برگزیده ها
به من حکم اعدام دادند، به مامان چیزی نگو

ماشاءالله كرمی، پدر محمدمهدی کرمی، معترضی که به «افساد‌فی‌الارض» متهم شده، می‌گوید فرزندش در تماس تلفنی به او اطلاع داده که چهارشنبه هفته گذشته، حکم اعدام را از مقام‌های قضایی در زندان دریافت کرده است

مازندمجلس: مهدی کرمی توسط دادگاه، به عنوان متهم ردیف اول در پرونده‌ یک بسیجی به نام روح‌الله عجمیان معرفی شده است که در جریان اعتراضات چهلمین روز کشته شدن حدیث نجفی در کرج کشته شد.

پدر او در گفت‌و‌گو با روزنامه اعتماد گفته است: «خودش چهارشنبه... به ما زنگ زد و گفت بابا حكم‌ها را به ما داده‌اند؛ حكم من اعدام است. پسرم گريه می‌كرد و می‌گفت به مامان چيزی نگو.» وی اضافه کرده که مسئول پرونده فرزندش نیز به وی گفته مخالفت خانواده با حکم اعدام به معنای مخالفت با «حکم خدا و پیغمبر» است.

او گفت: «به او پاسخ دادم كه نه، اگر حكم خدا و پيغمبر اين است كه بچه من اعدام شود، حلال خدا و پيغمبر باشد. نخواستم... انگار اين بچه را نداشتم. چه می‌توانستم بگويم؟ وقتی ما را در برابر خدا و پيغمبر می‌گذارند.» آن‌ طور که پدر محمدمهدی کرمی روایت کرده، پسرش اتهامات خود را قبول ندارد و تنها بر اساس «اعتراف» این حکم برای وی صادر شده است.

از کرمی، نقل قول شده است: «هنگام بازداشت او را طوری کتک زده‌اند که بیهوش شده بود و ماموران فکر کردند که او مُرده و «جنازه‌اش» را اطراف دادگاه نظرآباد انداختند، اما موقع ترک آن‌جا متوجه شدند که هنوز زنده است».

محمدمهدی کرمی اعتراضات اغتشاشات اعدام قصاص محاربه قوه قضائیه