برگزیده ها
به دنبال اختلاف با ترامپ، فرمانده ارشد نیروهای ویژه آمریکا استعفا می‌کند

رسانه‌ها گزارش کردند یک فرمانده ارشد نیروهای ویژه "سیل" وابسته به نیروی دریایی ارتش آمریکا که سال گذشته میلادی با دونالد ترامپ بر سر مجازات یک افسر بازنشسته این نیرو به دلیل عکس انداختن با جسد یک داعشی اختلاف پیدا کرده بود اواخر سال جاری میلادی از سمتش کناره‌گیری خواهد کرد.

مازندمجلس: براساس گزارش پایگاه اینترسپت، دریادار کارین گرین، فرمانده واحد موسوم به فرماندهی جنگ‌های ویژه در نیروی دریایی آمریکا ماه سپتامبر آینده از سمت‌اش کناره‌گیری خواهد کرد. این کناره‌گیری او در پی اختلاف‌ با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بر سر مجازات ادی گالگر، یک افسر بازنشسته این نیرو که متهم به عکس انداختن با جسد یک شبه نظامی داعشی است، صورت می‌گیرد. بعد از مطرح شدن جنجال درباره این نظامی یک دادگاه نظامی در آمریکا او را از اتهام دیگرش یعنی اتهام قتل تبرئه کرد.

این تبرئه گالگر به ادعاها درباره اینکه او شبه نظامی داعشی کشته شده در تصاویر را با چاقو به قتل رسانده و اینکه تلاش می‌کرده غیرنظامیان را نیز با تیراندازی بکشد، پایان داد.

وکلای نماینده گالگر می‌گویند: این برنامه که او از نیروهای ویژه سیل(Seal) کنار گذاشته شود به تلافی ادامه انتقادهایش از نیروی دریایی آمریکا رخ داده است. نیروی ویژه سیل تأکید کرده او تبدیل به سپر بلا برای نیروهای رده پایین‌تر دیگری که شیوه رهبری او را نمی‌پسندیدند، شده است.

ماه نوامبر گیرین در نشستی اعلام کرد که تصمیم دارد گالگر را از نشان ویژه نیروهای سیل خلع کند اما ترامپ جلوی این تنزل درجه گالگر را گرفته و دوباره رده او را به جایگاه افسر ارشد ارتقا داد.

گرین اعلام کرده بود قصد دارد به گالگر اخطار دهد که باید در یک کمیته ویژه درباره او و اینکه همچنان صلاحیت حضور در این نیروی ویژه را دارد تصمیم‌گیری شود.

بعد از اقدام جنجالی ترامپ برای جلوگیری از تنزل درجه گالگر، ریچارد اسپنسر مقام غیرنظامی ارشد نیروی دریایی آمریکا از سمت‌اش استعفا داده و در نامه استعفای خود نشان داد که با ترامپ نسبت به مسئله چگونگی برخورد با گالگر اختلاف دارد.

اختلاف-با-ترامپ فرمانده-ارشد-نیروهای-ویژه-آمریکا مازندمجلس