برگزیده ها
روند کند ساخت نیروگاه زباله سوز ساری

اختصاصی مازندمجلس: اگر به مردم قول دهیم و ببیندد که تکاپوی پیشرفت پروژه زباله سوز را داریم؛ همکاری و همراهی لازم را خواهند داشت. شهردار و استاندار در حال پی گیری اند. تا امروز هم سعی شداز اعتبارات شهرداری استفاده نشود و اعتبارات دولتی را در این بخش هزینه کنیم.

اختصاصی مازندمجلس: چهاردانگه زادگاه من است. من از چهاردانگه و از بودن در آن احساس آرامش می کنم. مردم این منطقه صادق، ساده، بی غل و قش، پرتلاش اند. چهاردانگه برای من همچنان جذابیت دارد، البته که روستای زادگاه من چند سالی است که در تقسیمات کشوری از چهاردانگه خارج شده اما را قائل به این مرزبندی ها نیستمو همچنان خودم را چهاردانگه ای می دانم.

شما خودتان را چهاردانگه ای می دانید و در دوره های اخیر در صحن شورای شهر ساری نیز حضور دارید. زباله سوز به کجا رسیده است؟

 زباله داستان بسیار مفصلی دارد. در دوره ی فرمانداری آقای حسین زادگان و پس از ماجراهای روستای سمسکنده قرار بر این شد تا زباله ها در نقطه ای در استان سمنان دفن شود که با مخالفت نمایندگان این استان مواجه شد. در نهایت به این نتیجه رسیدند که زباله به مدت محدود در نقطه ای بصورت موقت دفن گردد اما تا به اکنون ادامه پیدا کرده است. مردم چهاردانگه از زباله بسیار آسیب دیده اند. بنده، آقایان یوسفی وشمشیربند که هم چهاردانگه ای هستیم و هم در شورای شهر ساری حضور داریم باید پاسخ گو و پیگیرتر بودیم. در زمان استانداری آقای شفقت قرار بود زباله به منطقه ای در لاجیم منتقل شود. پروژه ای در آن جا تعریف ولی نیمه کاره رها شد. سال 90 با حضور شهردار وقت و شورای تامین استان جلسه ایی برگزار شدو شهرداری تعهد کرد تا زباله سوز را یک ساله تحویل دهد. شهرداری به تعهدش عمل نکرد. در جلسه ی دیگرشهرداری تعهد کرد تا یک ساله کارخانه زباله سوز را تکمیل کند که باز هم محقق نشد. در ماجرای پشتکوه و آسیب های جدی ای که مردم معترض در جریان ماجرای زباله دیدند باید به آنان حق داد. آسیب های جدی در سطوح مختلف به مردم چهاردانگه وارد ، زمین های کشاورزی و آب آشامیدنی آسیب دیده اند. پرسشم این است که در چند سال گذشته حدود 3 یا 4 هزار میلیارد تومان پروژه افتتاح کرده ایم و یا پروژه هایی که در دست ساخت است. پروژهای بزرگی مثل پارک های ملل و ولایت و ... یا زیرگذرها و میان گذرها افتتاح شده است. چه اراده ای در شورا و شهرداری مانع ساخت زباله سوز شده است؟ چرا  وقتی چند سال پیش که می توانستیم با 50 میلیارد تومان زباله سوز را بسازیم و این کار را انجام نشد. سالانه حدود 23 یا 24 میلیارد تومان هزینه ی انتقال زباله ی است. که با  اعتبار سایر بخش ها حدود 30 میلیارد تومان برآورد می شود. با هزینه سه سال حمل می شد زباله سوز را به پیشرفت قابل قبولی رساند. سال هاست زباله را حمل می کنیم اما زباله سوز را نمی سازیم! امروز به محل پروژه سر کشی کردم .کارها در حال انجام است اما سرعت کار نسبت به بزرگی پروژه و قول هایی که داده پایین است. ازعمر ماشین آلات وارد ه بواسطه شرایط جغرافیایی و رطوبت دارد کاسته می شود. دولتی ها هم پی گیر اند. معاون عمرانی وزیر کشور و معاون همیاری شهرداری های کشور بازدیدی از پروژه داشتند . امیدوارم این پیگیری ها منتج به نتیجه ی مطلوب شود. بعید به نظر می رسد تا اردیبهشت پروژه افتتاح شود .اما بر اساس مشاهدات می توانم بگویم تا یک سال آینده پروژه به بهره بردای می رسد.

 اما به مردم چهاردانگه قول اردیبهشت را داده اند.؟

 از صمیم قلب عرض می کنم مردم چهاردانگه بهترین هستند. مردم دودانگه هم همین طور. اگر به مردم قول دهیم و ببیندد که تکاپوی پیشرفت پروژه را داریم؛ همکاری و همراهی لازم را خواهند داشت. شهردار و استاندار در حال پی گیری اند. تا امروز هم سعی شداز اعتبارات شهرداری استفاده نشود  و اعتبارات دولتی را در این بخش هزینه کنیم.

جاده ساری-تاکام به جه مرحله ای رسیده است؟

اولویت اصلی راه منطقه ایی پروژه ی ساری تاکام است. برای اولین بار پس از انتخابات و شعارها شاهد اقدام جدی هستیم. پیمانکاران فاز اول و دوم به خوبی و پرتلاش مشغول فعالیت هستند.

من متخصص راه و جاده ام و این نوید را می دهم بخشی از پروژه تا 22 بهمن افتتاح گردد. البته باید شرایط مالی کشور را هم در نظر گرفت.

 نقش نماینده های مجلس در 4 سال اخیر را چگونه ارزیابی می کنید؟

 به مسائل اقتصای و اجتماعی و سیاسی شهر که نگاه می کنیم ازخودمان می پرسیم که نمایندگان استان چه کردند؟ حقیقتا اتفاق خاصی نیافتاده است. در حالی که وقتی اخبار  سایر استان هارا پیگیری می کنیم ؛شاهدیم  که با رئیس جمهوری به استانی و صدها پروژه ها افتتاح می شود. اما در استان ما اتفاقات مثبتی نمی افتد. در ساری یا چهاردانگه و این 4 سال چه پروژه هایی افتتاح شده است؟ البته وظیفه ی اصلی نمایندگان قانون گذاری است اما تجربه نشان داده که نماینده ها باید پیگیر مسائل اجرایی حوزه ی انتخابیه ی خود نیز باشند.

 

 

ساخت نیروگاه زباله سوز ساری مازندمجلس