برگزیده ها
دکتر زمانی روحیه ی مادرانگی دارد

اختصاصی مازندمجلس: میر شفیعی پیرامون دلایل حمایت از دکتر زمانی گفت: نظر بنده نسبت به خانم دکتر زمانی مثبت است. هم به‌واسطه اینکه می‌دانم به اخلاق و تعهد به مسائل اجتماعی و دینی پایبندند و همین‌طور شناختی که نسبت به پدر ایشان داشتم که شجاع بودند و مصلحت‌اندیش نبوده و حرفشان را می‌زنند.

اختصاصی مازندمجلس:آموزگاران مناطق محروم نقش مهمی در آموزش‌وپرورش دارند. این افراد می‌بایست به‌اصطلاح جور فقدان و کمبودهای آموزشی را کشیده و دانش آموزان را به سطح تحصیلی مطلوب برسانند. لیکن کارکرد این قشر در مناطق کمتر برخوردار بیشتر از این است.  آموزگاران به‌عنوان فرهیختگان مورد وثوق جامعه می‌توانند در ایجاد آگاهی سیاسی و اجتماعی نقش ایفا کنند. سید داوود میر شفیعی یکی از این معلمینی است که دغدغه تغییر دارد. با او در مورد نامزدی عالیه زمانی مصاحبه ای کرده‌ایم که در پی می‌آید.

زمانی به مسائل اجتماعی و دینی پایبند است

میر شفیعی پیرامون دلایل حمایت از دکتر زمانی گفت: نظر بنده نسبت به خانم دکتر زمانی مثبت است. هم به‌واسطه اینکه می‌دانم به اخلاق و تعهد به مسائل اجتماعی و دینی پایبندند و همین‌طور شناختی که نسبت به پدر ایشان داشتم که شجاع بودند و مصلحت‌اندیش نبوده و حرفشان را می‌زنند. خانم دکتر زمانی در این خصلت‌ها هم مانند پدرشان هستند. مسئولیت‌پذیری خانم زمانی شاخصه ویژه‌ی ایشان محسوب می‌شود و اتفاقاً ریشه‌ی بسیاری از مشکلات کشور ما همین مسئله عدم مسئولیت‌پذیری است.

دکتر زمانی روحیه مادرانه دارد

من فکر می‌کنم که ورود ایشان به مجلس شورای اسلامی می‌تواند یکی از آسیب‌هایی که جامعه ما به آن مبتلا است یعنی سلامت را تا حدود زیادی به مسیر درستی هدایت کند و این کار را از طریق وضع قانون یا نظارت بر حسن اجرای قوانین سلامت انجام دهد. وقتی سلامت دانش آموزان را بررسی می‌کنیم؛ متوجه می‌شویم که در خوش‌بینانه وضعیت 50 درصد از آنان از مشکلات خانوادگی رنج می‌برند. این حقیقت ضرورتی را طرح می‌کند و آن اینکه باید در کنار سلامت جسم ایشان برنامه‌هایی را در راستای سلامت روآن‌هم طراحی و اجرا نماییم. ظرفیت تدوین چنین برنامه‌هایی در ایشان وجود دارد. به نظر من دکتر زمانی بیش از آنکه روحیه‌ی پزشکی داشته باشند، روحیه‌ی مادرانه‌ای دارند.

ایشان به طرح سهمیه‌بندی طلاق واکنش نشان می‌دادند

جدیداً شاهد طرح مسئله‌ای عجیب بودیم و آن‌هم این‌که به دفاتر ثبت طلاق سهمیه داد ه شده است. من واقعاً از طرح چنین مباحثی تعجب می‌کنم. با شناختی که از خانم زمانی دارم مطمئنم اگر ایشان در کرسی نمایندگی مجلس بودند نسبت به طرح شدن این مسئله واکنش نشان می‌دادند.

مادرانگی عالیه-زمانی مازندمجلس