برگزیده ها
جامعه از حضور بانوان استقبال می کند

اختصاصی مازندمجلس: جامعه از حضور بانوان استقبال می کند. برخلاف اینکه تصور می شود جامعه مرد سالار و پذیرای زنان نیست، عامه جامعه حضور بانوان را در عرصه های مختلف باور داشته و حضور زن را لازم می داند. مشکل اصلی عدم خودباوری زنان است که نمونه آن تنها حضور 3 بانو در انتخابات مجلس یازدهم در حوزه ی انتخابیه مازندران بوده است.

اختصاصی مازندمجلس: هدی نتاج: دکترسودابه مهری، عضو هیئت مدیره سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان مازندران در گفتگو با مازندمجلس اظهار داشت:مسئله بسیار مهمی که در خصوص حضور و فعالیت زنان در عرصه های مختلف جامعه وجود دارد و جزء چالش های زنان نیز به شمار می رود، عدم خودباوریشان است. 

در حالی که زنان در عرصه علمی، پزشکی و حوزه‌های فنی به این باور رسیده اند که می توانند جزء بهترین ها باشند. متاسفانه در مسائل اجتماعی و سیاسی اعتقادی به توانمندی های خود ندارند و در فعالیت های مرتبط با این حوزه وارد میدان نمی شوند.

با نگاه اجمالی به حوزه زنان می توان دریافت که این قشربعد از حوزه فنی و علمی متاسفانه خیز تاثیرگذاری در حوزه اجتماعی- سیاسی نداشته که علت این موضوع همان عدم خودباوری به خود و به یکدیگر است، مادامی که زنی وارد عرصه رقابت سیاسی-اجتماعی شده و با این جمله "زن نمی تواند"، از سوی هم جنسانش مواجه می شود. باید گفت هیچگاه در امورات این چنینی به موفقیت چشمگیری دست نخواهیم یافت.

جامعه از حضور زنان استقبال می کند

جامعه از حضور بانوان استقبال می کند. برخلاف اینکه تصور می شود جامعه مرد سالار و پذیرای زنان نیست، عامه جامعه حضور بانوان را در عرصه های مختلف باور داشته و حضور زن را لازم می داند. مشکل اصلی عدم خودباوری زنان است که نمونه آن تنها حضور 3 بانو در انتخابات مجلس یازدهم در حوزه ی انتخابیه مازندران بوده است.

از سوی دیگر زنان فعال در جامعه با وجود سختی های موجود، با عملکرد مثبت خود سعی کرده‌اند تا راه را برای دیگر بانوان باز کنند در حالی که آنها هم زنان و مادران خانه هستند و هم پست های کلیدی داشته و دارند، درواقع با استفاده از بعد مسئولیتی مادرانه، در اداره امور نیز موفق بوده اند.

در انتخابات و رای دادن، نگاه جنسیتی ندارم

اعتقاد دارم صرفاً چون یک کاندیدا زن است، باید به او رای دهیم. باید توانمندی و توانایی فرد به‌گونه‌ای باشد که جامعه نیز فارغ از نگاه جنسیتی پذیرای او باشد. بنابراین در حوزه کاری خود و در تصمیم گیری ها، در وهله ی اول درک و توانایی افراد را مورد نظر قرار می دهم.

اتفاقاً اگر صرفاً نگاه جنسیتی در انتخابات داشته باشیم ممکن است در ابتدای راه به موفقیت برسیم اما پس‌ازآن در صورت اثبات عدم توانمندی فرد منتخب، نگاه جامعه نسبت به مدیریت زنان بی‌اعتماد شده و زمینه و پتانسیل‌هایی که می‌توانست بسترساز حضور بانوان باشد، با ورود افراد ضعیف در مدیریت، نابود خواهد شد. بنابراین زنان باید باقدرت بیشتر و گام قوی‌تری برای اثبات خود به‌عنوان یک فرد شایسته گام بردارند.

بزرگ‌ترین موانع بنده و دیگر زنان فعال در جامعه،همراه کردن و اعتمادسازی کل جامعه بوده که در این راستا همه ما نیازمند به اثبات خود بوده‌ایم، درواقع زنان برای این اعتمادسازی نسبت به مردان مسیرهای سخت‌تری را طی کرده‌اند چراکه در طول دوران خدمت باید هم دانش خود را ارتقا داده و هم‌خانه و محیط کار را مدیریت نموده تا به‌گونه‌ای اعتمادسازی گسترش یابد .

من نیز مانند دیگر بانوان جامعه یک مادر هستم که موظفم در کنار مسئولیت مادرانه، مسئولیت‌های اجتماعی، دانشگاهی و حوزه نظام‌مهندسی را به نحو احسنت انجام دهم. با توجه به اهداف و برنامه‌هایی که در برای خود ترسیم کرده‌ام هنوز در ابتدای راه هستم و امیدوارم با تلاش و پشتکار و کمک خانواده در حوزه‌های صنفی خود گام مؤثرتری بردارم.

در پایان از شما و همه‌ی همکاران خوبتان که در اطلاع‌رسانی و رسالت‌های اجتماعی خود به‌خصوص در حوزه زنان تلاش می‌کنید، تشکر می‌کنم.

بانوان جامعه-مرد-سالار انتخابات فصل6