برگزیده ها
نمازی: اکثریت مجلس یازدهم با تندروها خواهد بود

یک عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با بیان اینکه آمار اصلاح طلبان تایید صلاحیت شده مایوس کننده است، گفت: تندروها اکثریت مجلس یازدهم را در اختیار می‌گیرند.

مازندمجلس: علی‌محمد نمازی درباره ترکیب مجلس یازدهم اظهار کرد: چهره‌های شناخته شده زیادی در کشور تایید صلاحیت نشده‌اند و بیشتر چهره‌های کمتر شاخته شده تایید شده اند که جناح سیاسی آنها خیلی مشخص نیست. شاید اراده‌ای وجود دارد که بیشتر منتخبین مجلس یازدهم گرایش سیاسی اصلاح طلب و اصولگرا نداشته باشند ولی با این وجود من معتقدم که شاید اکثریت منتخبین مجلس بعدی وابستگی تشکیلاتی به اصولگرایان نداشته باشند اما مواضع آنها به اصولگرایان نزدیک خواهد بود. از سویی این افراد می‌توانند به جبهه پایداری‌ و تندروهای اصولگرا نزدیک باشند و در مجموع می‌توان گفت که تندروها در اکثریت خواهند بود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب درباره اظهارات اصولگرایان مبنی بر اینکه اصلاح‌طلبان برای انتخابات به اندازه کافی داوطلب دارند، تصریح کرد: تعداد داوطلبین که موضوع نظری نیست که جای بحث داشته باشد بلکه مساله‌ای قابل شمارش است. تعداد اصلاح‌طلبان تاییدصلاحیت شده در هر حوزه انتخابیه مشخص است. حزب اعتمادملی هیچ نامزدی ندارد و کارگزاران حداکثر پنج عضو تاییدصلاحیت شده دارد. شرایط سایر احزاب اصلاح‌طلب هم همین گونه است. در کل کشور شاید بیست اصلاح طلب تاییدصلاحیت شده وجود دارد. البته برخی اصولگرایان هم ردصلاحیت شده اند اما آمار اصلاح طلبان تایید صلاحیت شده مایوس کننده است.

نمازی با اشاره به خطبه‌های نماز جمعه اخیر رهبری درباره حضور گسترده در انتخابات، گفت: لازمه حضور گسترده مردم در انتخابات، وجود داوطلبین متنوع و از همه جناح‌های سیاسی است. شورای نگهبان اعلام کرده است که با دقت به شکایات رسیدگی می کند اما در مدت باقی‌مانده شورای نگهبان باید در روز پرونده 100 داوطلب ردصلاحیت شده را رسیدگی کند ولی زمان برای بررسی دقیق پرونده‌ها محدود است با این حال در این شرایط ما امیدوار باقی می‌مانیم.

وی در پایان گفت: شورای نگهبان از داوطلبین ردصلاحیت شده عادی که اعتراض داشته اند، دعوت نکرده است و فقط از نمایندگان مجلس که ردصلاحیت شده‌اند، دعوت کرده است. شاید بنا باشد در مرحله پایانی بررسی صلاحیت‌ها، افراد زیادی از چهره‌های گمنام تایید شوند ولی افراد شناخته شده تایید نشوند البته این موضوع را در حد شایعه شنیده‌ام.

عضو-شورای-مرکزی-حزب-کارگزاران-سازندگی اصلاح-طلبان مازندمجلس