برگزیده ها
انتقاد شدید ترامپ از طرح کاهش اختیارات جنگی‌اش علیه ایران

رئیس جمهور آمریکا در واکنش به طرح کاهش اختیارات جنگی‌اش در مجلس نمایندگان مدعی شد: دموکرات‌ها می‌خواهند دفاع از آمریکا در برابر کشورهایی همچون ایران را سخت‌تر کنند.

مازندمجلس: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر از رای گیری مجلس نمایندگان درباره طرح کاهش اختیارات جنگی او که قرار است روز پنج‌شنبه (امروز) انجام شود به شدت انتقاد و ناراحتی خود را از این اقدام ابراز کرد.

ترامپ ادعا کرد: با رای‌گیری (درباره این طرح) که در مجلس نمایندگان انجام می‌شود، دموکرات‌ها می‌خواهند دفاع از آمریکا و ایستادن در برابر کشورهایی همچون ایران را برای رئیس جمهور سخت‌تر کنند. از کشور بزرگمان محافظت کنید.

وی در ادامه انتقادات خود به این طرح در پیامی دیگر نوشت: نانسی پلوسی (رئیس مجلس نمایندگان آمریکا) خواستار این است که کنگره اختیار رئیس جمهور برای ایستادن مقابل سایر کشورها و دفاع از آمریکایی‌ها را بگیرد. در کنار فرمانده کل قوای خود بایستید.

این در حالی است که کاخ سفید روز گذشته نیز تهدید کرد که طرح مجلس نمایندگان آمریکا برای کاهش اختیارات جنگی ترامپ علیه ایران را وتو خواهد کرد.

کاخ سفید با صدور دو بیانیه‌ مجزا اعلام کرد: طرح‌های مجلس نمایندگان آمریکا برای "قطع بودجه اقدام نظامی علیه ایران" و "لغو مجوز جنگی سال ۲۰۰۲ برای مقابله با تهدیدات برآمده از عراق" را وتو خواهد کرد.

در این دو بیانیه ادعا شده است که تهدید ایران همچنان به قوت خود باقی است و اختیارات ترامپ برای مقابله با ایران و آنچه گروه‌های نیابتی‌ ایران خوانده، نباید کاهش یابد.

کاخ سفید همچنین مدعی شده است که لغو مجوز جنگی برای مقابله با تهدیدات در عراق نیز امنیت ملی آمریکا را به خطر می‌اندازد، "چراکه نیروهای حامی ایران در این کشور فعالیت دارند."

رئیس-جمهور-آمریکا کاهش-اختیارات-جنگی مازندمجلس