برگزیده ها
هوش اداری زنان بالاتر از مردان است

اختصاصی مازندمجلس: در جامعه‌ای که همیشه زن موجود خانگی و فرمان‌بردار بوده هیچ‌گاه بانوان نمی‌توانند برای مقابله و اثبات توانمندی خود بدون کسب دانش و مهارت، پیروز رقابت شوند. بنابراین با توجه به اینکه جهان اهمیت حضور و توانمندی زنان را باور کرده، ما نیز باید موانع پیش رو را خودمان از میان برداریم.

اختصاصی مازندمجلس: هدی نتاج: مرمر فیروز پور، کارمند دانشگاه علوم پزشکی، لیسانس مامایی، فوق‌لیسانس روانشناسی و دانشجوی فوق‌لیسانس مدیریت شهری محیط‌زیست، از سن 26 سالگی تاکنون در حوزه‌های مختلف با عناوین و سمت‌های متفاوت" از رئیس شورای شهر بابل تا نائب رئیس ... " فعالیت کرده  و در استان مازندران تنها بانویی ست که به‌طور پیوسته در 5 دوره‌ی شورای شهر فعالیت می‌کند.

وی در ابتدای سخنان خود ضمن تشکر از گروه رسانه‌ای موثق تأکید کرد: به جرات می‌توان گفت اختصاص یک شماره‌ی کامل ویژه‌نامه به "زنان" اقدامی بسیار ارزشمند از سوی رسانه‌ی موثق است که جای تقدیر و تشکر دارد درواقع حرکت نو و جدیدی بوده که امیدوارم استمرار یابد.

فیروز پور با کوله باری از تجربه در خصوص اهمیت و نقش زنان در جامعه‌این‌گونه پاسخ می‌دهد:  متأسفانه در استان مازندران دچار ضعف بزرگی در حوزه مشارکت زنان هستیم به‌طوری‌که هنوز آن‌گونه که باید، فضای مناسب برای فعالیت اجتماعی،اقتصادی و سیاسی زنان  به وجود نیامده است.

بسیاری از افراد تصور می‌کنند خانم‌ها توانایی پرداختن به مسائل اجتماعی و حتی سیاسی را ندارند درحالی‌که تجربه نشان می‌دهد که تأثیرگذاری بانوان در اهداف سیاسی و اجتماعی به‌مراتب بیشتر از آقایان بوده؛ چراکه نقش زنان در خانواده و اجتماع کلیدی‌تر است.

خوشبختانه پس از سالیان دراز انتظار، در چند سال اخیر نقش بانوان در جامعه پررنگ‌تر شده که مهم‌ترین دلیل آن خواست خودزنان بوده است؛ بطوریکه دختران جوان با کسب اطلاعات و افزایش اعتمادبه‌نفس توانسته‌اند این مسیر سخت را با موفقیت طی کنند.

امروزه اگر بانوان می‌خواهند در عرصه مدیریتی فعال باشند چاره‌ای جز افزایش محور فعالیت‌ها، افزایش علم و دانش، شناخت از پیرامون و مسائل روز و خودباوری ندارند. در غیر این صورت عرصه برای ورودشان یا خالی می‌ماند یا پس از اشتغال به کار به‌مرور حذف خواهند شد.

در جامعه‌ای که همیشه زن موجود خانگی و فرمان‌بردار بوده هیچ‌گاه بانوان نمی‌توانند برای مقابله و اثبات توانمندی خود بدون کسب دانش و مهارت، پیروز رقابت شوند. بنابراین با توجه به اینکه جهان اهمیت حضور و توانمندی زنان را باور کرده، ما نیز باید موانع پیش رو را خودمان از میان برداریم.

و انتظار نداشته باشیم مسیر برای ورود ما به اجتماع با تلاش دیگران هموار شود چراکه چنین اتفاقی هیچ‌گاه در جامعه ما رخ نخواهد داد.

 متأسفانه اغلب زنان باور کرده‌اند که نمی‌توانند مانند یک مرد دانش سیاسی قوی یا تحلیل از موضوعات روز داشته باشند

در حال حاضر برخی از بانوان با چالش‌هایی مواجهه شده‌اند که دلیل آن عدم خودباوری و ضعف اعتمادبه‌نفسشان است .چراکه خودشان باور کرده‌اند هیچ‌گاه نمی‌توانند مانند یک مرد دانش سیاسی قوی یا تحلیل درستی از موضوعات روز داشته باشند، درحالی‌که اگر سطح اطلاعات خود را در تمامی زمینه‌ها افزایش دهیم هیچ‌گاه در مقابل آقایان دچار ضعف و بی‌اعتمادی نمی‌شویم.

به زنان فرصت اثبات داده نمی‌شود/ خانم‌ها را فقط برای دوره‌ی انتخابات می‌خواهند

می‌دانیم که در ایران شرایط برابر برای زنان وجود ندارد درواقع فرصت اثبات وجود ندارد، بنده در طی فعالیت 20 ساله‌ی خود مهم‌ترین انتقادم از استانداران و مدیران این بوده که فضا را برای ورود زنان تسهیل نکرده‌اند و بانوان را فقط برای ایام انتخابات می‌خواهند. درحالی‌که بر اساس داده‌های علمی توانمندی جسمی و ذهنی زنان به اثبات رسیده و این  حقیقت که حتی هوش اداری‌شان بسیار بالاتر از مردان بوده نیز ثابت‌شده است. حال با توجه به اثبات توانمندی بانوان، چرا هنوز در پست‌های مدیریتی سهم زنان اندک است.

 حضور زنان ناتوان در پست‌های مدیریتی به‌مراتب خطرناک‌تر است

معتقدم اگر زنی توانایی اداره‌ی پست مدیریتی را نداشته باشد به‌مراتب حضور او خطرناک‌تر است چون علاوه  بر اینکه به خود ضربه می‌زند راه را برای ورود اشخاص دیگر می‌بندد.

 در حال حاضر زنان بیش از 50 درصد صندلی دانشگاه‌ها را با رتبه‌های عالی تصاحب کرده‌اند که این موضوع نشان می‌دهد آن‌ها می‌توانند با تقویت علم و دانش به هر موضوعی مسلط شوند، در این سال‌ها که  تعداد اندکی از بانوانی در پست‌های حساس فعالیت داشته‌اند، شنیده نشده که به تعداد انگشتان یکدست هم که اختلاس یا تخلف مالی از سوی آن‌ها اتفاق افتاده باشد. یک خانم دیگر چگونه باید خود را اثبات کند؟

بیشترین رأی من از صندوق آقایان بوده است/ زنان به یکدیگر رای نمی دهند

ما حق نداریم برای رای گرفتن به مردم دروغ بگویم، باید آنچه هستیم را با عملکردمان نشان دهیم .دلیل موفقیتم در چندین دوره را صداقتم می‌دانم، حضور 20 ساله‌ام در این عرصه نشان می‌دهد که تمامی زنان می‌توانند اعتماد آقایان را به خود جلب کنند تا در کنار یکدیگر فعالیت مطلوب‌تری داشته باشند.

یک مشکل اساسی و ضربه زننده‌ی دیگر در بحث زنان، رفتار خانم‌ها نسبت به یکدیگر است. در دومین دوره‌ی انتخابات بیشترین روی از صندوق آقایان اخذ کرده‌ام که این موضوع برایم هم ناراحت‌کننده بود و هم نه. چراکه  در دوران خدمتم با برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی، حمایت از زنان بی‌سرپرست، تسهیل مسیرهای ورود دختران جوان به اشتغال و انتقال تجربیاتم سعی کردم، از این قشر حمایت بیشتری داشته باشم.

تنها فرصتی که قانون‌گذار حق انتخاب را به زنان داده، انتخابات است اگر بانوان دست‌به‌دست هم از کاندیدای خانم حمایت کنند، تعدادشان در پست‌های مدیریتی به‌طور حتم بیشتر خواهد شد. درحالی‌که نیمی از روی دهندگان ما زنان هستند بازهم  بانوان در انتخابات راینمی آورند که علت آن، عدم‌حمایت زن از زن است.

 همیشه 2 برابر ظرفیتم کارکرده‌ام

من همیشه 2 برابر ظرفیتم کارکرده‌ام چراکه در ابتدا خود را در مقابل روی مردم مسئول می‌دانستم و دیگر اینکه باید سنگ بنای غلطی که سالیان سال در کشور ما چیده شده بود را تخریب و از نو می‌ساختم .بنابراین سعی کردم در تمامی این سال‌ها با سلامت کاری، ارتقاء دانش و تسلط به قانون به سهم خودم درکشیدن خط بطلان بر باورهای قدیمی تأثیرگذار باشم.

چرا شورای شهر فراکسیون زنان ندارد؟

بنا دارم بعد از انتخابات مجلس شورای اسلامی بانوان شوراهای استان را دعوت کنم تا در این جلسات در خصوص موضوعات اجتماعی، چالش‌های حوزه‌ی زنان و راهکارهای موجود گفتگو کنیم.

 

شورای-شهر-بابل مرمر-فیروزپور انتخابات زنان مازندمجلس