برگزیده ها
فکر می‌کنیم مردم ایران اصلاح‌طلب هستند/اصلاح‌طلبان راهبرد اصلاح‌طلبانه داشته باشند

رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: ما فکر می‌کنیم مردم ایران اصلاح‌طلب هستند و در این دوره از انتخابات مجلس نیز به اصلاح‌طلبان رأی خواهند داد.

مازندمجلس: محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در نشستی با نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با نام "ائتلاف برای ایران" اظهارداشت : به عنوان یک خدمت‌گذار کوچک مردم در مجلس امیدوارم مردم علی‌رغم مشکلات و مسائل در انتخابات شرکت کنند.

وی ادامه داد:بعداز انتخابات باید به این مشکلات بپردازیم‌. راهبردی که اصلاحات در دهه 90 داشت علاوه بر وحدت در درون جریان اصلاحات راهبرد گفتمانی بود.

رئیس فراکسیون امید مجلس بیان کرد: مردم تهران بیش از آنچه که ما لیاقت داشتیم از ما حمایت کردند، انشاءالله این نگاه را در روز جمعه خواهیم دید. از خواهران و برادران اصلاح‌طلب می‌خواهیم راهبرد اصلاح‌طلبانه داشته باشند‌، ما قصد داشتیم که لیستی را برای انتخابات بدهیم اما روند تأیید صلاحیت‌ها مسائل دیگری را رقم زد.

عارف افزود:راهبرد ما در دهه 90 اجماع‌سازی بود که در همین راستا بنا شد در تهران برای انتخابات پیش رولیست ندهیم، اما احزاب به دلیل حق و حقوق شخصی لیست بدهند چه بسا اگر یک لیست از سوی جبهه اصلاحات داده می‌شد، زبیاتر میشد، البته حرف آخر را مردم می‌زنند ما به نظر آنان احترام می‌گذاریم، حضور جدی برای ما یک پیروزی است.

وی عنوان کرد: نمایندگان فعلی مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در لیست هستند و مابقی چهره‌های نخبه هستند که به این اشخاص افتخار می‌کنم.

رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان با اشاره به عملکرد فراکسیون امید گفت: فراکسیون امید با 102 عضو رسمی با راهبرد انجسام‌بخشی آغاز به کار کرد، اما برخی از اعضای فراکسیون با بهانه‌هایی جدا شدند، فراکسیون امید منسجم‌ترن فراکسیون مجلس دهم بود.

عارف ادامه داد: رویکرد دیگر ما همکاری و تفاهم با نمایندگان دیگر برای منافع ملی بود، درباره حاکمیت هم رویکردمان همراهی و همکاری با دولت با نقد مشوقانه بود که برخی از آنان محرمانه و پنهانی بود، رابطه خوبی با قوه‌قضائیه نیز داشتیم.

وی ادامه داد: در تهران 4 دفتر تشکیل دادیم تا با موکلین در ارتباط باشیم، برنامه ما همان برنامه 126 بندی بود که میثاقش را با مردم بستیم‌. برای مسائل خاص هم کمیته ویژه تشکیل دادیم.

رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان ادامه داد: بحث مهم برای ما رفع حصر بود که کمیته رفع حصر تشکیل شد و با سران قوا وارد گفت‌وگو شدیم، کمیته بعدی کمیته دانشگاه بود مطالبات دانشجویان را این کمیته پیگیری می‌کرد و امروز ما دانشجوی ستاره‌دار نداریم‌.کمیته گفت‌وگوی ملی تشکیل شد که در مجلس گستره کار کردیم، کمیته کارگران و معلمان هم تشکیل دادیم و مسائل این قشر از جامعه پیگیری کردیم.

عارف خاطر نشان کرد: در سال‌های سوم و چهارم ما ائتلافی را برای فراکسیون انجام ندادیم تا هویت فردی‌مان حفظ شود.

وی ادامه داد: در خصوص لوایح چهارگانه، با نهادهای امنیتی و تصمیم‌گیر جلسه داشتیم و بیان هم کردیم که نپیوستن به این لوایح برای ما مشکلاتی به‌وجود خواهد آورد.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: در خصوص تحقیق و تفحص از شهرداری درخواست دادیم تا مشخص شود این همه بدهی برای چیست که متأسفانه چند رأی کم آورد.

عارف افزود: تشکیل 4 دفتر در تهران برای موکلین بسیار رضایت‌بخش بود و هر 30 نماینده تهران به صورت گردشی هر 6 ماه در دفاتر حاضر می‌شدند و مردم هم از این اقدام راضی بودند.

رئیس فراکسیون امید مجلس خاطرنشان کرد: نمایندگان تهران خدمات خوبی ارائه دادند، با پیگیری آنان 9 هزار تخت به تخت‌های بیمارستان تهران افزوده شد، بحث حمل و نقل برای ما مهم بود که متروی اسلامشهر را پیگیری کردیم، مسکن مهر برای ما یک چالش بود که آن را جدی پیگیری کردیم.

عارف درباره اینکه در نظرسنجی‌ها آراء اصلاح‌طلبان ریزش چشم‌گیری داشته و به همین دلیل هم بوده که شما در انتخابات ثبت‌نام نکردید و روند مجلس هشتم را در پیش گرفتید و بار دیگر آقای انصاری سرلیست شدند، البته در این ریزش آراء عملکرد فراکسیون امید نیز بی‌تأثیر نبوده است، گفت: بر این باوریم که همین نظرسنجی‌ها در انتخاب‌های گذشته هم بود، ما فکر می‌کنیم مردم ایران اصلاح‌طلب هستند و در این انتخابات نیز به اصلاح‌طلبان رأی خواهند داد.

رئیس فراکسیون امید مجلس در پایان خاطرنشان کرد: به اعتقاد ما عملکرد فراکسیون امید و مجلس دهم قابل دفاع است و انشاءالله در آینده نزدیک نیز از سوی ما جزئیات عملکرد فراکسیون امید را منتشر می‌کنیم.

رئیس-فراکسیون-امید-مجلس مازندمجلس