ایران نماینده‌سازی کنند، مجلس یازدهم حتماً یکی از ضعیف‌ترین مجالس تاریخ کشور خواهد بود.

مازندمجلس: حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، نماینده اسلام‌آباد غرب و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با این توضیح که ترکیب سیاسی مجلس یازدهم بستگی به حضور نخبگان سیاسی دارد، گفت: ترکیب مجلس آتی بستگی به شرایط مختلفی دارد و استقلال نخبگان سیاسی و فضای نظارتی در انتخابات مجلس اثرگذار است.

احتمال ضعیف‌تر بودن مجلس یازدهم از مجلس دهم

او ادامه داد: به نظر می‌رسد اگر استقبال نخبگان در انتخابات مجلس یازدهم کمتر و در عین حال با تشدید سخت گیری‌ها و فیلتر‌ها احتمال اینکه مجلس آینده از مجلس کنونی قوی‌تر باشد ضعیف است. اما اگر شرایطی ایجاد شود که نخبگان جریانات مختلف حضور پیدا کنند و امکان رقابت‌شان بیشتر مهیا شود، می‌توانیم مجلس قوی‌تری را در آینده ببینیم.

این نماینده مجلس در پاسخ این پرسش که مجلس یازدهم شبیه کدام یک از مجالس گذشته خواهد بود توضیح داد: معتقدم اگر فضا در حوزه نظارتی ملایم‌تر شود، شاید مجلسی بهتر از مجلس دهم شکل بگیرد. 


فلاحت‌پیشه تاکید کرد: مجلس دهم به لحاظ حضور نخبگان بد نبود، اما من نگرانم حب و بغض‌ها باعث شود مجلسی بدتر از مجلس دهم شکل بگیرد. در مجلس دهم اقلیت قوی‌ای در مجلس داشتیم و نگرانم حب و بغض‌ها باعث شود مجلسی همچون مجلس دهم هم شکل نگیرد.

افراطیون به دنبال نماینده‌سازی برای مجلس آینده هستند

او با اشاره به عملکرد نمایندگان مجلس دهم گفت: همه عملکرد مجلس دهم قابل دفاع نیست، اما در مواردی مانند FATF بخش عمده‌ای از نمایندگان نفوذپذیر و فشارپذیر عمل نکردند. جالب این است کسانی که به نمایندگان برای تغییر رأی‌شان در حوزه‌ها و انتخابات مختلف در مجلس و... فشار می‌آوردند و سعی کردند به نوعی تحکمی عمل کنند، سعی‌شان این است که در حال حاضر نماینده‌سازی کنند. اگر افراطیون برای مجلس آینده ایران نماینده‌سازی کنند، مجلس یازدهم حتماً یکی از ضعیف‌ترین مجالس تاریخ کشور خواهد بود.

مجلس-یازدهم عضو-کمیسیون-امنیت-ملی-و-سیاست-خارجی -FATF مازندمجلس