برگزیده ها
رایزنی سفارت ایران با مقام‌های کویتی برای از سرگیری پروازها

سفارت ایران اعلام کرد که در حال رایزنی با مقامات کویت در مورد تعلیق پروازهای مسافری و تردد هم وطنانمان به این کشور است.

مازندمجلس: در بیانیه سفارت کشورمان در کویت آمده است : بر اساس تصمیم مراکز ذیربط دولت کویت افرادی که طی دو هفته گذشته به ایران سفر کرده باشند، مشمول اقدامات احتیاطی و پیشگیرانه‌ای خواهند بود که دولت کویت اعلام کرده است.

در همین حال کنسولگری ایران در کویت نیز با انتشار اطلاعیه‌ای یادآور شد، در پی تایید ابتلای چند نفر در شهر قم به ویروس کرونا که متاسفانه منجر به مرگ ۴ نفر از مبتلایان شده همچنین تایید مقامات وزارت بهداشت ایران نسبت به شناسایی چند مورد مشکوک دیگر، دولت کویت تصمیم گرفت به منظور جلوگیری از احتمال ورود این بیماری به کویت اقدامات پیشگیرانه‌ای از جمله تعلیق پرواز‌های مسافری از کویت به ایران و بالعکس و نیز کنترل تردد مسافرین ورودی را اعلام کند.

در ادامه این اطلاعیه آمده است، وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدای تایید موارد مبتلا به ویروس کرونا با اعزام تیم‌های تخصصی به قم و تشکیل ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا با همکاری بخش‌های ذیربط داخلی و هماهنگ با دستورالعمل‌های سازمان بهداشت جهانی اقدامات لازم و موثری را به منظور مقابله با شیوع کرونا از جمله تحت کنترل قرار دادن افراد مشکوک، تخصیص مراکز درمانی ویژه و کنترل مبادی ورودی و خروجی کشور جهت تضمین سلامت شهروندان ایرانی و اتباع خارجی مقیم انجام داده است.

کنسولگری ایران در کویت خاطر نشان کرد، مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت جمهوری اسلامی به صورت شفاف و روزانه آخرین اطلاعات مربوط به وضعیت ناشی از انتشار ویروس کرونا را در کشور در اختیار هم وطنان عزیز قرار داده و خواهد داد لذا تقاضا دارد توجهی به شایعات بی اساس در فضای مجازی نشود و هموطنان عزیز اخبار مربوطه را صرفا از مراجع رسمی و وزارت بهداشت کسب کنند.

در پایان این اطلاعیه یادآوری شده است، امیدواریم با استعانت از خداوند متعال و همکاری اقشار مختلف مردم در کنار تلاش مسئولان و رعایت بیشتر موارد احتیاطی، وضعیت موجود کنترل و شرایط در اسرع وقت ممکن به روال عادی باز گردد.

حدود ۲ ماه پیش کرونا ویروس در چین ایجاد شد و براساس بررسی دانشمندان ۹۰ درصد ژنتیک این ویروس با ویروس موجود در بدن خفاش یکسان است و به همین دلیل حدس زده می‌شود منبع آن از این حیوان باشد، چین بعد از گذشت سه هفته متوجه مبتلا شدن افرادی به این بیماری شد به همین دلیل در سطح وسیعی گسترش پیدا کرد.

این ویروس سه درصد کشندگی دارد، هر چند نسبت به بیماری عفونی سارس درصد کشندگی پایین‌تری دارد، ولی واگیری آن وسیع و سریع اتفاق می‌افتد و هر فرد مبتلا می‌تواند سه تا چهار نفر را آلوده کند، دوره نهفتگی این ویروس در بدن انسان از ۲ روز تا ۱۴ روز طول می‌کشد و همین موجب سخت‌تر کردن کار درمان می‌شود.

رایزنی-سفارت-ایران-با-مقام‌های-کویتی از-سرگیری-پروازها مازندمجلس