برگزیده ها
کاهش قیمت خودرو با واردات خودروهای هیبریدی

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس با بیان اینکه طرح ساماندهی بازار خودرو که در مجلس تصویب شده است باید هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود، گفت: واردات خودروهای هیبریدی کاهش قیمت خودرو را به دنبال دارد.

مازندمجلس: سید جواد ابطحی با اشاره به تاثیر تصویب طرح ساماندهی بازار خودرو، گفت: کاهش مصرف بنزین، جلوگیری از آلودگی‌ها و کاهش قیمت خودرو ازجمله فواید واردات خودروهای هیبریدی و برقی است که با ارائه تسهیلات و کم کردن تعرفه‌ها می‌توان تحقق این مهم را تسری بخشید.

به گفته نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کاهش تعرفه واردات خودروهای هیبریدی تا 5 درصد به کمیسیون تلفیق بودجه سال آینده نیز پیشنهاد داده شد، همچنین کاهش تعرفه‌های این خودروها افزایش کیفیت خودروهای داخلی را به دنبال دارد چراکه بحث رقابت به میان خواهند آمد.

عضو فراکسیون ولایی مجلس با بیان اینکه اجرای این طرح به واردات خودروی برقی کمک خواهد کرد ضمن آنکه تولید آلایندگی کمتر شده و می‌توان هزینه‌های جاری کشور را کاهش داد، افزود: درصورت اجرای این طرح، بطور مثال قیمت یک خودروی هیبریدی با حدود 400 تا 500 میلیون تومان به 100 میلیون تومان خواهد رسید بنابراین وقتی بتوان با 100 میلیون خودروی هیبریدی خریداری کرد دیگر کسی پژوه پارس را با همین قیمت یا بیشتر خریداری نخواهد کرد مگر اینکه خودروسازهای داخلی نیز کیفیت تولیدات خود را در یک رقابت سالم افزایش دهند.

به گفته وی انحصار بازار خودرو سبب شده تولیدکنندگان داخلی هر بنجلی را به خورد مردم دهند، به‌یقین مافیایی خودرو سنگ‌اندازی‌های بسیاری در مسیر واردات خودروهای هیبریدی و برقی خواهند داشت.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید واردات را مدیریت شده اصلاح کنند، افزود: علیرغم ورود قوه‌قضاییه در بحث مبارزه با فساد در حوزه خودروسازی، تحول اساسی در مبارزه با مافیای پشت پرده قطعه‌سازان و دلالان بازار خودرو دیده نمی‌شود، هرچند خودروسازان معتقدند باید در مقابل آن‌ها به دلیل حفظ نیروی کار کوتاه آمد اما کارگران با اصلاح خط تولید بیکار نخواهند شد.

کاهش-قیمت-خودرو خودروهای-هیبریدی مازندمجلس