برگزیده ها
 سازمان محیط زیست دلایل تلف شدن پرندگان در میانکاله را توضیح دهد

عضو فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: سازمان محیط زیست باید به طور شفاف اعلام کند تاکنون برای تلف شدن پرندگان در میانکاله چه اقدامی انجام داده است.

مازندمجلس: فریده اولادقباد با اشاره به تلف شدن 12 هزار پرنده در تالاب میانکاله و نظارت مجلس بر این موضوع گفت: به هر حال مسئله حفاظت از محیط زیست کاملا یک مقوله بین بخشی است و سازمان محیط زیست وظیفه نظارت بر آن را بر گردن دارد.

نماینده مردم تهران، ری،شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، افزود: بدون شک در زمینه حفاظت از محیط زیست، ادارات محیط زیست در استان‌ها باید نظارت جدی داشته باشند. همچنین این ادارات باید مجهز به تیم‌های پیگیری و نظارت بر محیط زیست باشند تا علل بسیاری از مشکلات زیست محیطی به درستی بررسی شود.

عضو فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کارشناسان زیست محیطی باید مواد موجود در تالاب ها را مورد آزمایش قرار دهند تا از تلف شدن وحوش در مکان زیست شان جلوگیری شود.

نماینده مردم تهران، ری،شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه محیط زیست فقط متعلق به ما نیست و آیندگان هم باید از آن بهره مند شوند، اظهار داشت: حفظ تنوع زیستی باید مدنظر و محل زیست پرندگان و توقف گاه آنها باید از لحاظ ایمنی مورد بررسی قرار گیرد و همچنین باید آب‌های راکد تالاب‌ها مورد آزمایش قرار گیرد تا اگر میکروبی در این تالاب ها وجود دارد به سرعت با تدابیر مسئولان از بین برود.

اولادقباد تاکید کرد: سازمان محیط زیست باید نظارت و نگاه ویژه‌ای به محیط زیست و زیستگاه پرندگان داشته باشد تا از تلف شدن حیوانات جلوگیری شود. از این رو وجود تیم های کارشناسی ضرورت دارد تا این گونه مسائل به درستی و به سرعت مورد بررسی قرار گیرد.

عضو فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سازمان محیط زیست باید به طور شفاف اعلام کند تاکنون برای تلف شدن پرندگان در میانکاله چه اقدامی انجام داده است. آیا تیم های کارشناسی برای بررسی این موضوع دست به کار شده اند؟ آیا تاکنون آب محل زیستگاه این پرندگان مورد آزمایش قرار گرفته است و یا خیر؟ بنابراین باید مشخص شود دلایل این اشتباهات چیست.

-سازمان-محیط-زیست تلف-شدن-پرندگان-در-میانکاله مازندمجلس