برگزیده ها
اعلام صحت سنجی اولیه مدارک نامزدها، ۲۳ شهریور/  پیش‌ثبت‌نام ۲۸۱ نفر از نمایندگان مجلس یازدهم در انتخابات/ مراحل دریافت کد رهگیری و اعتراض اولیه

متقاضیان تا ۲۶ مهر فرصت اعتراض به نتیجه اعلامی را دارند.

مازندمجلس: «محسن اسلامی» با اشاره به آخرین مهلت پیش‌ثبت‌نام انتخابات مجلس دوازدهم از ۱۶ مرداد لغایت ۲۲ مرداد سال جاری اظهار کرد: در مرحله پیش‌ثبت‌نام حدود ۴۹ هزار نفر متقاضی دواطلبی ثبت‌نام کردند که طبق قانون، مدارک آنها را برای ۶ نهاد، یعنی ثبت احوال، فراجا، دادستانی کل کشور، وزارت امور خارجه، سازمان امور اداری و استخدامی کشور و وزارت علوم (مجموعه وزارت بهداشت، دانشگاه آزاد و حوزه‌های علمیه) ارسال کردیم.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور اضافه کرد: صحت‌ سنجی مدارک بارگذاری‌ شده متقاضیان از ۲۳ مرداد آغاز شده و نهادهای ذی‌ربط بر اساس قانون یک ماه فرصت دارند آنها را بررسی و نتیجه آن را نهایتاً تا ۲۳ شهریور به ما اعلام کننند.

وی افزود: در صورت تأیید کلیه مدارک توسط این نهادها، یک کد رهگیری در اختیار متقاضیان داوطلبی مجلس قرار خواهد گرفت تا بتوانند از ۲۷ مهر لغایت ۳ آبان به‌صورت الکترونیکی برای کاندیداتوری ثبت‌نام کنند؛ چنانچه یک یا برخی از این نهادها گواهی متقاضیان را تأیید نکنند، متقاضیان تا ۲۶ مهر فرصت اعتراض به نتیجه اعلامی را دارند.

اسلامی با بیان اینکه ۲۸۱ نفر از نمایندگان مجلس یازدهم در انتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی پیش‌ثبت‌نام کرده‌اند، ادامه داد: ۱۴ درصد از متقاضیان را زنان تشکیل می‌دهند که به ترتیب مربوط به استان‌های البرز، تهران، قزوین، خراسان شمالی و خراسان رضوی هستند؛ این میزان نسبت به سال ۱۳۹۴ (انتخابات مجلس دهم) بیش از ۲ درصد افزایش یافته است.

وی همچنین اظهار کرد: هزار و ۸۲۴ نفر از متقاضیان داوطلبی انتخابات دوازدهمین دوره مجلس را هموطنان اهل سُنّت تشکیل می‌دهند که نسبت به سال ۹۴ (۹۳۵ نفر)، افزایش حدوداً دو برابری داشته است.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: در پیگیری‌های حضوری و غیرحضوری مشخص شد که نهادهای نامبرده، در حال صحت‌سنجی هستند و بخش اعظم کار صورت گرفته که امیدواریم نتایج در زمان مقرر اعلام شود تا به‌موقع به متقاضیان داوطلبی ابلاغ کنیم.

انتخابات مجلس دوازدهم