برگزیده ها
امام خمینی میزان بودن رای ملت را به عنوان شعار مطرح نکرد

رئیس جمهور با بیان اینکه امام خمینی میزان بودن رای ملت را به عنوان یک شعار مطرح نکرد گفت:هر شخصی مردم را از انتخاب کردن بازداشته و آن ها را دلسرد کند حتما از راه امام(ره) فاصله دارد.

مازندمجلس: حجت‌الاسلام حسن روحانی در مراسم تجدید میثاق اعضای دولت با آرمان‌های امام راحل در حرم مطهر ایشان با بیان این که اینجا هستیم تا بار دیگر با امام بزرگوار عهد و پیمان ببندیم، اظهار کرد:‌ایام دهه فجر 57 روزهای تاریخ سازی برای کشور ما و همه مسلمانان بود. امام(ره) در این 10 روز گذار بسیار مهمی را از استبداد و استعمار به مردم سالاری و استقلال انجام داد.

وی ادامه داد: انقلابی که پایانش استقرار یک نظام نباشد، بیشتر به آشوب شباهت دارد. اما امام(ره) توانست دو یادگار بزرگ برای تاریخ ما به ارمغان بیاورد. یعنی جمهوریت و اسلامیت. امام به خوبی احساس کرده بود که با وجود سلطنت مردم سالار ی امکان پذیر نیست.

وی خاطرنشان کرد: امام(ره) تجربه مشروطه را پیش رو داشت که بعد از آن همه تلاش و تاسیس عدالت خانه و شورای ملی قدم به قدم از حضور مردم کاسته شد و با وجود سلطنت نظام مشروطه‌ای باقی نماند.انتخابات مشروطه به جایی رسید که افراد پیش از انتخابات در دربار انتخاب می‌شدند و فقط تشریفات انتخاباتی در کشور انجام می‌شد و همه از قبل می‌دانستند چه کسانی به مجلس شورای ملی می‌روند.

رئیس جمهور ادامه داد : امام(ره) به این نتیجه رسید که با وجود سلطنت مردم سالاری امکان پذیر نیست. در روزهای اول انقلاب افرادی به امام(ره) پیشنهاد می‌دادند نظام مشروطه باقی بماند یا عده‌ای از خلافت اسلامی می‌گفتند، اما امام(ره) فقط جمهوری اسلامی را پذیرفت. امام خمینی(ره) پدر اسلام خواهی و جمهوری خواهی در ایران بود.جمهوریتی که با اسلامیت پیوند نخورد ، باقی نمانده و به دیکتاتوری تبدیل می‌شود.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه اما می‌دانست عدالت و اصلاح در جامعه و رشد و توسعه بدون حضور مردم امکان پذیر نیست ،تصریح کرد: امام(ره) این جمله که میزان رای ملت است را به عنوان یک شعار مطرح نکرد، زیرا می‌دانست اگر مردم در هر صحنه‌ای حضور داشته باشند پیروزی نهایی همان جا است، ولی اگر مردم غایب باشند موفقیتی به دست نخواهیم آورد و اگر هم موفقیتی به دست بیاوریم ماندگار نخواهد بود.

وی ادامه داد:امام (ره)تاکید داشت که مردم ولی نعمت ما هستند و باید در همه انتخابات شرکت کنند. امام(ره) تاکید داشت که انتخاب کردن حق مردم است. هر شخصی مردم را از انتخاب کردن باز دارد و نگذارد در میان سلایق مختلف آنچه می‌خواهند را برگزینند و هرکس مردم را دلسرد کند حتما از راه امام(ره) فاصله دارد.

میزان-رای-ملت رئیس-جمهور مازندمجلس