برگزیده ها
جای تاسف است که در استان مازندران هیچ زنی راهی مجلس نشده است!

اختصاصی مازندمجلس: پروین گفت: غیر از ضعف عملکرد بسیاری از نمایندگان استان، جای تأسف است که مازندران تاکنون نتوانسته یک نماینده زن را راهی مجلس شورای اسلامی کند، قطعا در بین بانوان به عنوان نیمی از جامعه ، افراد شایسته فراوانی برای حضور در مجلس وجود دارند .که متاسفانه به دلیل وجود علل و عواملی بازدارنده پیش روی جامعه زنان، در این استان، مجلس مختص مردان شده است.

اختصاصی مازندمجلس: هدی نتاج: مریم پروین ، مدرس دانشگاه و موسس و مدیرعامل سازمان مردم نهاد حفظ و توسعه ی حقوق شهروندی مازندران در گفتگو با خبرنگار موثق اظهار داشت: اهمیت سیاستگذاری های مجلس در بخش قانونگذاری و نظارت بر اجرای قوانین بر کسی پوشیده نیست . بنابراین برای ارائه راهکارهای حل مشکلات در عرصه های مختلف سیاسی ، فرهنگی، اجتماعی ، اقتصادی و معیشتی ، نمایندگان مجلس به عنوان منتخبان ملت یکی از مهم ترین ارکان به شمار می آیند.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت جایگاه و نقش مجلس در کشور و جامعه ، انتظار می رود در روند انتخابات مجلس ، مردم با آگاهی هرچه بیشتر و شاخص های هرچه درست تر، نمایندگانی سالم و کارآمد را انتخاب کنند که با نقش آفرینی درست  آنان ، بتوانیم شاهد اثرات مثبت در جامعه باشیم.

پروین ادامه داد: انتخاب نمایندگان شایسته از بین نامزدها می تواند تغییرات مطلوب و مهمی را در جامعه  ایجاد کند (که در این مبحث به روند صلاحیت کاندیداهای مجلس از سوی شورای نگهبان  که نقش مهمی در انتخاب نمایندگان دارد) نمی پردازیم. اما از زمانی که افرادی به عنوان کاندیداهای مجلس از سوی شورای نگهبان معرفی می شوند ، نقش مردم در انتخاب گزینه یا گزینه های اصلح حساس تر خواهد شد.

مدیر عامل سازمان مردم نهاد حفظ و توسعه ی حقوق شهروندی مازندران بیان کرد: دوازده  کرسی برای انتخاب نمایندگان مجلس دراستان مازندران اختصاص یافته است.  بعد از انقلاب اسلامی این استان تا به این لحظه شاهد نمایندگان مختلف با سلائق مختلف بوده است .در یک تحلیل و نقد واقع بینانه، بی تردید می توان گفت افراد منتخب می توانستند عملکرد بهتری برای توسعه مازندران داشته باشند.

در استان مازندران مجلس مختص مردان شده است

پروین تاکید کرد: غیر از ضعف عملکرد بسیاری از نمایندگان استان، جای تأسف است که مازندران تاکنون نتوانسته یک نماینده زن را  راهی مجلس شورای اسلامی کند، قطعا در بین بانوان به عنوان نیمی از جامعه ، افراد شایسته فراوانی برای حضور در مجلس وجود دارند .که متاسفانه به دلیل وجود علل و عواملی بازدارنده پیش روی جامعه زنان، در این استان، مجلس مختص مردان شده است.

وی خاطر نشان کرد: معتقدم حضور پررنگ تر زنان در عرصه های مختلف جامعه ، وابسته به عوامل متنوع و متاثر از چگونگی طرز تفکرو نگاه مدیران و تک تک افراد جامعه به زن و توانایی های او در عرصه های مسوولیت های اجتماعی و مدیریت های کلان ملی و منطقه ای و محلی است.

زنان ایرانی باید به خودباوری برسند

این استاد دانشگاه افزود: به یاد داشته باشیم که یکی از عوامل مهم موثر در روند توسعه ی هر کشور و جامعه ای، امکان حضور و بهره گیری از زنان توانمند آن است .از سوی دیگراین واقعیت را نیز باید جدی گرفت که  زنان خود نیز باید به خودباوری لازم برای ورود به عرصه های مدیریتی از جمله‌ کاندیداتوری در رقابت های انتخاباتی مجلس برسند.

پروین ادامه داد: باور داشتن به حضور زنان در مجلس و تبلیغات موثر و کارآمد در زمان تبلیغات و تصمیمات درست پس از انتخاب شدن؛ عواملی هستند که می توانند شایستگی و موثر بودن حضور زنان را نشان دهند.

انتظار می رود در انتخابات مجلس یازدهم نام حداقل یک زن از صندوق استان مازندران بیرون بیاید

این فعال مدنی تصریح کرد: هم اکنون که کمتر از یک ماه به انتخابات یازدهمین دوره مجلس مانده حضور تعدادی محدود از زنان کاندیدا در کنار دیگرنامزدها ، نشان از کمرنگی حضور زنان در عرصه سیاسی دارد. که امید آن می رود بانوان با تبلیغات و معرفی موثر بتوانند تغییری در چهره ی کاملا مردانه مجلس به وجود آورده  و در نتیجه طلسم انحصار مجلس در دست مردان شکسته و شاهد ورود اولین زنان مازندرانی به مجلس باشیم .

مدیر عامل سازمان مردم نهاد حفظ و توسعه ی حقوق شهروندی مازندران گفت: باور کنیم که قطعا در مازندران، زنان شایسته احراز مسوولیت نمایندگی در مجلس وجود دارند .که هم  باید از سوی جامعه زنان و هم از سوی جامعه مردان دیده و شنیده شوند.

وی بیان کرد: همچنین رسانه ها و فعالان مدنی و نهادهای آموزشی و فرهنگی جامعه نقش مهمی در معرفی زنان شایسته در تمامی جایگاه ها به ویژه نشستن بر روی کرسی مجلس و ادوار بعدی دارند. چرا که زنان استان مازندران با تمام محدودیت های موجود درپست های مدیریتی توانسته اند در فعالیت های اجتماعی و اقتصادی کارنامه های قابل قبولی ارائه دهند. لذا پس از گذشت ده دوره از مجلس ، انتظار می رود از صندوق انتخابات مجلس دوره ی یازدهم در این استان، حداقل نام یکی از بانوان به عنوان نماینده منتخب بیرون آید .

مریم-پروین نماینده-زن-مازندرانی مجلس-یازدهم مازند-مجلس