برگزیده ها
تداوم تحریم سوخت‌رسانی به هواپیماهای ایرانی

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: اقدام آمریکا در تحت فشار قرار دادن شرکت های فرودگاهی برای عدم ارائه سوخت به هواپیماهای ایرانی نقض قوانین بین المللی است و قطعا ایکائو باید سازوکاری را برای حل مشکل ایرلاین های ایرانی بیاندیشد.

مازندمجلس: سیدکمال الدین شهریاری عضو کمیسیون عمران مجلس در واکنش به اقدام برخی از فرودگاه های در عدم ارائه سوخت به هواپیماهای ایرانی، گفت: این اقدام کاملاغیرانسانی و مغایر با قوانین بین المللی به ویژه قانون بین المللی هوانوردی است، متأسفانه شاهد هستیم که در دو سال اخیر برخی از فرودگاه های منطقه ای و بین المللی با تبعیت از تحریم های ظالمانه آمریکا، از ارائه سوخت به هواپیماهای ما خودداری می کنند.

علاالدین شهریاریدر شرایط کنونی تحریم های آمریکا عملا تمام قوانین و مقررات بین المللی را بی اثر و نقض کرده است و برخی کشورها به دلیل تأمین منافعشان از این تحریم ها تبعیت کرده و قوانین را نادیده می گیرند.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی تحریم های آمریکا عملا تمام قوانین و مقررات بین المللی را بی اثر و نقض کرده است و برخی کشورها به دلیل تأمین منافعشان از این تحریم ها تبعیت کرده و قوانین را نادیده می گیرند.

وی گفت: حمل و نقل هوایی مسافران هیچ ارتباطی با مسئله تحریم ها ندارد، از این رو عدم ارائه سوخت به هواپیماهای ایرانی تنها مسافران ایرانی را هدف قرار داده و مشکلات بسیاری را برای آن ها ایجاد کرده است.

لزوم شکایت ایران از آمریکا به سازمان بین المللی هوانوردی (ایکائو)

شهریاری بر لزوم شکایت ایران از آمریکا به سازمان بین المللی هوانوردی (ایکائو) تأکید کرد و گفت: اقدام آمریکا در تحت فشار قرار دادن شرکت های فرودگاهی برای عدم ارائه سوخت به هواپیماهای ایرانی نقض قوانین بین المللی است و قطعا ایکائو باید سازوکاری را برای حل مشکل ایرلاین های ایرانی بیاندیشد.

آمریکا از تمام ابزارهای خود برای اخلال در سیستم حمل و نقل هوایی کشورمان استفاده می کند

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: آنچه که مشخص است که آمریکا از تمام ابزارهای خود برای اخلال در سیستم حمل و نقل هوایی کشورمان استفاده می کند، از این رو بسیار ضروری است که ایران استراتژی و راهبرد دقیقی را برای دور زدن تحریم سوخت هواپیما تدوین کند.

نقش وزارت امور خارجه و دستگاه دیپلماسی برای حل مشکلات تأمین سوخت هواپیماهای ایرانی

عضو کمیسیون عمران مجلس، نقش وزارت امور خارجه و دستگاه دیپلماسی را برای حل مشکلات تأمین سوخت هواپیماهای ایرانی تأثیرگذار دانست و افزود: قطعا دولت باید از تمام ظرفیت های خود به ویژه ظرفیت دستگاه دیپلماسی برای حل مشکل ایرلاین ها در تأمین سوخت استفاده کند.

-سوخت-هواپیماهای-ایرانی تحریم-سوخت‌رسانی مازندمجلس