برگزیده ها
چکش کاری موضوع پرداخت یارانه ۷۲ هزار تومانی در مجلس

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: اگرچه یارانه ۷۲ هزار تومانی در کمیسیون تلفیق به تصویب رسیده اما در صحن علنی نیز بررسی خواهد شد.

مازندمجلس: علی گلمرادی در رابطه با ادغام یارانه هدفمندی و معیشتی و پرداخت 72 هزار تومان به هر فرد مطابق با مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه سال 99، گفت: طبق اعلام دولت 60 میلیون از جمعیت کشور نیازمند دریافت یارانه هستند لذا باید تمام درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین سر سفرهای مردم بیاید به همین دلیل تصمیم کمیسیون تلفیق مبنی بر پرداخت 72 هزار تومان یارانه، در صحن علنی چکش کاری میشود.

نماینده مردم بندرماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یارانه فقط می‌تواند بخش کوچکی از گرانی حاصل از تورم در جامعه را جبران کند، افزود: اگرچه یارانه 72 هزار تومانی در کمیسیون تلفیق به تصویب رسیده اما در صحن علنی نیز مجددا بررسی خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه مجلس مخالف هر گونه کاهش دریافتی مردم است، ادامه داد: با توجه به افزایش قیمت‌ها حتی افرادی که تاکنون مشمول دریافت یارانه نمی‌شدند نیز باید یارانه کمک معیشتی دریافت کنند تا باری از دوش خانواده‌ها در شرایط سخت اقتصادی برداشته شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس توضیح داد: در صورت یکی شدن یارانه نقدی و کمک معیشتی و تبدیل آن به یارانه ۷۲ هزار تومانی، بخشی از جامعه که اکنون هر دو یارانه را دریافت می‌کنند با کاهش رقم دریافتی مواجه می‌شوند، در حالی که اشخاصی که فقط یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی دریافت می کنند، منتفع خواهند شد، در این حالت، مبلغ پرداختی به گروه‌های هدف (نیازمندان) کاهش می‌یابد.

صحن-علنی یارانه-ی-72-تومانی مازندمجلس