برگزیده ها
کشف ۵۵۰ هزار عدد ماسک احتکار شده در تهران

مدیرکل تعزیرات حکومتی شهر تهران از کشف ۵۵۰ هزار ماسک احتکار شده در یک انبار تهران و برخی داروخانه‌ها خبر داد.

مازندمجلس: محمدعلی اسفنانی در رابطه با نظارت‌های سازمان تعزیرات حکومتی بر بازار فروش ماسک و دستکش یکبار مصرف در پی شیوع ویروس کرونا در کشور اظهار کرد: ما طی روزهای پنجشنبه، شنبه و همچنین امروز (یکشنبه) اکیپ‌های متعددی از گشت‌هایمان را در سطح شهر اعزام کردیم که منجر به این شد که روز گذشته یک انبار احتکار ماسک و مواد ضدعفونی کننده را با حدود ۵۰۰ هزار عدد ماسک در تهران کشف کنیم.

وی افزود: خوشبختانه این تعداد ماسک ضبط شده و تحویل دانشگاه علوم پزشکی ایران می‌شود تا به داروخانه‌ها برای مصرف مردم تحویل دهند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی شهر تهران از کشف قریب به ۵۰ هزار عدد ماسک در داروخانه‌ها نیز خبر داد و گفت: این داروخانه‌ها این ماسک‌ها را به مردم عرضه نکرده و یا گران می‌فروختند. همچنین ژل‌ها و اسپری‌های ضد عفونی کننده نیز در برخی موارد کشف شد که هم خیلی گران می‌فروختند و هم عرضه نمی‌کردند که تماما به پرونده آنها رسیدگی و حکم صادر شد.

اسفنانی تاکید کرد: ما کماکان همین رویه را تا رسیدن به وضعیت مطلوب ادامه می‌دهیم.

وی در رابطه با خبری مبنی بر اینکه قرار است ماسک به صورت رایگان در اختیار مردم قرار گیرد، بیان کرد: این سیاست علوم پزشکی وزارت بهداشت و درمان است که اگر این کار را انجام دهند، آنهایی که ماسک نگهداری کرده و عدم عرضه داشته‌اند قطعاً مجبور می‌شوند ماسک‌های مورد نظرشان را عرضه کنند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی شهر تهران با تاکید بر اینکه "ما کماکان نظارت‌مان را ادامه می‌دهیم"، گفت: حتی در توزیع وزارت بهداشت هم اگر ضرورت پیدا کند نظارت می‌کنیم که ماسک و آنچه مورد نیاز مردم است در اختیار آنها قرار گیرد.

وی در رابطه با گزارش تخلفات به سازمان تعزیرات حکومتی تأکید کرد: مردم می‌توانند از طریق سامانه ۱۳۵ سازمان تعزیرات تخلفاتی را که مشاهده می‌کنند، گزارش دهند.

بر اساس این گزارش، مدیرکل تعزیرات حکومتی شهر تهران روز گذشته (شنبه) از برنامه‌ریزی گشت‌های این سازمان برای حضور در مراکز عرضه و تولید ماسک و موارد مورد نیاز مردم در پی شیوع بیماری کرونا خبر داده بود.

مدیرکل-تعزیرات-حکومتی احتکار-ماسک مازندمجلس