برگزیده ها
زن امروز حرف های زیادی برای گفتن دارد

اختصاصی مازندمجلس: عضو علی البدل شورای شهر بابلسر گفت: به نظرم یکی از دلایلی که زنان امروز به این نتیجه رسیده اند که باید جایگاهی را در اجتماع داشته باشند رنجی ست که مادرانشان کشیده اند؛ در واقع اگر کار پر زحمت خانه داری و بچه داری یک زن و طبیعت و کرامتش به درستی درک و حفظ می شد و جایگاهش فقط به هدیه تولد و روز زن تنزل نمی یافت، امروزه زنان حس بهتری داشتند.

اختصاصی مازندمجلس: هدی نتاج: سمانه بخشنده خامنه دارای مدرک تحصیلی مهندسی عمران از دانشگاه مازندران، فوق لیسانس عمران-سازه دریایی از دانشگاه امیرکبیر،عضو 3 دوره شورای شهر بابلسر، عضو علی البدل فعلی و نائب رئیس ورزش کارگری استان مازندران است. وی از سال 82 بعنوان عضو اصلی وارد شورای شهر بابلسر شده و در یک دوره ی 4ساله، یک دوره ی6 ساله و باز هم یک دوره 4 ساله در این فضا فعالیت کرده است، او در مورد دلایلش برای ورود به شورا اینگونه می گوید: از زمان دانشجویی بزرگ ترین آرزویم با توجه به اینکه در رشته مهندسی عمران در حال تحصیل بودم، این بود که بتوانم جایگاهی پیدا کنم تا در عمران و آبادی شهرم تاثیرگذار باشم.

معتقدم در استان مازندران نباید بیکاری وجود داشته باشد .چرا که نعمات فراوانی در این منطقه وجود دارد که به آسانی می توان بواسطه آن اشتغال به وجود آورد .اما متاسفانه بسترهای لازم هنوز فراهم نشده است.

اما انگیزه دیگرم برای ورود  به شورا به دوران 18 سالگی ام بر می گردد: در آن سال از رسانه ملی مصاحبه ای با موضوع اشتغال بانوان پخش شد که مصاحبه شوندگانش مردان بودند، برایم تاسفبار بود که در خصوص موضوع مرتبط با بانوان، مردان اظهار نظر می کردند. در این میان پاسخ مردان بیشتر از هر چیز دیگری آزار دهنده بود.  به خود آمده و با خود تکرار کردم که به طور حتم این اجازه را زنان به مردان داده اند تا به جای اینکه مکمل یکدیگر باشند در جایگاه کمتری قرار بگیرند و جنس مذکر برایشان تصمیم گیری کند.

 زن امروز حرف های زیادی برای گفتن دارد

به نظرم یکی از دلایلی که زنان امروز به این نتیجه رسیده اند که باید جایگاهی را در اجتماع داشته باشند رنجی ست که مادرانشان کشیده اند؛ در واقع اگر کار پر زحمت خانه داری و بچه داری یک زن و طبیعت و کرامتش به درستی درک و حفظ می شد و جایگاهش فقط به هدیه تولد و روز زن تنزل نمی یافت، امروزه زنان حس بهتری داشتند.

در واقع ظلمی تاریخی در حق زن های ما اتفاق افتاده که همین امر سبب شده تا دیگر بانوان امروز تمایلی به ازدواج نداشته باشند. چرا که می دانند با توجه به تفکر حاکم در کشور به طور حتم اسیرمحدودیت می شوند در حالی که زن امروز تحصیلکرده است و حرف های زیادی برای گفتن دارد بنابراین هیچگاه زیر سیطره  و تضییع حقوق خود نمی رود.

جامعه  از زن و مرد کودک و فرزند و... تشکیل شده است . بنابراین جامعه ای خوشبخت است که  متشکل ازخانواده های خوشبخت باشد. در این راستا بعنوان راه حل موضوع خواهش من از تمامی جوانان " زن و مرد" این است که پای در  فضای تعادل بگذارند چرا که اگر به جنس مخالف احترام بگذارند به تکمیل خود کمک کرده اند.

همکاران شورایی در ابتدای کار من را نمی پذیرفتند و روی حرف هایم حساب نمی کردند

براین اعتقادم که جهان باید در فضای تعاملی قرارگیرد. البته این باور را با رنج و تجربه زیاد به دست آمده است و چیزی که با رنج به دست می آید ملکه ذهن و وجود آدمی می شود. مردان باید بپذیرند که زنان هم به اندازه آنها می توانند در پست های مدیریتی موفق باشند.

در سن 25 سالگی کارشناس فنی کشتی سازی صدرا بودم و با رای و اعتماد مردم وارد شورا شدم .در واقع زمینه کاریم از فضای عمرانی به مدیریتی تغییر کرد. در مسیر 14 ساله فعالیتم رنج بسیاری کشیدم چرا که در ابتدای ورودم با وجود اعتماد مردم، همکارانم مرا نمی پذیرفتند و روی حرف های من حساب باز نمی کردند، بسیاری از طرح های پیشنهادیم  پذیرفته نشد، موضوعی که برای آن 14 سال تلاش کردم ؛راه اندازی پارک بانوان بوده که در نهایت باز هم به نتیجه نرسید.

پس از گذشت 10 سال توانستم طرح بازسازی پل عابر پیاده تاریخی معروف به " تقی او"  را که در سیل سال های گذشته آسیب دیده بود را به مرحله اجرا برسانم.

همچنین در بحث مبلمان شهری، المان های شهری و ... به نتیجه رسیدیم اما باز هم تعداد طرح های روی میز مانده بسیار است.

زنان شاغل در پست های مدیریتی نگاه بسته را کنار بگذارند

باید اجازه دهیم تا افراد جدیدتر و با اطلاعات به روز وارد عرصه مدیریتی شوند. در واقع خود بانوان با نگاه های بسته، مسیرها را برای هم جنسان خود سد نکنند، درست است که امثال بنده سد شکن های این راه پر فراز و نشیب بوده ایم تا مردان را به این باور برسانیم زنان هم می توانند .اما نباید قائم به شخص باشیم.

خداوند را شاکرم که امروز خروجی حضورم در شورا ورود بانوی دیگر به این عرصه و نیز تغییر باور همکاران قدیمی ام نسبت به این واقعیت که "زنان هم می توانند"  بوده .که برایم بسیار خوشایند است، اطمینان دارم برای انتخابات پیش رو زنان بیشتری داوطلب خواهند شد.

 بانوان شورای شهر مازندران در کنار هم قرار بگیرند

در دوره اول ورودم به شورا جلسات منظمی با بانوان شورای شهرهای استان برگزار کردیم که به یکباره و با تغییرو تحولات انتخابات جدید شورا، به طرز قریبی تعداد  اعضاء زن ریزش کرد .به طوری که حدودا از یک جمع 40  نفره به 8 نفر رسیدیم.

از آن پس ارتباطات ناخودآگاه فرد به فرد شد و این جمع منسجم از بین رفت. همچنین دلیل دیگر واحد نبودن زنان شورای شهر استان، نگاه سیاسی متفاوتی بود که ارتباطات را دشوارمی کرد .اما باید سعی شود برای موفقیت بیشتر و صدای رسا تر، زنان دور از نگاه های سیاسی در کنار یکدیگر قرار گیرند.

توصیه ی من به بانوان کسب مهارت، دانش وهنر است

مشکل جامعه امروز ما فراوانی مدرک های بی ارزش و عاری از مهارت است . بنابراین تمامی افراد به ویژه زنان باید توانایی اقتصادی خود را بالا ببرند که این امر مگر با کسب مهارت، دانش و هنر میسر نمی شود.

نکات کلیدی و رمز موفقیت بانوان

بانوی که  می خواهد پست های مدیریتی به دست آورد برای موفقیت باید ابتدا دانش خود را افرایش دهد ، دنیای الکترونیک را به خوبی بشناسد، به روز بوده و ارتباطات قوی و گسترده برای خود ایجاد نموده ، به توانایی خود ایمان داشته و آگاهی خود را از محیط و پیرامونش تقویت کند.

 

شورای-شهر-بابلسر زنان انتخابات مازندمجلس