برگزیده ها
شورای نگهبان فعالیت انتخاباتی کاندیداها را رصد کند

عضو هیات رئیسه مجلس از شورای نگهبان خواست تا با رصد فعالیت نامزدها در جریان رقابت‌های انتخاباتی، متخلفان را از ادامه حضور در فعالیت‌های انتخاباتی و ورود به مجلس بازدارد.

مازندمجلس: اکبر رنجبرزاده سرمنشا تهمت‌ها، تخریب‌ها و بی‌اخلاقی‌ها در عرصه رقابت‌های انتخاباتی را ضعف اعتقادات دانست وگفت: نامزدهایی که خودشان یا حامیان‌شان تلاش خود را بر تخریب رقیب متمرکز می کنند به طور قطع نه تنها ضعف ایمان داشته بلکه مطلبی هم برای گفتن ندارند، در واقع علت چنین رفتارهایی ناشی از بی اخلاقی، بی تقوایی و بی برنامگی نامزدها است.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم اقدام شورای نگهبان در رصد فعالیت‌های انتخاباتی نامزدها ادامه داد: به طور قطع فعالیت نامزدها در جریان رقابت های انتخاباتی باید رصد شده که بهترین نهاد برای رسیدگی شورای نگهبان است.

وی با بیان اینکه عده ای ابزار توهین و تخریب را پله ترقی خود برای ورود به مجلس می دانند تاکید کرد: چنین افرادی به سهولت حاضر هستند دست به تخریب دیگران بزنند که به طور قطع کسانی که با این شیوه امکان حضور در مجلس را به عنوان وکلای ملت پیدا کنند مجلس را دچار چالش و تنش خواهند کرد.

رنجبرزاده بی‌اخلاقی‌ها در جریان رقابت‌های انتخاباتی را مصداق بی‌اعتقادی و عدم التزام به اسلام خواند و افزود: در حالیکه بسیاری از نامزدها به دلیل التزام نداشتن به اسلام رد صلاحیت می شوند بنابراین نامزدی که در فعالیت های انتخاباتی خود به سهولت دست به تهمت و تخریب و بهتان می زند هم التزام خود را از دست داده و باید پیش از ورود به مجلس مانع ادامه کار آنها شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: افرادی که به شیوه غلط و ناصواب؛ غیراخلاقی و غیرانسانی قصد ورود به مجلس را دارند به طور حتم در آینده نقش آفرینی در عرصه پیشرفت و تعالی و ترقی کشور ندارند، این افراد درگیر هواهای نفسانی بوده و دچار آسیب های خانه ملت خواهند شد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس دهم با بیان اینکه تخریب فردی که صلاحیت او از سوی شورای نگهبان تایید شده زیر سوال بردن نظر این شورا است افزود: نامزدی که به تایید شورای نگهبان رسیده باید به سلامت او اطمینان کرد، کسانی که متعرض افراد تایید صلاحیت شده می‌شوند و قصد سیاه نمایی دارند توان و ظرفیت و برنامه مشخصی برای ارائه ندارند در چنین شرایطی به طور طبیعی بیشترین زمان سخنرانی خود را به تخریب رقیب اختصاص می دهند که به نظر می رسد سیستم های نظارتی و امنیتی باید رصدهای لازم را انجام داده و از بروز و ظهور چنین رفتارهایی جلوگیری کنند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی همچنین کنترل محتوای فضای مجازی را از سوی دستگاه قضا اقدامی مهم در کاهش رفتارهای ناسالم در جریان رقابت های انتخاباتی توصیف کرد.

شورای-نگهبان -فعالیت-انتخاباتی-کاندیداها مازندمجلس