برگزیده ها
احتمالا لاریجانی از نامزدهای اصلاح‌طلب معتدل حمایت کند

برخی اصولگرایان این دیدگاه را دارند که هر کس حتی اگر از کنار شخصیت های سیاسی اصلاح طلب عبور کرد باید کنار گذاشته شود و از او در مناصب مدیریتی و اداره کشور استفاده نشود اما آقای لاریجانی چنین دیدگاهی ندارد.

مازندمجلس:اصلاح‌طلبان کما‌فی‌السابق با سیاستی دوگانه وارد سال انتخابات شده‌اند. به قول قدیمی‌ها با یک دست پس زده و با پا پیش می‌کشند. آنها از یک طرف دنبال تند کردن فضا هستند و اصرار به تحریم انتخابات دارند. از طرف دیگر اما به لاریجانی و نزدیک شدن به او برای کسب موفقیت در انتخابات آتی دل بسته‌اند.

ناصر ایمانی درباره احتمال نزدیک شدن نمایندگان اصلاح طلب به علی لاریجانی گفت: بخشی از اصولگرایان اعتقاداتی درباره به کارگیری نیروهای سیاسی دارند که آقای لاریجانی آن اعتقادها را ندارد. آقای لاریجانی بر این باور است برخی نیروهای اصلاح طلب کارآمد و معتقد به نظام هستند و می توان از این نیروها در مجلس، دولت و ارکان مدیریتی کشور استفاده کرد.

وی افزود: برخی اصولگرایان این دیدگاه را دارند که هر کس حتی اگر از کنار شخصیت های سیاسی اصلاح طلب عبور کرد باید کنار گذاشته شود و از او در مناصب مدیریتی و اداره کشور استفاده نشود اما آقای لاریجانی چنین دیدگاهی ندارد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی درباره نحوه تأثیرگذاری علی لاریجانی بر انتخابات مجلس اظهار کرد: احتمال دارد که آقای لاریجانی در انتخابات مجلس لیست دهد و در آن لیست برخی نیروهای اصلاح طلب همچون کارگزارانی ها حاضر باشند بنابراین این احتمال است که نیروهای معتدل جریان اصلاحات در انتخابات مجلس با آقای لاریجانی همراه شوند.

ایمانی افزود: اصلاح طلبانی که میانه رو هستند و دیدگاه های سیاسی و اقتصادی معتدلی دارند، امکان دارد آقای لاریجانی از آنها در لیست خود استفاده کند چون تقسیم بندی های آقای لاریجانی با تقسیم بندی های بخشی از اصولگرایان متفاوت است.

ناصر ایمانی انتخابات لاریجانی علی لاریجانی