برگزیده ها
تذکر یک نماینده به «روحانی» درباره قانون پولشویی

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: مسئله عدم تهیه و ابلاغ آیین‌نامه‌های اجرایی قوانین مصوب در زمان مقرر تبدیل به یک معضل شده است.

مازندمجلس: حجت‌الاسلام احمد مازنی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیاری از قوانین مصوب مجلس دهم که از سوی شورای نگهبان تایید و ابلاغ شده است آیین‌نامه‌های اجرایی‌شان تهیه و تدوین نشده است، اظهار داشت: بنابراین بسیاری از قوانین مصوب مجلس برای اجرا بلاتکلیف مانده‌اند.

وی با بیان اینکه 25 قانون مصوب مجلس تاکنون فاقد آیین‌نامه اجرایی هستند، افزود: مسئله عدم تهیه و ابلاغ آیین‌نامه‌های اجرایی قوانین مصوب در زمان مقرر تبدیل به یک معضل شده است که روسای جمهور باید به آن توجه کرده و این معضل را حل کنند.

نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه قانون پولشویی، قانون شرکت پست جمهوری اسلامی ایران و قانون حمایت از معلولان و بسیاری از قوانین مهم که در مجلس دهم مصوب شده فاقد آیین‌نامه اجرایی هستند، گفت: لایحه هوای پاک یکی از مصوبات مهم مجلس دهم است که آیین‌نامه اجرایی آن تهیه نشده؛ در این قانون وظایف همه دستگاه‌ها برای ایجاد هوای پاک تعریف شده، اما متأسفانه این قانون نیز آیین‌نامه اجرایی ندارد و این قانون نیز بلاتکلیف مانده است.

مازنی با بیان اینکه آیین‌نامه‌های اجرایی قانون بودجه‌های سال 96، 97 و 98 نیز تصویب نشده است، ادامه داد: دستگاه قضا بعضا آیین‌نامه‌های اجرایی مصوبات مجلس را تدوین نکرده و قوانین مربوط به این قوه نیز بلاتکلیف مانده است.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه بنده در جلسه علنی پارلمان به رئیس جمهور و وزیر اقتصاد درباره 25 قانون مصوب مجلس دهم که فاقد آیین‌نامه اجرای است تذکر کتبی دادم، گفت: اگر مردم متوجه شدند که قانونی فاقد آیین‌نامه اجرایی است، آن را به نمایندگان اطلاع دهند تا وکالایشان در مجلس از طریق ابزار‌های نظارتی تذکر، سوال، استیضاح و یا تحقیق و تفحص این مسئله را پیگیری کنند تا این معضل برطرف شود.

-قانون-پولشویی تذکر-نماینده-ی-مجلس مازندمجلس