برگزیده ها
الهیان: اساسی ترین مشکل مجلس دهم وابستگی به سران قدرت و ثروت بود

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفت: مجلس یازدهم در صورتی می تواند مجلس موفق و کارامد باشد که نمایندگان آن وام دار هیچ طیف و گروه و سرمایه داری نباشند.

مازندمجلس: زهره الهیان، عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با بیان اینکه مجلس یازدهم در صورتی می تواند مجلس موفق و کارامد باشد که نمایندگان آن وام دار هیچ طیف و گروه و سرمایه داری نباشند گفت: متاسفانه در مجلس دهم، تعدادی از نمایندگان به دلیل مسائل اقتصادی و ورود پول های کثیف به عرصه انتخابات رد صلاحیت شدند.

وی با اشاره به اینکه در مجلس فعلی برخی نمایندگانی با زد و بند و خرج کردن پولهای کثیف در عرصه تبلیعات خود را وامدار افراد سود جو و سرمایه دار کردند افزود: اینها در واقع نمایندگان همان سرمایه داران و منفعت طلبان هستند، نه نماینده واقعی قشر مستضعف و فقیر که مردم در منظر آنها جایی ندارند .

الهیان با اشاره به اینکه این نمایندگان باید تمام هم و غم خود را به کار بگیرند تا دین خود را به قطب های قدرت و ثروت ادا کنند عنوان کرد: در مجلس دهم به جای دفاع از حقوق ملت، از حقوق دولت دفاع شد، برخی نمایندگان این مجلس وکیل الدوله هستند تا اینکه وکیل المله باشند.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با بیان اینکه درحال حاضر با یک مجلس رها شده مواجه هستیم تصریح کرد: مجلس فعلی از دولت حساب نمی کشد و بخشی از ناکارآمدی دولت که امروز شاهد آن هستیم به دلیل نبود نمایندگان‌مصمم برای دفاع از ملت است.

این نماینده سابق مجلس با انتقاد از وامدار بودن نمایندگان مجلس از نظر سیاسی و مالی به دولت تصریح کرد: شفافیت در هزینه کردهای انتخاباتی از جمله مسایلی است که در مجلس آینده باید به آن توجه کرد.

الهیان با اشاره به اینکه ضعف نظارت در مجلس دهم نمودش را در ناکارآمدی دولت نشان داده است عنوان کرد: بخشی از ضعف ها، رفتاری و بخش دیگر ساختاری است، ساختار مجلس اشکالاتی دارد که موجب شده، نظارت مجلس به طور قوی دیده نشود.

وی با اشاره به اینکه در مجلس آینده برای از بین بردن ضعف ساختاری برنامه هایی داریم تاکید کرد: معاونت نظارت و قوانین در مجلس وجود دارد که باید این معاونت به طور جدی تقویت شود درحالی که در مجلس دهم بیشتر معاونت قوانین دیده می شود و نظارت به حاشیه رفته است، در حالی که قوانین خاک خورده و زمین مانده زیادی داریم که برای آن زحمت بسیار کشیده شده و اجرای آنها می توانند مشکلات مردم را حل کنند.

عضو-شورای-ائتلاف-نیروهای-انقلاب الهیان مازندمجلس