برگزیده ها
صدای پای شبح پوپولیزم و لزوم انتخاب اصلاح طلبانه سارویان و میاندورودیان

اختصاصی مازندمجلس: هرچند که انتقادها و گلایه های فراوانی نسبت به عملکرد دکتر یوسف نژاد وجود دارد. اما کارنامه نمایندگی ایشان چه در سطح ملی و چه در سطح منطقه و حوزه نمایندگی مثبت و قابل قبول ارزیابی می شود.

اختصاصی مازندمجلس: شبحی بر سر مملکت در حال آمد و  شد می باشد؛ و آن شبح پوپولیزم افراطی است*. از هم اکنون می شود صدای پای پوپولیزم را شنید. انتظاری ناصواب نخواهد بود، اگر انتظار داشته باشیم که با آغاز به کار مجلس شورای اسلامیِ پَسین، شاهد نزج و رشد و گسترش نوع جدیدی از پوپولیزم و عوام گرایی پس از پوپولیزم دوران احمدی نژادی باشیم. پوپولیزم نو به لحاظ ماهیت و عملکرد و خط مشی هایش، به احتمال زیاد بی پرواتر و پر مدعاتر از سلف خویش خواهد بود. و بسیاری از دستاوردهای دوران پسا-احمدی نژادی را بایستی از هم اکنون بر باد فنا رفته بدانیم. و این در شرایطی است که اردوگاه اصول گرایان واقعی، از بابت وجود فرماندهان شاخص و معتدل خو و با درایت و آشنا به آداب بازی سیاسی، فقیر و تهی دست می باشد.

سایه و خطر پوپولیزم افسار گسیخته نسل سوم اصول گرایان که هیچ درک مبنایی و درست از امر سیاسی و سیاست ورزی ندارند، و بدون در نظر گرفتن ماهیت امور، اندیشه ای شکلی و ظاهر پسند دارند؛ و همچنین پُر از نخوت و غرور و ادعا و ادا هستند، آن گونه حیات مملکت را تهدید می کند، که اگر از همین حالا این خطر به درستی شناسایی و سنجش و بررسی نشود؛ و در برابرش مانعی ایجاد نشود، بدون تردید نتایجی فاجعه بار تر و مماتی تلخ تر از دوران احمدی نژاد به دنبال خواهد آورد.

 در چنین شرایطی برای جلوگیری از یکه تازی و تاخت بلامانع این گروه از اصول گرایان بی اصول، البته بر همه دلسوزان و کنشگران سیاسی و اجتماعی که دل در گرو این آب و خاک دارند فرض است تا با تشویق مردم به مشارکت حداکثری و حضور در انتخابات، همان اندک نیروهای اصلاح طلب تأیید صلاحیت شده را با آرای بالا روانه بهارستان کنند. تا از تک صدا شدن مجلس جلوگیری شود. تا اینگونه صدای مردم و خواست واقعی مردم به گوش آن عده معدود درون حاکمیت که خود را قیم و آقابالاسر مردم می دانند برسد. این حضور حداکثری می شود رفراندوم.

 بر این اساس در حوزه انتخابی ساری و میاندورود هم چاره ای نیست جز لزوم یک انتخاب اصلاح طلبانه. و بایسته است تا انتخاب اول سال 1394 را تکرار کنیم. هرچند که انتقادها و گلایه های فراوانی نسبت به عملکرد دکتر یوسف نژاد وجود دارد. اما کارنامه نمایندگی ایشان چه در سطح ملی و چه در سطح منطقه و حوزه نمایندگی مثبت و قابل قبول ارزیابی می شود. لذا در شرایط بحران و خلاء کاندیداها و نیروهای سیاسی اصیل و کارآمد و حتی مستقل، پس چاره ای وجود ندارد جز اینکه در یک هماهنگی و هم بستگی ملی یک بار دیگر دکتر یوسف نژاد راهی مجلس شود.

 همچنین وی به عنوان یک اصلاح طلب معتدل می تواند در دو سال آینده هماهنگی خوبی با دولت داشته باشد. و هم می تواند در مجلس با اصول گرایان تعامل برقرار سازد. که این هر دو به سود منافع مردم ساری و میاندورود می باشد. در این دوره از انتخابات و برای مجلس آینده، بیش از هر دوره دیگر این حوزه انتخابیه نیاز به نماینده ای کاربلد و با پرنسیپ در سطوح ملی دارد. یوسف نژاد بازی خوانی سیاست را در سطح ملی بلد شده است.   

 مسعود طبری

 * کارل مارکس می گفت شبحی بر سر اروپا در آمد و شد است که آن شبح کمونیزم  نام دارد. 

علی-اصغر-یوسف-نژاد مازندمجلس