برگزیده ها
‌ائتلاف انتخاباتی بین اصلاحات و اعتدال شکل نمی‌گیرد/ لیست امید تکرار نخواهد شد

البته ائتلاف انتخاباتی بین اصلاحات و اعتدال شکل نمی‌گیرد چون زمینه‌اش بین آنها دیده نمی‌شود.

مازندمجلس: انتخابات مجلس شورای اسلامی اسفندماه برگزار می شود و با پیش ثبت نام 50 هزار نفر انتظار می رود، بازار رقابت گرم باشد. دکتر حدادعادل رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در همین رابطه گفت «تکثر بیشتری در فهرست‌های مختلف دیده شود. استنباط ما این است که بعضی از احزاب‌ جریان اصلاحات در انتخابات شرکت خواهند کرد، مثل کارگزارانی‌ها و اعتدالی‌ها و شاید هم یک پیوندی بین بخشی از جریان اصلاحات و اعتدالی‌ها ایجاد شود و با یکدیگر فهرست مشترک بدهند.»

هدایت الله خادمی در گفتگو با خبرنگار فردا درباره شکل گیری ائتلاف انتخاباتی بین اصلاحات و اعتدال گفت: بالاخره دو جریان نیز نیروهایی دارند که سال ها در مناصب مدیریتی بودند بنابراین طبیعی است که بخواهند این نیروها را به صحنه انتخابات مجلس بیاورند تا در نحوه اداره کشور بتوانند مشارکت کنند.

وی افزود: البته ائتلاف انتخاباتی بین اصلاحات و اعتدال شکل نمی گیرد چون زمینه‌اش بین آنها دیده نمی شود. این دو جریان صبر می کنند تا وضعیت تأییدصلاحیت نامزدها مشخص شود، در آن زمان از بین تأییدصلاحیت شدگان، نامزدهای از نظر خودشان شایسته و مطلوب را مورد حمایت قرار خواهند داد حتی اگر برخی از این نامزدها اصولگرا باشند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه دیگر مثل انتخابات مجلس دهم شاهد شکل گیری ائتلافی همچون ائتلاف امید میان اصلاحات، اعتدال و برخی اصولگرایان نخواهیم بود، یادآور شد: سال 1394 خیلی شور انتخاباتی در کشور وجود داشت و همه جریان های سیاسی خیلی در سراسر حوزه های انتخابیه فعال بودند و رایزنی سیاسی انجام می دادند تا نامزدهای مقبول و مطلوب را در فهرست انتخاباتی خودشان قرار دهند اما امروز آن فضا اصلا وجود ندارد.

نماینده اسبق مجلس افزود: اصلاح طلبان و اعتدالی ها الان نشستند تا ببینند در بین نامزدها، چه گزینه های را می توانند مورد حمایت قرار دهند اما حتی اگر برخی نامزدها بین آنها مشترک باشد، ائتلافی بین این دو شکل نمی گیرد.

هدایت الله خادمی انتخابات مجلس لیست امید مجلس دوازدهم