برگزیده ها
وزن سیاسی فراکسیون مستقلین بیشتر است

یک عضو فراکسیون امید مجلس در مورد انتخابات آتی مجلس اظهار کرد: با توجه به ضعف‌های فراکسیون‌های امید و ولایی، وزن سیاسی فراکسیون مستقلین بیشتر از بقیه جناح‌ها خواهد بود. هر گروهی که راهکارهای بهتری برای حل مشکلات اقتصادی داشته باشد، رأی بیشتری می‌آورد.

مازندمجلس: جلال محمودزاده در مورد اضلاع انتخاباتی، انتخابات مجلس یازدهم گفت: مشکلات اقتصادی، مردم را درگیر کرده است. به نظرم برنامه‌های اقتصادی جناح‌های مختلف تعیین کننده وزن سیاسی آن جناح‌ها است. هر گروهی که با همکاری دولت راهکارهای بهتری برای حل مشکلات اقتصادی داشته باشد، رأی بیشتری می‌آورد. لازمه مشارکت بیشتر مردم هم ظهور و بروز جناح‌های متفاوت و متنوع در انتخابات است.

این عضو فراکسیون امید مجلس افزود: مشکلات اقتصادی و درگیر بودن مردم با تورم، رکود و کاهش میزان اشتغال هم به میزان مشارکت مردم و هم به انتخاب جناحی خاص تأثیر جدی می‌گذارد. مسئولین و نامزدها باید بتوانند مردم را به آینده امیدوار کنند.

نماینده مردم مهاباد در مجلس با بیان اینکه «نمی‌توان همه نامزدها را در دو جناح اصولگرا و اصلاح‌طلب خلاصه کرد» گفت: ما صرفا دو جناح اصولگرا و اصلاح‌طلب نداریم. بسیاری از نمایندگان مستقل هستند که عمدتا از شهرهای کوچک هستند. اگر این نمایندگان مستقل بتوانند شعارها و برنامه‌های خوب اقتصادی داشته باشند، رأی بالایی در انتخابات مجلس یازدهم خواهند آورد.

محمودزاده تأکید کرد: با توجه به عدم موفقیت فراکسیون امید و ضعف‌های فراکسیون فراکسیون ولایی، وزن سیاسی فراکسیون مستقلین بیشتر از بقیه جناح‌ها خواهد بود.

وی با اشاره به وجود تفاوت‌های سیاسی و اندیشه‌ای میان دو جناح اصلی اصولگرا و اصلاح‌طلب ابراز عقیده کرد: تفاوت بین این دو جناح در انتخابات آتی، چندان نمی‌تواند مردم را پای صندوق رأی بیاورد زیرا مردم بیشتر دغدغه اقتصادی دارند لذا میزان شرکت‌کنندگان در مسیر مستقلان در این دوره بیشتر از سایر جناح‌ها خواهد بود.

این عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در پایان در مورد رد صلاحیت یک سوم نمایندگان فعلی مجلس از طرف شورای نگهبان گفت: رد صلاحیت شدن ۹۰ نماینده از هر دو جناح پیام خوبی برای مردم ندارد. توصیه ما این است که شورای نگهبان در حد توان خودش بااغماض به نامزدها نگاه کند و دید مثبت‌تری داشته باشد. اگر میزان رد صلاحیت‌ها کمتر شود، اقبال مردمی به شرکت در انتخابات بیشتر می‌شود. امید همه ما باید به این باشد که مشارکت حداکثری را رقم بزنیم.

فراکسیون-مستقلین مازندمجلس