برگزیده ها
نمایندگان مجلس تناسب اولویت‌ها را تشخیص دهند/ انتقاد از کمک‌رسانی دیرهنگام به مناطق برف‌زده

خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: خداوند همراه، یار و کمک‌کار و گره‌گشاست، خداوند عزیز برای اهل تقوی جنود و عالم امکانش را در اختیارش قرار می‌دهد، امام(ره) احیاگر حکومت دین و تغییر دهنده مسیر تاریخ بود.

مازندمجلس: آیت‌الله کاظم صدیقی خطیب نماز جمعه این هفته تهران در خطبه‌‌های این نماز در سخنانی تبریک میلاد حضرت فاطمه‌(س) و نیز میلاد حضرت امام خمینی(ره)، گفت: خداوند همراه، یار و کمک‌کار و گره‌گشاست، خداوند عزیز برای اهل تقوی جنود و عالم امکانش را در اختیارش قرار می‌دهد، امام(ره) احیاگر حکومت دین و تغییر دهنده مسیر تاریخ بود.

وی با اشاره به گوشه‌‌ای از زندگی حضرت فاطمه(س)، اظهار داشت: بانوان سعی کنند مثل حضرت زهرا(س) ایمان در وجودشان، مانع پرخاشگری‌ها و بی‌مسئولیت‌‌ها شود، پدرها دختری خداترس و عاشق خدمت به خانواده تربیت کنند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران همچنین نسبت به افزایش آمار طلاق در کشور انتقاد و ابراز تأسف کرد و گفت: در این آمار طلاق‌ها هم قصور ما، آموزش و پرورش و هم رسانه‌‌ها و اندیشمندانی که زبان و قلمشان اثر دارد، قصور داریم.

آیت‌الله صدیقی همچنین، بچه‌داری و شوهرداری را رسالت اول زن دانست و افزود: هیچ چیزی جای این مسئولیت را برای زنان نمی‌گیرد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران در خطبه‌های دوم این نماز در سخنانی به موضوع حفظ بیت‌المال از سوی مدیران اشاره کرد و گفت: اگر انسان بداند امانت‌دار خداست، این میزها برایش وحشتناک و ترسناک می‌شود، حق این میزها ادای حقوق مردم و حفظ بیت‌المال و رسیدن به دادِ مردم است، اگر اینها نباشد، این میزها جز وبال چیزی نیست.

آیت‌الله صدیقی اضافه کرد: تقوای سیاسی و اداری می‌خواهد، آدم عوض خدمت، حاشیه‌سازی بکند، عوض اینکه ملت اسلام را زیر یک پرچم قرار دهد، پرچم‌های انحرافی و بدلی درست کند، عوض اینکه مردم را به کشور و انتخابات‌ دلگرم کنند، وجدان و فطرت‌شان و عقل‌شان و دین‌شان به آنها چه می‌گوید؟ چرا رعایت نمی‌کنیم، مگر بین ما و مرگ چقدر فاصله است؟

وی با اشاره به حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن و تشکر از آنها، گفت: مردم با روحیه انقلابی چهل سال این انقلاب را سال به سال جشن می‌گیرند و هیچ سالی کاهش نداشته است، با همه دو قطبی‌هایی که بعضی از دلدادگان به غرب و ناراضی‌های از اسلام و حکومت ولایی، سعی کردند جامعه را در انتخابات‌ها، فتنه‌ها مردم را مقابل هم قرار دهند و جامعه را دوقطبی کنند اما وقتی 22 بهمن می‌شود، مانند اول انقلاب است.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران ادامه داد: انقلاب مربوط به حزب، گروه و نژاد و منطقه‌ای نبود، انقلاب اسلامی و مردم ایران و انقلاب مستضعفان بود، دیدید در 22 بهمن هیچ حزبی مطرح نیست و عکس هیچ حزب و شخصیتی مطرح نیست، در این جشن سالانه مردم ما معجزه‌آسا حضور یافتند، در انقلاب‌های رژیم‌های دیگر، در تولد آن سالی که انقلاب‌شان به پیروزی رسیده، به طور تشریفاتی در اداره‌ای چند گل می‌آورند و بازیگری می‌کنند، اما جوشش مردم در بیش از 5 هزار منطقه در ایران، آیا این تصرف امام زمان و هدایت خدا نیست، آیا این نعمت بزرگی نیست که همه ملت را یکپارچه می‌بینید. همه در این روز زیر پرچم ولایت هستند.

آیت‌الله صدیقی افزود: در بعضی از شهرها مثل شیراز و کرمانشاه تا 30 درصد افزایش حضور مردم را شاهد بودیم. این حضور الهی و قرآنی است. حضور اقتدار، امید، دوام انقلاب و وابستگی دل‌ها برای خون‌های ریخته شده برای انقلاب و بیعت با نیابت امام زمان و یکپارچگی و پافشاری برای مقابله با استکبار است، انقلاب ما، انقلابی استکبارستیز است.

وی با بیان اینکه جشن سالانه انقلاب پدیده بی‌بدیل و نعمت مستمر پروردگار متعال است که معجزه‌وار همه ساله دشمنی که یک سال زحمت کشیده و فکر کرده در بعضی از مقاطع طوفان‌هایی به پا کرده، اما مردم پاسخ آنها را می‌دهد، اظهار داشت: روز 22 بهمن عین عاشورایی که همه مردم زیر چتر عاشورا و حماسه می‌آیند، این پدیده ما هم عاشورایی و ولایی است.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس در روز 2 اسفند، گفت: این انتخابات پدیده انقلاب بود، قبل از انقلاب مردم در سرنوشت خودشان نقشی نداشتند و به حساب نمی‌آمدند، البته مردم ما به اعتبار فرمایش حضرت امام که روح و جانشان، امامت است و منتظر ظهور امام زمان هستند، به مثابه یک خانواده با دستوری که از مصدر حکومت اسلامی ندای ظهور امام زمان بلند می‌شود، تمام تشنگان عدالت، عبودیت، تشنگان تجلی حق دل‌شان آب می‌شود، در روزهای ابتدایی انقلاب عمل کردند.

آیت‌الله صدیقی اضافه کرد: ولایت یعنی همه ملت و ملت یعنی همه، ولی، بعضی‌ها بین جمهوریت و ولایت می‌خواهند کم و زیاد کنند، اگر امام ما دستور نداده بودند و نمی‌خواستند، جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه اضافه، آیا مردم حدود 98 درصد به جمهوری اسلامی رأی می‌دادند؟ نظام ما نظام امامت و ولایت است، مردم جانشان رهبری است، همانگونه که شهید بزرگوار سلیمانی، سه قسم جلاله درباره مقام معظم رهبری می‌خورد.

وی به ویژگی‌های مجلس شورای اسلامی و نمایندگان اشاره و تأکید کرد: مجلسی باید تشکیل شود، در تراز این عظمت ملی شما مردم و در تراز شهید سلیمانی که برای شما آبرو قرار داد، بیدارگر و هدایت‌گر بود و دل‌ها را با خدا مربوط کرد، یک مجلسی در تراز خون شهید سلیمانی باید تشکیل شود، نمایندگانی که هم امانت‌دار انقلاب باشند و با چشم و ابروی بیگانگان توافق‌نامه‌‌های آنچنانی را امضا نکنند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران افزود: نمایندگان مجلس باید در رأی دادن به کابینه به وزرای پرونده‌دار رأی ندهند، در تثبیت شوراهای شهر به اشخاصی که بدنام‌اند و بعد هم یکی پس از دیگری پرونده پیدا می‌کنند، رأی ندهند و مسئله شورای شهر را بدانند که آبادانی شهرستان‌ها به شوراهای امین است، چشم نبنند و گروهی، نسبت، حزبی و با هر کیفیتی رأی ندهند.

آیت‌الله صدیقی یکی از خصوصیت‌های نمایندگان مجلس را شجاعت عنوان کرد و گفت: به این معنی که از قدرت‌های بزرگ مثل امام و شهدا و شهید سلیمانی نترسند، نمایندگان مجلس باید این طور شجاعتی را داشته باشند، باید در تراز الگو بودن برای جامعه داشته باشند و در قله معرفت، عبادت، روح خدمت‌گذاری، زهد، بی‌توقعی، در افتخار به خدمت کردن، رفتن به سوی ذاقه‌نشین‌ها و پرهیز از گردن‌کلفت‌ها و پولدارهای آنچنانی، باشند، با قدرت‌ها نسازند و پابرهنه‌گان را فراموش نکنند؛ دیانت، امانت، صداقت، خدمت و شجاعت و بصیرت لازم را داشته باشند.

وی تصریح کرد: نمایندگان مجلس باید فهیم باشند و زمان و یکپارچگی و نیازهای مردم را بشناسند، تناسب اولویت‌ها را تشخیص دهند، قانونی وضع کنند که دو روزه و گروهی نباشد، قانونی وضع کنند که ناظر بر ریل‌گذاری برای حرکت تکاملی جامعه اسلامی ما باشد، مجلسی می‌خواهیم که دولت را کنترل کند و بازرسی‌های مرتب داشته باشد، مجلسی می‌خواهیم که مردم به آن مجلس دل ببندند و بگویند مقدمات تسهیل حرکت قوه‌مجریه و قوه‌قضائیه را این مجلس می‌تواند فراهم کند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران همچنین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به "معامله قرن"، گفت: این افتضاح و رسوایی برای رئیس‌جمهور رسوا و بی‌آبروی آمریکا و اسرائیل است، خانه‌‌‌های مردم و ملک آنها را گرفته‌اند، می‌خواهند بذل و بخشش کنند و اسم آن را "معامله قرن" گذاشته‌اند، این طرح از قدم اول شکست‌خورده و مایه خیزش فلسطینی‌ها شده و در دنیای اسلام یک حرکت و خیزش جدید و انقلاب جدیدی را به پا کرده است، در این هدف شوم اینها به مقصد نخواهند رسید.

آیت‌الله صدیقی با انتقاد از عملکرد مسئولان در رسیدگی به مردم مناطق گرفتار در برف در شهرهای شمالی کشور، خاطرنشان کرد: مردمی در آنجا گرفتارند، مسئولین زحمت می‌کشند، اما دیر است، این بحران‌ها باید پیش‌بینی می‌شد، باید از قبل تدارکات لازم تمهید می‌شد، کشور ما بحران‌زاست، لذا مسئولین باید برنامه‌ریزی‌های دقیق داشته باشند، از مردم و مسئولین توقع داریم به گرفتارانی که در این بحران‌ها گرفتار شده‌اند، کمک برسانند.

نمایندگان-مجلس خطبه‌‌های-نماز-جمعه مازندمجلس