برگزیده ها
 کاهش نظارت های سیستمی و فنی عامل اصلی بروز حوادث اخیر حمل و نقل هوایی

رئیس کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه کاهش نظارت های سیستمی و فنی عامل اصلی بروز حوادث اخیر حمل و نقل هوایی است، گفت: متأسفانه سازمان هواپیمایی به عنوان متولی این حوزه، نظارت دقیقی بر این بخش ندارد.

مازندمجلس: محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در واکنش به حوادث سریالی حمل و نقل هوایی کشور، گفت: متأسفانه در چند روز اخیر شاهد بروز حوادثی برای هواپیماهای ایرلاین های داخلی هستیم که این مسئله نگرانی بسیاری را برای مردم و مسافران ایجاد کرده است.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قطعا قربانی اصلی بروز حوادث پی در پی برای هواپیماهای داخلی، صنعت هوایی کشور است، در شرایط کنونی مردم برای استفاده از هواپیما جهت مسافرت دچار تردید شده اند.

افزایش حوادث هوایی موجب کاهش گرایش مردم برای استفاده از حمل و نقل هوایی می شود

وی ادامه داد: به طور حتم افزایش حوادث هوایی موجب کاهش گرایش مردم برای استفاده از حمل و نقل هوایی و کاهش درآمد ایرلاین ها می شود، در شرایط کنونی شرکت های هواپیمایی با مشکلات مالی مواجه هستند و کاهش فروش بلیط ضربه سنگینی به آن ها وارد می کند.

رضایی کوچی، کاهش نظارت های سیستمی و فنی را عامل اصلی بروز حوادث اخیر حمل و نقل هوایی دانست و گفت: متأسفانه سازمان هواپیمایی به عنوان متولی این حوزه، نظارت دقیقی بر این بخش ندارد و این مسئله موجب شده که چک های فنی هواپیما قبل از پرواز به درستی صورت نگیرد.

تحریم های سنگین آمریکا علیه صنعت هوانوردی کشور نیز در بروز حوادث هوایی اثر گذار است

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: البته این موضوع واضح و مبرهن است که تحریم های سنگین آمریکا علیه صنعت هوانوردی کشور نیز در بروز حوادث هوایی اثر گذار است، در شرایط کنونی ایرلاین ها برای تأمین قطعات و تجهیزات هواپیما به دلیل تحریم ها مشکلات بسیاری دارند و این مسئله فعالیت هواپیماها را دچار خلل کرده است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس افزود: وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی کشور باید نسبت ایمنی هواپیماها قبل از پرواز نظارت جدی تر و دقیق تری را اعمال کنند تا ما در آینده شاهد بروز حوادث دیگر نباشیم.

حوادث-اخیر-حمل-و-نقل-هوایی مازندمجلس