برگزیده ها
فقدان نظارت در فرآیند ساخت و ساز مسکن

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: تولید مسکن با استفاده از مصالح بی کیفیت تنها با جان مردم و ساکنان این ساختمان ها بازی می کند، به ویژه در زمان بروز حوادث طبیعی از جمله زلزله، مساکن بی کیفیت و غیراستاندارد بیش از دیگر ساختمان ها آسیب می بینند.

مازندمجلس: یوناتن بت کلیا عضو کمیسیون عمران مجلس  با اشاره به موضوعات مطرح شده درباره استفاده از مصالح غیراستاندارد در ساخت و ساز مسکن، گفت: یکی از مشکلات کنونی در حوزه ساخت و ساز مسکن بحث استفاده برخی از سازندگان از مصالح بی کیفیت و غیراستاندارد است که متأسفانه این مسئله با افزایش قیمت مسکن افزایش پیدا کرده است.

نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از نبود نظارت در فرآیند ساخت و ساز مسکن، گفت: متأسفانه در این حوزه ناظران احساس مسئولیت لازم را به خرج نمی دهند و این موضوع موجب می شود که سازندگان متخلف به راحتی از مصالح و تجهیزات بی کیفیت استفاده کنند.

به کارگیری مصالح غیراستاندارد و بی کیفیت در فرآیند تولید مسکن فاجعه بار است

وی به کارگیری مصالح غیراستاندارد و بی کیفیت را در فرآیند تولید مسکن فاجعه بار و خطرناک دانست و گفت: تولید مسکن با استفاده از مصالح بی کیفیت تنها با جان مردم و ساکنان این ساختمان ها بازی می کند، به ویژه در زمان های بروز حوادث طبیعی از جمله زلزله، مساکن بی کیفیت و غیراستاندارد بیش از دیگر ساختمان ها آسیب می بینند.

بت کلیا ادامه داد: به طور حتم قانون باید به گونه ای اجرایی و عملیاتی شود که ناظران و سازندگان مساکن در تمام ایام و دوران پاسخگوی عملکرد خود در تولید مسکن باشند، نه اینکه فردی به عنوان ناظر فعالیت کند، اما در زمان بروز حادثه برای ساختمان از اقدامات صورت گرفته شانه خالی کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: به نظر من نظارت قوی و سختگیرانه موجب می شود که در کشور مساکنی تولید شود که در برابر هر گونه سیل و زلزله مقاوم باشند، در غیر این صورت باید شاهد تولید ساختمان هایی باشیم که در برابر بلایای طبیعی به شدت آسیب پذیر باشند.

وزارت راه و شهرسازی باید نسبت به اصلاح فرآیند نظارت بر تولید ساختمان اقدام کند

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی باید نسبت به اصلاح فرآیند نظارت بر تولید ساختمان اقدام کنند تا ما شاهد استفاده از مصالح بی کیفیت و تولید مساکن غیراستاندارد در کشور نباشیم.

فقدان-نظارت-در-فرآیند-ساخت-و-ساز-مسکن مازندمجلس