برگزیده ها
 استفاده از چه امکاناتی برای تبلیغات انتخاباتی منع قانونی ندارد؟

عضو هیأت رئیسه مجلس معتقد است، استفاده از امکاناتی که به صورت خودجوش در اختیار کاندیداهای انتخاباتی قرار می‌گیرد ایرادی ندارد اما کاندیداها نباید برای تبلیغات خود از کسی پول دریافت کنند.

مازندمجلس احمد امیرآبادی فراهانی با اشاره به اهمیت شفاف سازی منابع مالی تبلیغات و فعالیت های انتخاباتی گفت: طرحی برای این موضوع نوشته شد که برخی مواد آن از صحن علنی به کمیسیون ارجاع شد تا اصلاح شود که به نظر پیشنهادات خوبی بود اما به نظر نمی رسد به انتخابات آتی مجلس برسد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه لازم است هزینه های تبلیغاتی و انتخاباتی در تمامی ابعاد برای مردم شفاف شود، عنوان کرد: لازم است نمایندگان مجلس و کاندیداها مواردی را برای مردم شفاف کنند که مهم ترین آن اموال خود و بستگان، به خصوص بستگان درجه یک است.

محل تأمین هزینه‌های انتخاباتی باید مشخص باشد

وی افزود: دومین مسأله، هزینه های انتخاباتی است که باید میزان آن مشخص باشد ضمن اینکه تعیین شود این هزینه ها از کجا می آید.

امیرآبادی فراهانی در ادامه با بیان اینکه مردم باید بدانند نمایندگان و کاندیداها چه توصیه هایی در راستای رفع مشکلات کشور به وزرا داشته اند، اظهار داشت: همچنین لازم است آرای نمایندگان در خصوص طرح ها، لوایح و تحقیق و تفحص ها مشخص باشد.

این عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس ادامه داد: مردم باید بدانند مراجعات به دفاتر نمایندگان به چه علتی است، البته نمی توان به علت مراجعات بالا تمامی آنها را مشخص کرد اما به صورت کلی نباید شائبه ای درباره دفاتر نمایندگان مجلس وجود داشته باشد.

شفاف سازی اعتماد مردم به مسئولان را باز می‌گرداند

وی در ادامه با تأکید بر اینکه شفاف سازی اعتماد مردم را به مسئولان را باز می گرداند، یادآور شد: قانونی برای اجرای اصل 49 تدوین شد که اکنون مجلس ایرادات شورای نگهبان را رفع کرده و اگر به سرعت برای اجرا ابلاغ شود، مشخص می شود چه افرادی در این حوزه ها فساد داشته و چه افرادی فساد ندارند.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر اینکه کاندیداهای انتخاباتی نباید برای تبلیغات از کسی پول دریافت کنند، خاطرنشان کرد: برخی افراد به صورت خودجوش، امکاناتی مثل مکان برای ستاد و یا وسیله نقلیه جهت تبلیغات در اختیار نمایندگان قرار می دهند، ایرادی ندارد اما نباید این کمک ها به صورت نقدی یا در ازای دریافت هزینه باشد.

عضو-هیأت-رئیسه-مجلس -تبلیغات-و-فعالیت-های-انتخاباتی مازندمجلس