برگزیده ها
مرگ میانکاله را اعلام کنید!

دو خبر تکان دهنده دیگر در مورد تالاب میانکاله این روزها در رسانه منعکس شده است که پیش از آن به مناسبت روز میانکاله گروه رسانه ایی موثق با طرح پرسش هایی از مسئولین محیط زیست با عدم پاسخگویی آنها مواجهه شد.

اختصاصی مازندمجلسحسین نادعلی زاده: دو خبر تکان دهنده دیگر در مورد تالاب میانکاله این روزها در رسانه منعکس شده است. نخست خشک شدن بیست درصد از قسمت غربی میانکاله ودوم کشتار هزاران قطعه پرنده  مهاجر  در این منطقه حفاظت شده!خشکی میانکاله درست مقارن با دوره ترسالی در ایران اتفاق افتاده و برخی معتقدند کشتار پرندگان با سم در نتیجه تصفیه حساب شکارچیان غیر مجاز با شکاربانان رخ داده است.

روند تهاجم و تخریب این زیستگاه حیاط هر روز ابعاد تازه ایی به خود می گیرد و این در حالی است که کارشناسان،فعالان محیط زیست و رسانه ها پیش از این بروز چنین فجایعی را پیش بینی کرده و به اطلاع سازمان محیط زیست رسانده اند.

کشتار هزاران پرنده در ایران مسئله ای نیست که جامعه جهانی از آن چشم بپوشد و باید منتظر واکنش نهاده ها ،سازمانها و تشکلهای زیست محیطی دنیا باشیم.

گروه رسانه ایی موثق به مناسبت روز میانکاله ویژه نامه ایی رامنتشر کرد که در آن فعالان شناخته شده ایی همچون پروفسور کهرم و محمد درویش و بهروز بهزاد وقوع حوادثی از این دست را پیش بینی کرده اند.متاسفانه  علرغم  طرح پرسش از سوی خبرنگار نشریه ،مسئولین محیط زیست استان از پاسخ به سوالات ما خودداری کرده اند.

در  این لینک  https://b2n.ir/036747 می توانید ویژه نامه میانکاله را بخوانید. 

میانکاله؛تخریب-محیط-زیست قتل-عام-پرندگان مازندمجلس