برگزیده ها
شورای نگهبان اجازه نداده جمهوریت نظام و حق‌الناس پایمال شود/هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان کارآمدی ندارد

دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه شورای نگهبان همواره از رأی مردم پاسداری کرده و اجازه نداده جمهوریت نظام و حق‌الناس پایمال شود، گفت: در این دوره هم اینگونه بوده و تا آخرین مرحله انتخابات و تأیید نتایج آراء نظارت شورای نگهبان ادامه خواهد یافت.

مازندمجلس: آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان صبح امروز (چهارشنبه، 16 بهمن) در جلسه این شورا با اشاره به پایان مرحله بررسی شکایات داوطلبان گفت: روز‌های کاری حساس و فشرده‌ای را در هفته گذشته پشت سر گذاشتیم تا به تمامی شکایات داوطلبان با دقت رسیدگی کنیم.

وی تأکید کرد: تمام دقت‌مان را کردیم تا داوطلبان با شرایط قانون انتخابات مطابقت دهیم و آنها را احراز و تأیید صلاحیت کنیم، چراکه اگر بی‌دقتی در این زمینه صورت بگیرد و انسانی فاقد شرایط وارد مجلس شود، دیگر نمی‌شود کاری کرد، متأسفانه سازوکار "خودنظارتی" مجلس با نام هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان هم کارآمدی لازم را ندارد.

دبیر شورای نگهبان در ادامه به تأیید بیش از 7 هزار نفر نامزد از طیف‌های گوناگون سیاسی و افراد مستقل اشاره کرد و گفت: با این حجم از نامزدها، انتخابات پیش رو همچون گذشته، انشاءالله رقابتی و سالم برگزار خواهد شد.

آیت‌الله جنتی با بیان اینکه در چهل سال گذشته ده‌ها انتخابات برگزار شده و امور کشور به اتکاء آرا مردم اداره شده است، اظهار داشت: در همه این انتخابات‌ها مردم با اعتماد به نهاد‌های برگزارکننده انتخابات و شورای نگهبان پای صندوق‌های رأی آمده‌اند و به سلامت انتخابات ایمان داشته‌اند، نباید با اظهارات ناصحیح، اعتماد مردم به انتخابات را خدشه‌دار کرد.

وی خاطرنشان کرد: شورای نگهبان همواره از رأی مردم پاسداری کرده و اجازه نداده جمهوریت نظام و حق‌الناس پایمال شود، در این دوره هم اینگونه بوده و تا آخرین مرحله انتخابات و تأیید نتایج آراء نظارت شورای نگهبان ادامه خواهد یافت.

دبیر شورای نگهبان خطاب به مسئولان و دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات متذکر شد: همه به ویژه مسئولان و مجریان محترم انتخابات باید دقت نظر داشته باشند تا با رعایت بی‌طرفی و انجام دقیق قانون زمینه مشارکت خوب و انتخابات سالم فراهم شود و از طرح سخنان و اظهارات حاشیه‌ساز پرهیز کنند.

دبیر-شورای-نگهبان هیئت-نظارت-بر-رفتار-نمایندگان مازندمجلس