برگزیده ها
200 نماینده مجلس از واکنش باشگاه‌های کشور به رأی AFC حمایت کردند

عضو هیات‌رئیسه مجلس بیانیه حمایت 200 نماینده را از تصمیم چهار باشگاه ایرانی مبنی بر عدم حضور در رقابت‌های باشگاه‌های آسیا در واکنش به رأی AFC قرائت کرد.

مازندمجلس: محمدعلی وکیلی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه، 30 دی) مجلس شورای اسلامی بیانیه 200 نفر از نمایندگان مجلس در حمایت از 4 باشگاه ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا را قرائت کرد:

متن بیانیه نمایندگان مجلس به شرح زیر است:

در طول چند دهه گذشته پس از پیروزی انقلاب اسلامی عرصه رقابت‌های ورزش در رویدادهای بین‌المللی نمادی از عزت و اقتدار ایران را به منصه ظهور رسانده و میزبانی ایران در رقابت‌های مختلف هم بارها توانمندی کشورمان را به اثبات رسانده است.

ورزش مهیج و پرمخاطب فوتبال در کشورمان هم در طی این سال‌ها با حضور پرشور و شکوه مردم در حمایت از تیم‌های ایرانی در رقابت‌های ملی و باشگاهی در کنار برگزاری کم نقص، یکی از شاخص‌های مهم ورزش ایران در عرصه بین‌المللی است که نشان دهنده توان میزبانی و برقراری کامل امنیت در ایران اسلامی بوده است.

اکنون در هنگامه هجمه اقتصادی استکبار جهانی در قبال ملت سرافراز ایران و در استمرار فرافکنی‌های دشمنان خارجی این بار عرصه‌ی ورزش به محل جدیدی برای تاخت و تاز آنها نسبت به نشانه گرفتن موفقیت‌های ایران تبدیل شده است تا کنفدراسیون فوتبال آسیا به عنوان محلی برای تامین خواسته‌های سیاسی رای ناعادلانه سلب میزبانی ایران در رقابت‌های لیگ قهرمانان اسیا را صادر کرد که این رای برخلاف اساسنامه AFC و منشور کمیته بین‌المللی المپیک است.

ما نمایندگان مردم در خانه ملت اکنون منعکس‌کننده خواسته برحق ملتی هستیم که سیاسی کاری در قبال نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در عرصه ورزش را برنتابیده و ضمن محکومیت این برخورد ناعادلانه و ناجوانمردانه خواستار پیگیری مستمر در قبال استیفای حق مردم ایران به ویژه ورزش دوستان عزیز هستیم و از تصمیمی که‌ مایه عزت و سربلندی کشور است استقبال و حمایت می‌کنیم و از وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون فوتبال و تمامی دست‌اندرکاران فوتبال کشور می خواهیم که تمام تلاش خود را جهت بازگشت این رای ناعادلانه بالاخص در دوره گروهی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا و میزبانی تیم‌های ملی در مقدماتی جام جهانی با حفظ اقتدار و شأن ایرانی داشته باشند.

پایگاه اطلاع‌رسانی عربستانی الریاضیه اعلام کرده است که کنفدراسیون فوتبال آسیا رسما تصمیم خود را برای جلوگیری از برگزاری مسابقات بین المللی در ایران تایید کرده است و نمایندگان ایران یعنی پرسپولیس تهران، سپاهان اصفهان، استقلال تهران و شهرخودرو مشهد تا اطلاع ثانوی حق میزبانی در کشور خود را ندارند و باید از دیگر تیم‌های آسیا در کشوری بی‌طرف میزبانی کنند.

بنا بر ادعای این پایگاه سعودی دلیل این موضوع امتناع همه داوران از داوری و قضاوت در مسابقات لیگ قهرمانان 2020 در خاک ایران است.

-نماینده-مجلس -AFC مازندمجلس