برگزیده ها
تیم 400 نفره موتلفه مقابل بقیه اصولگرایان

ما در شبکه حزبی مان در سراسر کشور و تمام استان هایمان با یک فهرست 400نفره وارد مرحله پیش ثبت نام انتخابات شده ایم».

مازندمجلس: ظاهرا اختلافات در اردوگاه اصولگرایی جدی است. در چنین شرایطی به راحتی میتوان دلیل انتشار شایعات درباره اختلاف اصلاحطلبان را درک کرد که جز پوشاندن مشکلات اردوگاه اصولگرایی نیست. اصولگرایان در غیبت کاندیدای اصلاح طلب بر کرسی های مجلس یازدهم تکیه زدند اما خبر نداشتند این شرایط پایان خوبی برای آنها ندارد و به اختلافات منجر می شود.

روزی پایداری درصدد حذف قالیباف است و گروه دیگر برای تضعیف پایداری برنامه ریزی می کنند و... این اختلافات به حدی است که به درون قدیمیترین حزب اصولگرا یعنی موتلفه هم رخنه کرده و آنها ظاهرا تمایلی به ارائه لیست مشترک با سایر اصولگرایان ندارند.

نه به ائتلاف دبیرکل حزب موتلفه چندی پیش گفت: «ما در شبکه حزبی مان در سراسر کشور و تمام استان هایمان با یک فهرست 400نفره وارد مرحله پیش ثبت نام انتخابات شده ایم».

اسدا... بادامچیان دیروز هم درباره ارائه لیست اختصاصی حزب متبوعش برای انتخابات مجلس بدون ملاحظه نظر احزاب اصولگرا می گوید: «حزب موتلفه اسلامی مانند سایر احزاب و گروه ها مستقل عمل می کند و جلو می رود. به نظر بنده تا دی ماه همه گروه ها و احزاب فعال می شوند، رقابت و بحث می کنند و حق هم همین است در آن زمان به این نتیجه میرسیم که فهرست واحد داشته باشیم و یا تکثر داشته باشیم.» نشانی از اطمینان دراظهارات بادامچیان برای همکاری با سایر احزاب نیست.

پیش از بادامچیان، حمیدرضا ترقی، عضو ارشد موتلفه هم چنین گفت: «اصولگرایان در مقطع کنونی رقیب مشخصی در عرصه انتخابات ندارند؛ یعنی جناح مقابل مشخص نیست که چگونه وارد انتخابات می شوند. در شرایطی که چنین رقیبی حاضر نباشد، ممکن است رقابت هایی درونگفتمانی به وجود آید» ترقی شرطی را برای ارائه لیست واحد بیان کرد که به نظر نمیرسد قابل تحقق باشد: «ارائه لیست واحد مستلزم پرهیز از هر نوع سهم خواهی است.

از سوی دیگر باید افراد شاخص در لیست قرار دهند و همچنین تصمیمگیری به موقع صورت بگیرد. در واقع اگر قرار باشد به دلیل سهم خواهی ها و برخی مسائل اینچنینی در دقیقه 90لیست بسته شود به نظر میرسد بهتر است اصولگرایان از بخشی از سرمایه اجتماعی خود صرف نظر کنند تا بتوانند لیست خود را در زمان مناسب به مردم عرضه کنند زیرا اگر لیست ولو با حضور همه گروه های اصولگرایی در دقیقه90بسته شود، شکست حتمی است.»

عدم پذیرش خطاب خودیها نکته قابل تامل تر اینجاست که موتلفه حاضر به پذیرش اقدامات نمایندگانی از خود نیست که به مجلس یازدهم فرستاده است. او در پاسخ به اینکه در سال پایانی عمر مجلس یازدهم قرار داریم آیا حزب موتلفه اسلامی مسئولیت عملکرد نمایندگانی که به این مجلس معرفی کرد و از جمله میرسلیم را برعهده می گیرد؟ ظهار کرد: «وقتی حزبی عدهای را معرفی می  کند تا انتها پاسخگو است اما اینکه اگر این نماینده را معرفی کرد حتما این نماینده معصوم پانزدهم میشود؟ خیر، ما معتقد هستیم که غیر از چهارده معصوم همه نقاط ضعف و قوت دارند، از طرفی نمیخواهیم فردی را محکوم کنیم گاهی اوقات افراد مورد تهاجمات سیاسی قرار میگیرند که این محکومیت ندارد. اما ممکن است فردی طبق قانون خلاف کند که در این شرایط آن فرد خودش چنین اقدامی را انجام داده و بنابر دستور حزب موتلفه این کار را انجام نداده لذا خودش خلاف کرده و این خلاف برعهده خوداو است.

لذا مسئولیت اقدامات هرکس از جمله افراد معرفی شده برعهده خودشان است. نکته قابل توجه اینجاست که بادامچیان از نمایندگان دیگر ایراد می گیرد و می گوید: «در حزب موتلفه اسلامی اگر به این نتیجه برسیم که نمایندگان به وظیفه خود عمل نمیکنند، از طریق رئیس مجلس و اعضای خود در داخل مجلس تذکر میدهیم.

البته در مورد اینکه باهنر میگوید برخی نمایندگان تصور میکنند چهار وجب با خدا فاصله دارند باید گفت که اصلاً چرا این حرف ها را بزنیم، همانطور که در جامعه افراد مختلف حضور دارند در مجلس هم به همین ترتیب است و هم فرد متواضع داریم و هم فرد مغرور، هم فرد آلوده وجود دارد و هم آدم پاک، لذا اینکه خیال کنیم همه در مجلس سلمان فارسی و ابوذرغفاری هستند چنین موردی نیست».

اختلافات درونی موتلفه اختلافات درون حزبی موتلفه هم قابل کتمان نیست چنانکه مهدی عرب صادق یکی از اعضای حزب موتلفه پس از یک سال و نیم تصدیگری معاونت سیاسی این حزب از سمت خود استعفا داد. طی چند ماه اخیر این دومین بار است که عرب صادق تقاضای استعفا کرده که اینبار استعفای وی مورد قبول شورای مرکزی حزب و دبیرکل قرار گرفته است. وی به خبر آنلاین گفت بیشتر اختلافات ایشان با برخی اعضای حزب بر سر مسئله بانوان و مسائل سیاسی بوده است.

بادامچیان حزب موتلفه انتخابات اصولگرایان