برگزیده ها
جزئیات  پرداخت وام ازدواج ۱۰۰ میلیونی زوجین/ وام ازدواج به چه زوج‌های تعلق می‌گیرد

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹ جزئیات جزئیات پرداخت وام ازدواج ۱۰۰ میلیونی به زوجین در سال ۹۹ را تشریح کرد.

مازندمجلس: عباس پاپیزاده عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 99 در تشریح مصوبه کمیسیون تلفیق درباره وام ازدواج زوجین در سال 99 ، گفت: براساس تصمیم کمیسیون تلفیق لایحه بودجه؛ میزان وام ازدواج برای هر یک از زوجین در سال آینده به 50 میلیون تومان افزایش یافت.

وی افزود: براساس تصمیم کمیسیون تلفیق بودجه سال آینده تبصره 16 لایحه بودجه سال 99، به منظور حمایت از ازدواج جوانان، اصلاح شد که طبق آن بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است از محل پس‌انداز و جاری قرض الحسنه، تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به زوج هایی که تاریخ عقد آنها بعد از یکم فروردین سال 96 است و تاکنون وام ازدواج دریافت نکرده اند، با اولویت نخست پرداخت کند.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 99 در همین راستا ، اظهار داشت:تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌ها در سال 99 پانصد میلیون ریال معادل پنجاه میلیون تومان با دوره بازپرداخت 7 ساله است.

نماینده مردم دزفول در مجلس با بیان اینکه با مصوبه کمیسیون تلفیق شرایط ضامن نیز تسهیل شده، به‌صورتی که معرفی یک ضامن به بانک و اخذ سفته کفایت می‌کند.

پاپیزاده بیان داشت: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است گزارش عملکرد و اجرایی شدن تبصره 16 مربوط به وام ازدواج را هر شش‌ماه یک‌بار به اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ارائه کند تا نمایندگان در جریان اجرای این تبصره از بودجه قرار گیرند.

به گزارش تسنیم، اعضای کمیسیون تلفیق بودجه سال آینده تصویب کردند که وام ازدواج در سال 99 برای هر یک از زوجین به 50 میلیون تومان افزایش یابد که این مصوبه برای تبدیل شدن به قانون نیاز به مصوبه نمایندگان در جلسه علنی و تایید شورای نگهبان دارد.

نمایندگان از روز (یکشنبه 5 اسفند) بررسی لایحه بودجه سال 99 را در دستورکار دارند.

-پرداخت-وام-ازدواج وام-ازدواج-100-میلیونی مازندمجلس