برگزیده ها
مردی که همه‌جا هست/ نماینده‌ای برای تمام دوره‌ها

اختصاصی مازندمجلس: دهم دی‌ماه سال 38 در شهرستان ساری به‌دنیا آمد، سال 75 همزمان با انتخابات پنجمین دوره مجلس شورای اسلامی برای نخستین بار به خانه‌ی‌ ملت راه یافت و این آغازی شد برای ظهور و شکوفایی ستاره‌ای که امروز به عقیده‌ی بسیاری مرد شماره یک مازندران است: «علی‌اصغر یوسف‌نژاد».

اختصاصی مازندمجلس: دهم دی‌ماه سال 38 در شهرستان ساری به‌دنیا آمد. بیست‌وشش ساله بود که بر یکی از مهمترین کرسی‌های استان تکیه زد. پوشیدن ردای شهرداری مرکز مازندران در 26 سالگی، شاخک‌های استعدادیاب‌های سیاسی مازندران را حسابی تحریک کرد و همان سال به سرپرستی فرمانداری ساری منصوب شد. سال 75 همزمان با انتخابات پنجمین دوره مجلس شورای اسلامی برای نخستین بار به خانه‌ی‌ ملت راه یافت و این آغازی شد برای ظهور و شکوفایی ستاره‌ای که امروز به عقیده‌ی بسیاری مرد شماره یک مازندران است: «علی‌اصغر یوسف‌نژاد»

در انتخابات دور ششم از قطار مجلس جا ماند و رفت تا شروع بخش نخست داستان تراژیکش را تجربه کند و این داستان تراژیک در دور هفتم انتخابات مجلس نیز ادامه یافت. دو دوره‌ی متوالی از خانه‌ی ملت دور بود اما وقتی سال 87 و در انتخابات مجلس هشتم برای بار دوم به بهارستان راه یافت با 760 اظهارنظر یکی از بهترین‌های مجلس ایران شد و «از معدود نمایندگان مازندرانی بود که همزمان در سه کمیسیون صنایع و معادن، آئین‌نامه داخلی و اصل 44 حضور یافت». نطق آتشین وی در شهریور 88 و رای منفی او به کابینه احمدی‌نژاد در آن روزهای حساس و پرالتهاب، نشان از دوراندیشی و بصیرت وی داشت. «حضور چندباره‌ در پارلمان جهانی به‌عنوان نماینده پارلمان ایران از وی شخصیتی بین‌المللی ساخته بود» و همه‌ی آنچه را که در مجلس ششم و هفتم از آن دور مانده بود، در مجلس هشتم یک‌باره به‌دست آورد.

درست در شرایطی که همه‌چیز داشت خوب پیش می‌رفت قهرمان داستان ما به بخش دوم داستان تراژیکش رسید و در میان بهت همگان از حضور در مجلس نهم باز ماند! بلافاصله از سوی علی لاریجانی به‌عنوان «عضوهیات تطبیق مصوبات دولت با قوانین مجلس» منصوب شد. دوباره چمدانش را بست و به پایتخت رفت. با روی کار آمدن دولت یازدهم، دوستی وی با حسن روحانی و لیاقتی که در طول سال‌ها خدمت از خود نشان داده بود، او را به معاونت پارلمانی وزیر اقتصاد رسانده بود. در همان دوران بود که 40 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه ساری و رسیدن به جایگاه شایسته خود به عنوان مرکز استان جذب کرد. به‌زودی جای خالی او در مجلس نه تنها برای مردم ساری بلکه برای مازندرانی‌ها احساس شد.

در بحبوحه انتخابات مجلس دهم، یوسف‌نژاد که نمایندگی را در ذات خود می‌دید از سِمَت خود استعفا داد و به زادگاهش برگشت. این‌بار روی چشم ساروی‌ها جا گرفت و توانست به‌عنوان اصلاح‌طلبی میانه‌رو با بیش از 116 هزار رای بالاترین رای تاریخ مازندران را از آن خود کند و محبوب‌ترین نماینده استان لقب گیرد. وی بلافاصله پس از پیروزی، به بخش‌های مختلف شهرستان‌های ساری و میاندورود رفت و با قشرها و گروه‌های بزرگ و کوچک و فعالان سیاسی و اجتماعی، همچنین مسئولان حوزه انتخابیه، دیدار کرد.

از مجلس دهم اما هر روز خبرهای خوشی درباره موفقیت‌های یوسف‌نژاد به گوش می‌رسید. او توانست «با شکستن همه‌ی رکوردها بعد از 30 سال یک مازندرانی را صاحب یکی از کرسی‌های هیات‌رئیسه کند». روزی که در میان سکوت مسئولان و بُهت نمایندگان شمالی، (در نامه‌ای به روحانی) مخالفت شدید خود را با طرح انتقال آب دریای خزر به سمنان اعلام کرد، حتی اصولگرایان شمالی هم به احترامش کلاه از سر برداشتند و شجاعت او را تحسین کردند. ضمن اینکه نمی‌توان اثرگذاری وی را در تصویب منطقه آزاد مازندران در شورای عالی مناطق آزاد و مخالفت مجلس با طرح انتقال آب دریای خزر به سمنان نادیده گرفت.

امروز بسیاری معتقدند یوسف‌نژاد نماینده‌ای برای تمامی دوره‌ها است و با اینکه یکی از پرمشغله‌ترین نمایندگان ایران است، هم در حوزه انتخابیه، هم در مجلس، هم در حمایت از دولت حضوری فعال دارد و در واقع همه جا هست: از یک‌سو دست راست رئیس مجلس شورای اسلامی است. از سویی در مناسب‌ها و افتتاحیه‌های مختلف در جمع ساروی‌ها و میاندورودی‌ها حضوری فعال دارد. هم در رفع چالش‌های دلواپسان و منتقدان با دولت همکاری دارد و هم جهت بررسی معضلات مناطق محروم ساری به روستاهایی چون لالیم، کوات و زلم می‌رود و پای حرف‌های مردم منطقه می‌نشیند. در مجلس، هم از نقص‌های مهم بودجه سال 96 دولت سخن می‌گوید و هم در رفع معضل زباله‌ی ساری به حمایت از مردم مظلوم چهاردانگه نطق می‌کند و تذکر می‌دهد.

از اینرو بسیاری معتقدند او فقط یک نماینده نیست بلکه به تنهایی یک تیم و مجمع نمایندگان است.

علی اصغر یوسف نژاد اصلاح طلب میانه رو مازندمجلس