برگزیده ها
امیر حاتمی: اورهال بالگردها موجب جلوگیری از خروج میلیون‌ها دلار از کشور شده است

وزیر دفاع گفت: اورهال اساسی بالگردها موجب افزایش قدرت رزمی، تهاجمی و پشتیبانی نیروهای مسلح، جلوگیری از خروج میلیون‌ها دلار ارز از کشور و کاهش هزینه‌ها به میزان بیش از ۵۰ درصد شده است.

مازندمجلس: مراسم تحویل‌دهی ده‌ها فروند بالگرد اورهال و بازآمد‌سازی شده به نیروی زمینی ارتش با حضور امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، امیر سرتیپ حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش، امیر سرتیپ دوم قربانی فرمانده هوانیروز نیروی زمینی ارتش و امیر سرتیپ دوم خواجه‌فرد مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع در اصفهان برگزار شد.

امیر حاتمی وزیر دفاع در این مراسم با حضور در پایگاه چهارم رزمی هوانیرور ارتش جمهوری اسلامی ایران در اصفهان با گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، آماده‌سازی و تحویل ده‌ها فروند بالگرد به نیروی زمینی ارتش را که با ساخت قطعات بومی مورد‌نیاز توسط متخصصین صنایع هوایی وزارت دفاع صورت گرفته است را از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی دانست و افزود: در پایگاه‌های هوانیروز در اقصی نقاط کشور از جمله تهران، اصفهان، مسجد سلیمان، قزوین، کرمان، کرمانشاه و .... بالگردهای زمین‌گیر شده توسط متخصصین صنایع هوایی و شرکت پنها مورد تعمیر و اورهال اساسی قرار گرفته که در همین راستا، این بالگردهای بازآمد(اورهال) شده موجب افزایش قدرت رزمی، تهاجمی و پشتیبانی نیروهای مسلح، جلوگیری از خروج میلیون‌ها دلار ارز از کشور و کاهش هزینه‌ها به میزان بیش از 50 درصد نسبت به قیمت‌های جهانی و بهره‌گیری حداکثری از شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی شده است.

وی سپس با بازدید از نمایش قدرت بالگردی پایگاه چهارم رزمی هوانیروز اصفهان تأکید کرد: رشادت‌ها و جانفشانی‌های خلبانان تیز پرواز هوانیروز در طول دوران دفاع مقدس و پس از آن چون نگینی درخشان در کارنامه پرافتخار این مجموعه پرافتخار می‌درخشد و ملت بزرگ ایران اسلامی همواره قدردان ایثارگری‌های آنان بوده‌اند.

وزیر دفاع تصریح کرد: دست‌اندرکاران صنعت دفاعی با توکل بر خداوند متعال و تدابیر فرمانده معظم کل قوا و حمایت‌های دولت خدمتگزار و با تکیه بر ظرفیت، توان و امکانات داخلی موفق شده‌اند علی‌رغم تهدیدات همه‌جانبه و جنگ تمام‌عیار اقتصادی، قطعات مورد نیاز و هایتک بالگردهای زمین‌گیر نیروهای مسلح را طراحی و تولید کرده و به موقع تحویل یگان‌های هوانیروز دهند.

امیر حاتمی گفت: این موفقیت‌های بزرگ و دستاوردهای درخشان محصول انقلابی است که خودباوری و تکیه بر استعداد و توان داخلی را در این کشور نهادینه کرد و نشان داد با قطع وابستگی از غرب و شرق می‌شود، با تکیه بر جوانان ایران اسلامی بر قله‌های اقتدار ایستاد.

وی با تقدیر از نقش ارزنده شرکت پشتیبانی و نوسازی بالگردهای ایران(پنها) تصریح کرد: این دستاورد‌ها محصول کار، مدیریت جهادی و همت بلند دانشمندان و متخصصان گمنامی است که با الهام و تمسک به ارزش‌های انقلاب اسلامی و تجارب هشت سال دفاع مقدس هر روز برگ زرینی از افتخار و سرافرازی را برای ایران اسلامی رقم می‌زنند.

وزیر دفاع تصریح کرد: بازآمد‌سازی بالگردها و هواپیماها فرآیندی پیچیده است که در انحصار تنها چند کشور قرار دارد و موفقیت فرزندان این سرزمین در این امر مهم، گامی اساسی است که توسط متخصصان فجر‌آفرین سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع در شرکت پنها با استواری و صلابت برداشته شده است.

امیر حاتمی ادامه داد: متخصصان صنعت هوایی وزارت دفاع در شرکت پشتیبانی و نوسازی بالگرد‌های ایران( پنها) با تلاش شبانه‌روزی و مشارکت با دانشگاه‌ها و شرکتهای دانش‌بنیان، توانستند با دستیابی به فناوری‌های پیچیده بالگرد، بار دیگر توانمندی خود را در دستیابی به هر آنچه مورد نیاز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی است، به اثبات رسانند.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های توسعه صنعت هوایی کشور در نیروهای مسلح به‌طور گسترده در کشور تقویت و شبکه‌سازی شده است، افزود: در حوزه آماده‌سازی و اورهال بالگردها هیچ گلوگاه و مانعی نداریم و تا کنون با تمام توان و بدون هیچگونه وابستگی پیش روندگی خود را ادامه دادیم، به‌گونه‌ای که نیروهای مسلح را قادر ساخته است با اقتدار کامل هرگونه تجاوز و تعدی در هر سطحی را محکم پاسخ دهد.

وزیر دفاع در جریان این بازدید با بیان اینکه امروز آمادگی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به لحاظ قدرت دفاعی در تراز انقلاب اسلامی ایران است، تأکید کرد: وزارت دفاع با تمام توان از نیروهای مسلح در راستای دست‌یابی به تسلیحات راهبردی دفاعی پشتیبانی و تسلیحات مورد نیاز آنان را تأمین خواهد کرد.

اورهال-بالگردها نیروهای-مسلح مازندمجلس