برگزیده ها
دلیل عدم ثبت نامم در انتخابات مجلس را بعدا می گویم / انقلابیِ کاسب کار می گوید ما انقلابی هستیم و همه پُست ها را باید ما بگیریم

از اول انقلاب عده ای خالص ساز می گفتند فقط ما انقلابی هستیم و دنبال حذف دیگران بودند. تلاش برای دو قطبی سازی در کشور وجود دارد . از اوایل انقلاب دو فکر مقابل هم بودند. پایه نظری اولین فکر این بود که ما باید به دنبال وحدت ملی باشیم و تفکر دوم به دنبال تجزیه بود.

مازندمجلس: علی لاریجانی هفته گذشته در جمع گروهی از جوانان، در باره موضوعات سیاسی روز سخن گفت.

تلاش برای دوقطبی سازی در کشور

لاریجانی با اشاره به تلاش عده‌ای برای خالص‌سازی گفت: از اول انقلاب عده ای خالص ساز می گفتند فقط ما انقلابی هستیم و دنبال حذف دیگران بودند. تلاش برای دو قطبی سازی در کشور وجود دارد . از اوایل انقلاب دو فکر مقابل هم بودند. پایه نظری اولین فکر این بود که ما باید به دنبال وحدت ملی باشیم و تفکر دوم به دنبال تجزیه بود.

وی افزود: گروهی که تفکر وحدت و وفاق را داشتند، افراد حاضر در جریان اصیل انقلابی بودند، نگاه دردمندانه به انقلاب داشتند و اگر مطالبی که امام خمینی (ره) و حواریون ایشان نظیر آیت‌الله بهشتی، آیت‌الله خامنه‌ای و آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی داشتند را مطالعه کنید، همگی توجیه کننده یک تفکر بودند که یکی از بنیادهای آن تفکر ایجاد وحدت در کشور و قرار دادن پایه‌های تصمیم‌گیری براساس نظر مردم بود.

عده ای نگاه کاسب کارانه به انقلاب داشتند

لاریجانی با بیان اینکه البته عده‌ای هم نگاه کاسب‌کارانه به انقلاب داشتند، گفت: این افراد به دنبال مونوپول کردن بودند. مبنای این اقدام بی‌هنری است چرا که اگر کسی هنر داشته باشد قدرت توجیه دیگران برای ایجاد وفاق را دارد اما اگر هنری نداشته باشد، به دنبال تجزیه است. یکی از ویژگی‌های انقلابی واقعی وحدت‌گرایی است به این ترتیب که همه افراد کارگزار و فعال باشند و به اندازه استعداد خود انقلاب را یاری کنند.‌

انقلابیِ کاسب کار می گوید ما انقلابی هستیم و همه پُست ها را باید ما بگیریم

رئیس مجالس هشتم، نهم و دهم گفت: انقلابیِ کاسب کار به دنبال این است که بگوید بقیه انقلابی نیستند، ما انقلابی هستیم و همه پست‌ها را ما باید بگیریم. نتیجه این اقدام کوچک کردن انقلاب است در صورتی که انقلاب اسلامی بسیار بزرگ بود، اقدام امام خمینی ره بسیار بزرگ بود.

وی افزود: امام اساس اندیشه ای را بنا نهاد که از سیاست‌های متعارف بالاتر بود و به همین دلیل گسترش پیدا کرد. یکی از خصوصیاتی که شهید مطهری بر آن تاکید دارد این است علت اصلی گسترش اسلام این بود که پاسخگوی نیاز زمان بود.

هر تفکری متناسب با نیاز زمان پاسخگو باشد، گسترش می یابد

لاریجانی ادامه داد: هر تفکری که بتواند متناسب با نیاز زمان پاسخگو باشد، گسترش پیدا می‌کند و هر تفکری که نتواند خود را با نیازهای زمان تطبیق بدهد، گسترش پیدا نمی‌کند کما اینکه شهید مطهری می‌گوید یکی از دلایلی که در اروپای قرن ۱۷ مردم گریزان از دین شدند این بود که مردم احساس می‌کردند باید به سرنوشت خود مسلط شوند و آزادی‌های سیاسی داشته باشند. این نیاز زمانه بود، در مقابل کلیسا جلوی این خواسته مردم ایستادگی کرد و گفت این آزادی‌ها را نباید به مردم داد، نیاز زمانه را درک نکرد، در نتیجه مردم نیاز خود را مقابل دستگاه دینی مشاهده کردند. شهید مطهری می‌گوید اگر متولیان تفکر، نیاز زمان را به درستی درک نکنند، به ضرر دین تمام خواهد شد.

دلیل ثبت نام نکردن در انتخابات را بعدا خواهم گفت

لاریجانی در بخش دیگری از سخنانش در مورد ثبت‌نام نکردن خود در انتخابات مجلس دوازدهم افزود: امور عدمی که دلیل نمی‌خواهد. البته ثبت‌نام نکردن بنده در انتخابات مجلس دوازدهم دلایلی دارد که به موقع آن را می‌گویم.

علی لاریجانی انتخابات مجلس دوازدهم