برگزیده ها
روستای گلورد در محاصره سیل، بدون راه دسترسی

انجم روز گفت: نمی‌دانم چرا مسائل بحرانی در اولویت نهادهای اجرایی قرار ندارد. آقایان مسئول! روستا کوچک است اما نباید از حداقل امکانات محروم باشد. راه دسترسی یک امکانات ابتدایی است و بنده به‌عنوان عضو شورا به حیف‌ومیل اعتبارات متهم می‌شوم. چگونه باید پاسخگوی انتظارات مردم باشم وقتی نهادهای بالادستی هیچ حمایتی انجام نمی‌دهند؟ دستگاه‌های اجرایی باید به مردم پاسخگو باشند.

اختصاصی مازندمجلس: روستای گلورد در کیلومتر 18 مرکز استان واقع‌شده است. در اثر سیل پایان سال 97 پل ارتباطی روستا کامل تخریب شد. طی بازدیدهای صورت گرفته توسط استاندار و مراجع ذی‌ربط، قرار شد طی 3 ماه پل تخریب‌شده مجدداً ساخته شود. اکنون نزدیک به یک سال از حادثه سیل و تخریب پل روستای گلورد گذشته و همچنان اتفاق خاصی رخ نداده است. برخی منابع خبری می‌گویند که مطالعات لازم برای احداث این پل همچنان صورت نگرفته است.

مسئولان محلی می‌گویند تنها اقدام مثبت مسئولان طی سال گذشته احداث پل موقت بود که این پل نیز سه ماه پیش تخریب شد. این پل موقت بعد از تخریب پل اصلی، روی رودخانه تجن احداث‌شده بود و آقای استاندار به‌اتفاق وزیر ارتباطات آقای جهرمی آن را افتتاح کرده بودند. گویا پیمانکار پروژه پل موقت روستای گلورد، همان پیمانکار فازم دوم جاده ساری تاکام بوده است. این پل موقت مجدداً توسط پیمانکار نامبرده ترمیم شد که به علت بارندگی‌های روزهای اخیر در مرکز استان و ارتفاعات، برای بار سوم به سرنوشت تخریب دچار شد.

مردم روستای گلورد که طی یک سال اخیر تنها با تخریب‌های پشت سر هم راه دسترسی محل زندگی خود روبرو بوده‌اند؛ اکنون در شرایطی که شیوع ویروس کرونا هم دردسرهای بسیاری برای مردم منطقه، علی‌الخصوص سالمندان ایجاد کرده است، در محاصره سیل مانده‌اند. هیچ راهی برای رفت‌وآمد وجود ندارد.

از دیگر نکات جالب توجه، پروژه احداث پل بر روی یکی دیگر از رودخانه‌های داخل این روستا است. بر اساس اعلام مسئولان محلی، فرماندار ساری و رئیس بنیاد مسکن، 22 بهمن سال جاری را به‌عنوان زمان افتتاح این پل عنوان کرده بودند؛ اما تا به امروز نه‌تنها این پل افتتاح نشده، بلکه بنیاد مسکن به‌عنوان مسئول پروژه به مدت یک ماه است که پروژه را نیمه‌کاره رها کرده است.

سؤال مهم اینجاست؛ روستایی که به علت شرایط خاص جغرافیایی، راه‌های ارتباطی آن با کوچک‌ترین بارندگی قطع می‌شود، چرا نباید در دستور کار مسئولان برای رفع بحران قرار گیرد؟ چرا اقدامات مسئولان جهت رسیدگی به روستاها رنگ و بوی انتخاباتی گرفته است؟ حالا که انتخابات به پایان رسیده، آیا نوبت به دیگر روستاها نرسیده تا شرایط بحرانی آن‌ها موردبررسی قرار گیرد؟

 

مسائل بحرانی روستای ما در اولویت نیست!

قاسم انجم روز عضو شورای اسلامی روستای بحران‌زده گلورد در گفت‌وگو با مازندشورا با توضیح مشکلات فراوان این روستا، اظهار داشت: ما از حداقل امکانات هم بی‌بهره هستیم. بنیاد مسکن باید به‌جای احداث شهربازی در دیگر روستاها، مشکلات جدی روستای گلورد را حل کند. روستای ما با هر بارندگی دچار مشکلات جدی می‌شویم. ما این حرف را باید چگونه و به چه کسی بگوییم؟ چرا تمام پروژه‌ها سیاسی شده است؟ مردم گناه دارند. آن‌ها نباید بازیچه شوند.

این عضو شورای روستای گلورد افزود: سؤال من این است که چرا استانداری بر روند کار بنیاد مسکن نظارت ندارد؟ چرا یک پروژه عادی باید بیش‌ازحد انتظار طول بکشد؟

انجم روز در پایان گفت: نمی‌دانم چرا مسائل بحرانی در اولویت نهادهای اجرایی قرار ندارد. آقایان مسئول! روستا کوچک است اما نباید از حداقل امکانات محروم باشد. راه دسترسی یک امکانات ابتدایی است و بنده به‌عنوان عضو شورا به حیف‌ومیل اعتبارات متهم می‌شوم. چگونه باید پاسخگوی انتظارات مردم باشم وقتی نهادهای بالادستی هیچ حمایتی انجام نمی‌دهند؟ دستگاه‌های اجرایی باید به مردم پاسخگو باشند.

 

مازندران ساری روستای گلورد کرونا سیل استانداری بنیاد مسکن